Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.


به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون نوسان مثبت شاخص کل بورس در چهارمین روز هفته، نفت به مرز ۱۰۰ دلار سقوط کرد، روسیه نفت را با ارز ملی به هند می‌فروشد، صادرات حجم بی سابقه گاز روسیه به ترکیه، طلا سر به زیر شد و کاهش ۱۷ درصدی قیمت پالادیوم را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوسان مثبت شاخص کل بورس در چهارمین روز هفته

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵۹۵  واحدی معادل ۰.۰۴ درصد، به یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۷۸۱ واحد رسید؛ حال در معاملات امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با رشد 2775 واحدی همراه شده است.

نامه دادستان به وزیر اقتصاد در خصوص واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس

دادستان کل کشور در راستای وظایف خود برای حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم، در نامه‌ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس شورای‌ عالی بورس، بر اعمال دقت مضاعف در روند فرایند واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی تاکید کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر منتظری در این نامه ضمن استقبال از توسعه قانونمند واگذاری سهام دولتی به ضرورت توجه به حساسیت این دست واگذاری‌ها (از جمله وجود هواداران و علاقه مندان متعدد و گسترده در سراسر کشور) با اعمال دقت‌های پیشگیرانه تاکید کرده است. همچنین در بخش دیگری از این نامه، خطاب به وزیر اقتصاد تاکید شده است جوانب مختلف این واگذاری در جلسات آتی شورای عالی بورس مطرح و مورد بررسی اعضا قرار گیرد. فهرست دقیق دارایی‌ها، بدهی‌های بهنگام شده، پیش‌بینی دقیق درآمدهای آتی، تعیین مالکیت دارایی‌های مندرج در ترازنامه این دو باشگاه و مالکیت لوگو از موارد دیگری بوده است که در نامه پیشگیرانه دادستان کل کشور به وزیر امور اقتصادی و دارایی به آن اشاره شده  است. حجت‌الاسلام منتظری بررسی گزارش بازرس‌های قانونی و حسابرس مستقل باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال در جلسه‌ی شورای عالی بورس از سوی مسئولین را مورد مطالبه قرار داده است.

آقامحمدی: امیدواریم تولید نفت به ۶.۵ میلیون بشکه برسد علی آقامحمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: امید است که آغاز ۱۱۰ سالگی نفت بر اساس فرمایش رهبری شروعی باشد که نفت در همه ابعاد توسعه یابد از حمله تحقق تولید ۶.۵ میلیون بشکه و جبران فاصله با رقبایی مثل روسیه، امریکا و عربستان باشد و هم اینکه پتروپالایشگاه ها راه اندازی شوند و تغییرات اساسی ایجاد شود. /ایلنا نفت به مرز ۱۰۰ دلار سقوط کرد

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر مذاکرات آتش بس میان روسیه و اوکراین و نگرانیها در خصوص تقاضا در چین پس از افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹، به پایین‌ترین قیمت دو هفته اخیر سقوط کرد. بهای معاملات نفت برنت چهار دلار و ۲۰ سنت معادل ۳.۹ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۰۲ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته ۵.۱ درصد سقوط کرده بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای نخستین بار از اول ماه مارس به پایین ۱۰۰ دلار سقوط کرد و با چهار دلار و ۳۰ سنت معادل ۴.۲ درصد کاهش، به ۹۸ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز دوشنبه ۵.۸ درصد سقوط کرده بود.

روسیه نفت را با ارز ملی به هند می فروشد

رویترز به نقل از دو مقام آگاه هندی نوشت هند در حال بررسی پیشنهاد روسیه برای خرید نفت خام و سایر کالاهای اساسی این کشور با تخفیف و با پرداخت به صورت روپیه- روبل است. این پیشنهاد درحالی داده شده است که غرب به علت عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تحریم های وسیع و شدیدی علیه این کشور اعمال کرده است. هند 80 درصد نیازهای نفتی خود را از خارج تامین می کند و معمولا 2 تا 3 درصد نفت مورد نیازش از روسیه تامین می شود اما با توجه به افزایش 40 درصدی قیمت نفت در سال جاری، دولت هند به دنبال کاهش این قیمت است تا بتواند به کاهش هزینه های فزاینده انرژی کمک کند. یکی از مقامات دولت هند گفت: «روسیه نفت و سایر کالاهای اساسی را با تخفیف سنگین پیشنهاد می کند. ما خوشحال خواهیم شد، آن را قبول کنیم. موضوعاتی نظیر نفتکش، پوشش بیمه و ترکیب کردن نفت وجود دارد که باید حل شوند. به محض حل این موضوعات، این پیشنهاد تخفیفی را دریافت خواهیم کرد.» برخی از تاجران بین المللی برای پیشگیری از درگیری با تحریم ها، از خرید نفت روسیه اجتناب می کنند اما مقامات هندی گفتند تحریم ها، مانع از خرید این سوخت از سوی هند نشده است. این مقام هندی افزود، کار بر روی ایجاد یک سازوکار تجاری روپیه- روبل برای پرداخت هزینه های خرید نفت و سایر کالاها ادامه دارد. این دو مقام هندی که نخواستند نامشان فاش شود، نگفتند چه میزان نفت و چه میزان تخفیف پیشنهاد شده است. روسیه از کشورهای دوست خواسته است تا روابط تجاری و سرمایه گذاری خود (با این کشور) را حفظ کنند. هند روابط دفاعی (نظامی) دیرینه ای با روسیه دارد. شرکت «سورگوت‌نِفته‌گَس»، شرکت نفت و گاز روسی است به خریداران چینی خود اجازه داده است تا به منظور دور زدن تحریم ها، بدون صدور ضمانت پرداخت اعتبار اسنادی (ال سی)، نفت دریافت کنند.

صادرات حجم بی سابقه گاز روسیه به ترکیه

خبرگزاری آناتولی: شرکت گازی «گازپروم» روسیه از حجم بی سابقه صادرات گاز طبیعی به ترکیه از طریق خط لوله «بلو استریم» در سال 2021 خبر داد. بر این اساس، 15.98 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی روسیه از این خط لوله صادر شده است که بالاترین حجم سالانه برای آن به شمار می رود. النا بورمیسترووا، رئیس «گس پروم اکسپورن» در این رابطه گفت: «این حجم بی سابقه انتقال گاز از طریق «بلو استریم» ما را سر ذوق می آورد و تاثیر عرضه مستقیم از طریق خط لوله دریایی را ثابت می کند.»

طلا سر به زیر شد!

قیمت طلا در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین حد خود در بیش از یک هفته گذشته رسید زیرا بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده در آستانه افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو افزایش یافت و امیدواری‌ها برای پیشرفت در مذاکرات روسیه و اوکراین باعث تضعیف بیشتر جذابیت پناهگاه امن این فلز گرانبها شد. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با کاهش ۱۵.۷۰ درصدی همراه بود و به ۱۹۳۵ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به ۱۹۷۴ دلار و ۱۰ سنت رسیده بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با ۰.۸۰ درصد کاهش به ۱۹۳۶ دلار و ۶۰ سنت رسید و روز گذشته با ۰.۸۵ درصد کاهش، به ۱۹۷۵ دلار و ۴۰ سنت رسید. این به‌روزرسانی قیمت طلا در ساعت ۸ و ۴۰ دقیقه صبح به وقت شرقی است و امروز نیز همچنان روند کاهشی را در پیش گرفته است.

امارات دنبال جذب بزرگترین صرافی رمزارز

صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال اف تی ایکس (FTX) اعلام کرد که مجوز دارایی مجازی در دبی را دریافت کرده و یک دفتر مرکزی منطقه‌ای در این شهر راه‌اندازی خواهد کرد. به نقل از بیت‌کوین نیوز، اف تی ایکس یک بخش فعال در اروپا و خاورمیانه و از مجریان مرکز تجارت جهانی دبی است. سام بانکمن-فرید، مدیر اجرایی این صرافی در بیانیه‌ای گفت: این شرکت محصولات مشتقات رمزنگاری پیچیده با تسویه حساب متمرکز طرف مقابل را به بازارهای نهادی ارائه خواهد کرد. امارات متحده عربی به دنبال جذب برخی از بزرگترین شرکت‌های ارز دیجیتال و فین تک در جهان است.

بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط پایگاه تجزیه و تحلیل بلاک‌چین  (Chainalysis) در ژوئن ۲۰۲۱، امارات‌ متحده عربی سومین بازار ارزهای دیجیتال در منطقه بود و پس از ترکیه و لبنان قرار دارد. پاتریک گرون، مدیر اف تی ایکس می‌گوید: قطعیت و اعتباری که دبی در پایبندی خود به این تعهدات تضمین می‌کند، به اف تی ایکس اجازه می‌دهد تا استراتژی کلی خود را برای تبدیل شدن به اولین ارائه‌دهنده خدمات دارایی مجازی که به صورت کاملا تنظیم شده وارد بازارهای جهانی می‌شود، با خیال راحت دنبال کند. این صرافی پس از جمع‌آوری ۴۰۰ میلیون دلار در دور سری C که در ژانویه اعلام شد، به ارزش ۳۲ میلیارد دلار رسید. اف تی ایکس حدود سه سال پیش تاسیس شد و  تاحدودی از طریق بازاریابی مانند تبلیغ در سوپربول (Super Bowl)  به یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل شده است. افتتاح این شعبه تلاش برای به دست آوردن مشتریان نهادی از طریق یک واحد جدید است.

ایلان ماسک هم نگران تورم است ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اظهار کرد خودروساز الکتریکی آمریکایی و شرکت موشکی اسپیس ایکس با فشار تورمی قابل‌‌توجهی در مواد خام و لجستیک مواجه هستند. به گزارش رویترز، ماسک در توییتی درباره چشم‌‌انداز نرخ تورم  گفت شرکت‌‌های او تنها نیستند. وی همچنین مقاله‌‌ای را بازنشر کرد که در آن درگیری اوکراین و روسیه قیمت کالاها را به بالاترین سطح از سال ۲۰۰۸ رساند. تهاجم روسیه به اوکراین باعث افزایش قیمت فلزات مورد استفاده در خودروها مانند آلومینیوم، پالادیوم و نیکل شده است و احتمالا رانندگان این هزینه را پرداخت می‌کنند. در حالی که فلزات هنوز هدف تحریم‌های غرب قرار نگرفته‌‌اند، برخی از شرکت‌‌های حمل‌‌ونقل و تامین‌‌کنندگان قطعات خودرو از کالاهای روسی دوری می‌کنند و فشار بیشتر را بر خودروسازانی وارد می‌کنند که از کمبود تراشه و قیمت‌‌های بالاتر انرژی در حال فروپاشی هستند. سهام تسلا روز جمعه با ۵ درصد کاهش به ۳۵/ ۷۹۵ دلار رسید و از آغاز سال تاکنون حدود ۲۵ درصد از دست داده است. این سازنده خودروهای الکتریکی هفته گذشته قیمت خودروهای شاسی بلند مدل Y و سدان‌‌های برد بلند مدل ۳ خود را هر کدام هزار دلار و برخی خودروهای مدل ۳ و مدل Y ساخت چین را ۱۰ هزار یوآن (۲۱۵۰ دلار سنگاپور) افزایش داد. ریویان، شرکت خودروسازی آمریکایی اعلام کرد مشکلات زنجیره تامین می‌تواند تولید برنامه‌‌ریزی شده آن را به نصف کاهش دهد و دلیل آن افزایش قیمت موادخام و محدودیت‌‌های زنجیره تامین است. شرکت تویوتا موتور ژاپن اعلام کرد تولید داخلی را تا ۲۰درصد برای ماه‌های آوریل تا ژوئن کاهش می‌دهد تا فشار را بر تامین‌‌کنندگانی که با کمبود تراشه و سایر قطعات مواجه هستند کاهش دهد.   وزیر صنعت دوباره وعده ارزانی خودرو داد

فاطمی امین با تأکید بر اینکه واردات خودروهای دست‌دوم ممنوع است و وارد این مقوله نخواهیم شد، اظهارداشت: سال آینده قیمت تمام شده خودرو دستکم 15 درصد کاهش خواهد یافت. البته باید تلاش کنیم پلتفرم خودروی اقتصادی ایجاد کنیم و با تجاری کردن آن سالیانه بین 200 تا 500 هزار دستگاه از این خودرو تولید کنیم؛ امروز خودروی داخلی وجود دارد که مطابق این شرایط بوده و تا شهریور 1402 وارد بازار خواهد شد. فاطمی‌امین با بیان اینکه امروز قیمت‌های نسبی خودرو در کشور درست نیست، افزود:  امروز خودرو گران شده است، اما نرخ ارز، قیمت مسکن و غیره گرانی بیشتری را تجربه کرده و دستمزدها نیز متناسب با آنها افزایش نیافته است.

استیضاح «فاطمی امین» تقدیم هیئت رییسه مجلس شد عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن طرح استیضاح وزیر صمت به دلیل افزایش قیمت خودرو و تقدیم آن به هیئت رئیسه مجلس خبر داد. لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع  مجلس شورای اسلامی و طراح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت  در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به دلایل پیگیری موضوع استیضاح فاطمی امین گفت: اصلی‌ترین محور طرح استیضاح وزیر صمت، افزایش قیمت خودرو است. وی با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو منطق درستی ندارد چراکه این اقدام نمی توان مشکل خودروسازی کشور را حل کند، عنوان کرد:  مشکل صنعت خودروسازی کشورمان برآمده از گران اداره کردن صنعت خودروسازی و فقدان بهره وری در این صنعت است.اگر قیمت تمام شده خودرو در کشور بالاست به دلیل هزینه های غیر ضروی است که این صنعت گرفتار آن شده است. عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: پس از به حدنصاب رسیدن امضاهای مورد نیاز برای طرح استیضاح آقای فاطمی امین، این درخواست تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد تا در نوبت  بررسی  در  صحن مجلس قرار گیرد.   کاهش ۱۷ درصدی قیمت پالادیوم

قیمت فلز کمیاب پالادیوم با کاهش نگرانی از عرضه روسیه حدود ۱۷ درصد کاهش می‌یابد. به نقل از رویترز، پالادیوم پس از رسیدن به بالاترین حد خود در مورد بحران اوکراین، با کاهش نگرانی‌ها مبنی بر اینکه ممکن است عرضه این فلز اتوکاتالیست از تولیدکننده برتر روسیه کاهش یابد،  حدود ۱۷ درصد کاهش یافت. پیشرفت در مذاکرات صلح روسیه و اوکراین نیز موجب عقب‌نشینی نزدیک به دو درصدی طلا شد. پالادیوم که در اگزوز موتور خودروها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای استفاده می‌شود، با ۱۴.۲ درصد کاهش به ۲۴۱۵.۴۹ دلار در هر اونس رسید و بیشترین کاهش روزانه خود در دو سال گذشته را ثبت کرد. ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA گفت: انتظارات تغییر ناگهانی وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است اختلال زیادی در صادرات رخ ندهد و ما شاهد کاهش تقاضا برای بخش تراشه و تولیدکنندگان خودرو باشیم.

     

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران موشک بالستیک سود سهام عدالت روز جوان پیمانه اقتصادی بورس وزیر اقتصاد پرسپولیس و استقلال مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران موشک بالستیک سود سهام عدالت روز جوان قیمت گوشی واگذاری سهام حجم بی سابقه افزایش قیمت فاطمی امین قیمت خودرو روز گذشته درصد کاهش سنت رسید تحریم ها ۱۷ درصد کل بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۶۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات جدید فروش سهام پرسپولیس و استقلال

کار واگذاری پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از ۶ بانک و فروش استقلال به کنسرسیوم پتروشیمی‌های زیرمجموعه شرکت هلدینگ خلیج فارس تمام شده است.

به گزارش زی‌سان به نقل از ورزش سه، سه شنبه شب بود که خبر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منتشر و اعلام گردید که قرار است سرخ‌ها به کنسرسیومی از چهار بانک و آبی‌ها نیز به پتروشیمی خلیج فارس واگذار شوند تا بالاخره تابوی مالکیت مشترک شکسته شده و دو تیم بزرگ پایتخت برای دریافت مجوز حرفه ای، مشکلی نداشته باشند.
 
 در روزی که نامه رسمی عرضه ۸۵ درصد از سهام دو تیم در فرابورس منتشر شد، خبر واگذاری ۴۰ درصدی پرسپولیس به بانک شهر و فروش سه سهم پانزده درصدی (در مجموع ۴۵ درصد) به بانک‌های ملت، صادرات و تجارت و واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس مطرح گردید.
 
اما حالا خبرنگار ما به اطلاعات دقیق‌تر و جزئیات بیشتری از این واگذاری دست پیدا کرده است که در ادامه می‌خوانیم. داستان از این قرار است که دو هفته پیش، سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی، مأموریت واگذاری دو باشگاه را به کارگروه ویژه‌ای اعطا کرد.

در نهایت و پس از چندین روز پیگیری روزانه و مذاکره مستمر با مدیران عامل بانک‌ها، بانک مرکزی، معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد، وزیر نفت، صندوق بازنشستگی نفت، کارگروه سهام عدالت، تاپیکو، هیئت مدیره خلیج فارس و...، این نشست‌ها به نتیجه رسید.نتیجه این شد که کنسرسیوم بانکی برای خرید ۸۵ درصد سهام شرکت پرسپولیس پیش قدم شوند. بدین صورت که بانک شهر اقدام به خرید ۳۰ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس کند و بانک‌های ملت و تجارت نیز هر کدام ۲۰ درصد (روی هم رفته ۴۰ درصد) و سه بانک صادرات، رفاه و اقتصاد نوین نیز هر کدام ۵ درصد (جمعا ۱۵ درصد) از سهام سرخ‌ها را خریداری کنند تا به طور کلی ۸۵ درصد از سهام این باشگاه عرضه شود.

نکته مهم این است که مانع اصلی بر سر راه بانک‌ها جهت خریداری سهام باشگاه پرسپولیس برداشته شده و با مجوزی که شورای پول و اعتبار صادر کرده، این ۶ بانک می‌توانند در مزایده سوم اردیبهشت پرسپولیس شرکت کنند. در نتیجه برخلاف خبر اولیه که از چهار بانک به عنوان خریداران پرسپولیس یاد شده بود، تعداد آنها به عدد ۶ رسیده است.

طبق اطلاعاتی که به دست خبرنگار ورزش سه رسیده، کنسرسیوم پتروشیمی‌های زیرمجموعه شرکت هلدینگ خلیج فارس نیز قرار است برای خرید ۸۵ درصد سهام شرکت استقلال اقدام کرده و آنها در مزایده‌ای که در تاریخ سوم اردیبهشت برگزار می‌شود، برای خریداری سهام باشگاه استقلال شرکت می‌کنند.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته، روز یکشنبه ۲۶ فروردین آگهی مزایده دو باشگاه منتشر شده و امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین آخرین مهلت تحویل مدارک است. روز شنبه اول اردیبهشت کارگروه تایید اهلیت و صلاحیت سازمان خصوصی سازی برگزار می‌شود تا درخواست‌های خریداران استقلال و پرسپولیس مورد بررسی قرار بگیرد.
تاریخ یکشنبه دوم اردیبهشت احتمالا به عنوان آخرین فرصت رفع نقص مدارک خواهد بود و بالاخره اینکه در روز دوشنبه سوم اردیبهشت نیز مزایده برگزار می‌شود.

سه شنبه چهارم اردیبهشت روز امضا و قطعی شدن قرارداد است و نهایتا در تاریخ چهارشنبه پنجم اردیبهشت با مراجعه به وب سایت سازمان بورس، می‌توان نام مالکان جدید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را مشاهده کرد.

tags # استقلال ، پرسپولیس سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • نفت از افزایش قیمت بازماند
  • استقلال و پرسپولیس، خلاص!
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • معاون وزیر ورزش: واگذاری استقلال و پرسپولیس، آرزوی دیرینه هواداران است
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • سیر تا پیاز واگذاری جنجالی پرسپولیس و استقلال
  • آخرین جزئیات جدید فروش سهام پرسپولیس و استقلال
  • اسبقیان:واگذاری استقلال و پرسپولیس،آرزوی دیرینه هواداران است
  • واکنش اسبقیان به ادعای وزیر اقتصاد در مورد مسائل مالی فدراسیون فوتبال+فیلم