Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی قانع شامگاه سه شنبه در نشست خبری مجازی بیان کرد: ٨١ عملیات طی ٢۴ ساعت گذشته توسط نیروهای آتش نشان شیراز به ثبت رسیده که شامل اطفای حریق و امداد و نجات بوده است.
وی اضافه کرد: ٢٨ مورد از مأموریت‌های انجام شده توسط نیروهای آتش نشانی شیراز مربوط به چهارشنبه آخر سال بود.

‌به گفته این مقام مسئول طی عملیات‌های صورت گرفته توسط آتش نشانان مورد حادی وجود نداشته و بیشتر آتش سوزی‌ها مربوط به لاستیک و ضایعات بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانع خاطرنشان کرد: مردم فهیم شهر شیراز نشان دادند که توجه ویژه ای به موضوع چهارشنبه آخر سال داشته و تلاش کرده تا هیچ‌گونه آسیبی به شهروندان وارد نشود.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز متذکر شد: آگاه سازی در سطح استان فارس به خصوص شهر شیراز به گونه‌ای بود که تمامی مردم از این موضوع و خطرات احتمالی آگاه شدند و شاهد کاهش چشم گیری آمارها در این حوزه هستیم.

کد خبر 5448135

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز حوادث چهارشنبه سوری بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه حوادث چهارشنبه سوری آمار کرونا نوروز خطبه های نماز جمعه اردوهای راهیان نور عکس استانها گرگان چهارشنبه آخر سال سفر استانی شیوع کرونا گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۲۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: مشارکت خراسان رضوی در حوزه اشتغال ۶ درصد بیشتر از نرخ کشوری و حدود ۴۳ درصد است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمد امین بابایی در نشست خبری که به مناسبت هفته کارگر و کار برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 563 برنامه در هفته کار و کارگری در استان برگزار می‌شود، گفت: 232 برنامه در حوزه فرهنگی خواهد بود که 104 برنامه در سطح ستاد و مشهد و 459 برنامه در سطح شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: نرخ بیکاری زمستان در خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه سال قبل آن 3.2 کاهش داشته و در فصل پاییز هم از میانگین کشور 2.4 پایین‌تر است و در سطح استان‌ها  نیز نرخ بیکاری استان ما پایین‌تر است، به طوریکه  جزو 4 استان کشور در نرخ پایین بیکاری هستیم.

بابایی تصریح کرد: نرخ مشارکت خراسان رضوی در حوزه اشتغال 6 درصد بیشتر از نرخ کشوری و حدود 43 درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: یکی از مباحث ویژه‌ای که از سال گذشته به طور ویژه نسبت به آن ورود کردیم بحث طرح طبقه بندی مشاغل در واحد‌هاست و تاکنون 65 درصد واحد‌های ما که مشمول طرح طبقه بندی مشاغل هستند به این طرح پیوستند.

وی با اشاره به حوادث ناشی از کار و نرخ بیکاری در خراسان رضوی تاکید کرد: در سال 1402 نسبت به سال قبل از آن، 6 درصد حوادث ناشی از کار کاهش پیدا کرده است. بیشترین کاهش حوادث بخش معدن  با 17 درصد بود که در کنار آن بخش صنعت نیز با کاهش همراه بوده است. اما در بخش صنعت ساختمان حوادث کار 2 درصد افزایش یافته است.

بابایی ادامه داد: یکی از برنامه ریزی‌های ویژه‌ای که برای سال 1403 داشتیم، توانمندسازی نیروی انسانی در حوزه صنعت ساختمان است؛ همچنین ارتقای ایمنی و توانمندسازی کارگران و کارفرمایان کارگاه‌های کوچک را از سال گذشته مد نظر قرار داده ایم تا شاهد کاهش حوادث باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اضافه کرد: طبقه بندی مشاغل کمک می‌کند واحد‌های تولیدی حقوق بیشتری را به نیروی کار خود بدهند و مدرک تحصیلی، سنوات نیز در این موضوع لحاظ می‌شود لذا در تلاش هستیم که تا پایان دولت این موضوع را به صد در صد برسانیم.

بابایی با بیان اینکه حقوق و دستمزد کارگری در دو آیتم حق مسکن و معیشت افزایش می‌یابد، بیان کرد: این مصوبه بر اساس پیشنهادی که وزیر مربوطه داده است منوط بر اینکه در مجلس به تصویب برسد انجام می‌شود. تا زمانیکه که مجلس جدید مستقر نشود این موضوع در حد پیشنهاد است. اکنون مباحث در حد بررسی و پیشنهاد است تا زمانیکه که تبدیل به لایحه نشود و در مجلس مصوب نشود در حد پیشنهاد می‌ماند. امسال برای اولین بار بحث عائله مندی متاهلین اضافه شده است که نکته مثبتی در حوزه حقوق و دستمزد است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • پزشکی قانونی : سال گذشته ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند
  • فوت ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار
  • افزایش ۲۲ درصدی حوادث غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • آخرین آمار مصدومان و فوتی‌های حوادث غرق‌شدگی ۱۴۰۳
  • آماده باش تیم‌های امدادی اصفهان تا روز چهارشنبه