Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرنا: طبق اعلام یک موسسه مردم نهاد روس، بیش از ۸۰۰ مخالف اقدام نظامی روسیه در اوکراین در ۳۷ شهر روسیه دیروز (یکشنبه) بازداشت شدند.   خبرنگاران خبرگزاری فرانسه دیروز موارد متعددی از بازداشت مخالفان جنگ در اوکراین را در شهرهای مسکو و سن پترزبورگ مشاهده کرده اند.   در مسکو، ده ها معترض به جنگ اوکراین در میدان مانژ در نزدیکی کرملین، قانون ممنوعیت تجمع را نادیده گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته خبرنگار خبرگزاری فرانسه دستکم ۱۰۰نفر و یک خبرنگار توسط پلیس بازداشت شدند.   وزارت کشور روسیه نیز عصر دیروز از بازداشت ۳۰۰ تن در پایتخت با عنوان «ناقضان نظم عمومی» خبر داد که تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.   بر پایه این گزارش، مردم در مرکز سن پترزبورگ جایی که اتوبوس های پلیس دیده می شد تلاش کردند، محتاطانه اعتراض خود را نشان دهند.   به گفته یک موسسه مردم نهاد روس (OVD-Info)، دست کم ۱۵۶ نفر دیروز در حین اعتراض بازداشت شدند.   بر پایه این گزارش، با وجود اعلام ممنوعیت تجمعات روزانه در روسیه هر روز اعتراضاتی به اقدام نظامی این کشور در اوکراین، صورت می گیرد که هر بار با مداخله نیروهای پلیس مواجه می شود.   «اُ وی دی انفو» تعداد افراد بازداشت شده از ابتدای درگیری ها در اوکراین را ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر اعلام می کند. بیشترین آمار اعلام شده به روز یکشنبه گذشته مربو می شود که در پنج هزار نفر تنها در یک روز بازداشت شدند.   «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. وی سه روز پس از آن نیز پنجشنبه گذشته (۵ اسفند) آغاز حمله نظامی علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بازداشت شدند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۸۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: تحت هیچ شرایطی پیوستن اوکراین به ناتو را نمی‌پذیریم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر آمریکا در روسیه با اشاره به اینکه مسکو قویاً پیوستن احتمالی اوکراین به ناتو را رد می‌کند، گفت که آمریکا عملاً به این موضع روسیه بی‌توجهی می‌کند.

آنتونوف تاکید کرد: واشنگتن مطلقاً از شنیدن بیانیه‌های مرتبط با مخالفت قاطع ما با عضویت کی‌یف در پیمان آتلانتیک شمالی، خودداری می‌کند. همه اینها درحالی است که طرف روسی پیشنهادات خود درباره ضمانت‌های امنیتی را در دسامبر ۲۰۲۱ به اطلاع غربی‌ها رسانده است.

وی افزود: اظهارنظرهایی که مقامات آمریکایی درباره عضویت اوکراین در ناتو مطرح کرده و در محافل مختلف ترویج می‌دهند، موید این است که پیروزی بی‌قیدوشرط نیروهای مسلح روسیه در میدان نبرد، تنها گزینه درست برای ماست.

دیپلمات ارشد روس تصریح کرد: ورود اوکراین به ناتو تحت هیچ شرایطی برای ما قابل قبول نیست. این مساله تهدیدی برای امنیت ملی روسیه است. تنها سیاستمدارانی که منافع بنیادی روسیه برای‌شان بی‌اهمیت است، می‌توانند انتظار داشته باشند که ما الحاق اوکراین به این ائتلاف که با ما دشمن است را می‌پذیریم.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیروز در نشست مطبوعاتی گفت که الحاق اوکراین به ناتو پس از حل و فصل جنگ کنونی در این کشور، امکان‌پذیر خواهد بود.

اوکراین سپتامبر ۲۰۲۲ درخواست عضویت فوری در ناتو را مطرح کرد و در اجلاس جولای ۲۰۲۳ این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا در ویلینیوس، به آنها اطمینان داده شد که پس از برآورده کردن شروط لازم، این الحاق محقق خواهد شد اما هیچ زمان‌بندی برای آن تعیین نشد.

کد خبر 6074031

دیگر خبرها

  • سوئیس کنفرانس صلح اوکراین را بدون روسیه در ژوئن برگزار می‌کند
  • مسکو: آمریکا در حال جذب خلافکاران مکزیک و کلمبیا برای حضور در اوکراین است
  • روسیه : ابتکار چین برای حل بحران اوکراین از فرمول صلح زلنسکی دست یافتنی تر است
  • ناتو: در حالت جنگ با روسیه نیستیم
  • مسکو: تحت هیچ شرایطی پیوستن اوکراین به ناتو را نمی‌پذیریم
  • روسیه: پیوستن اوکراین به ناتو قابل قبول نیست
  • مسکو: اوکراین به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا حمله کرد؛ کی‌یف: کار خود روسیه است
  • ردپای سرویس‌های مخفی اوکراین در حمله تروریستی مسکو
  • رئیس اطلاعات نظامی اوکراین از میانجی‌گری جدید خبر داد
  • لاوروف وارد پکن شد