Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@12:35:46 GMT

هند منتظر ورود نفت ایران به بازار

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۲۳۰۳

هند منتظر ورود نفت ایران به بازار

به نقل از فایننشال اکسپرس، هند، سومین مصرف کننده بزرگ انرژی و واردکننده آن، امیدوار است ازسرگیری واردات نفت ایران و ونزوئلا و افزایش تولید کشورهای عضو اوپک پلاس به کاهش قیمت نفت در جهان کمک کند.

این کشور همچنین در حال ارزیابی پیشنهاد روسیه برای فروش نفت خام با قیمتی بسیار پایین تر است. دهلی نو در حال بررسی موضوعاتی از قبیل بیمه و هزینه حمل و نقل از روسیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران و ونزوئلا، دو کشوری هستند که پیش از تحریم های آمریکا، بخش اعظمی از نفت هند را تامین می کردند.

هاردیپ سینک پوری، وزیر نفت هند به خبرنگاران گفت: «ما امیدواریم و انتظار داریم، نفت ایران و ونزوئلا در دسترس قرار گیرد... من امیدوارم ما با تلاش جمعی از جامعه بین المللی بخواهیم تا نفت این کشورها در دسترس قرار گیرد.»

وی افزود، به محض اینکه نفت ایران و ونزوئلا به بازار وارد شود، شرکت های نفتی هند، توافق های نفتی با این کشور امضا خواهند کرد.

این مقام هندی ابراز امیدواری کرد، به علاوه ورود نفت ایران و ونزوئلا به بازار، اوپک پلاس نیز بر میزان تولید خود بیفزاید تا قیمت نفت کاهش یابد.

قیمت نفت در بازار در اوایل ماه جاری میلادی به بالاترین رقم 14 سال گذشته رسید.

منبع: فردا

کلیدواژه: هند نفت ایران نفت ایران و ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۲۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر افزایش قیمت همه گوشی‌ها باشیم؟

به گزارش خبرآنلاین، سی‌سی وی، مدیرعامل TSMC، در گزارش درآمدزایی اخیر شرکتش گفت: «اگر مشتری درخواست تولید در منطقه‌ی جغرافیایی خاصی را داشته باشد، باید بخشی از هزینه‌های اضافی را تقبل کند. در شرایط کنونی جهان، هزینه‌ها برای همه از جمله TSMC، مشتریان و رقبای ما، بالاتر خواهد رفت.»

مذاکرات TSMC با مشتریانش درمورد افزایش قیمت از مدتی قبل آغاز شده است. آن‌طور که فایننشال‌تایمز اشاره می‌کند، تولید تراشه در خارج از تایوان (که بیش‌از ۹۰ درصد از پیشرفته‌ترین محصولات نیمه‌هادی جهان در آنجا ساخته می‌شوند) برای TSMC گران‌تر تمام می‌شود.

TSMC در ژاپن کارخانه‌هایی دارد و درحال ساخت چندین کارخانه‌ی جدید در آریزونای آمریکا است که اولین مورد آن‌ها در ماه جاری شروع به‌کار کرد. این شرکت همچنین درحال ساخت کارخانه‌ای در آلمان است.

دولت ایالات‌ متحده هفته‌ی گذشته موافقت کرد مبلغ ۶٫۶ میلیارد دلار به TSMC کمک مالی کند. در مقابل، TSMC متعهد شد سرمایه‌گذاری خود را در آمریکا از ۲۵ میلیارد دلار به ۶۵ میلیارد دلار افزایش دهد.

TSMC انتظار دارد هزینه‌های تولیدش در تایوان افزایش یابد که دلیل آن، افزایش شدید قیمت برق در کشور مذکور است. همچنین انتظار می‌رود زلزله‌ای که اوایل ماه رخ داد بر سودآوری این شرکت تأثیر منفی داشته باشد.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896994

دیگر خبرها

  • تصویر رسمی از ورود اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی به بازار ایران
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • منتظر افزایش قیمت همه گوشی‌ها باشیم؟
  • فولکس‌واگن‌های ارزان‌قیمت آماده ورود به بازار
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰هزار تومانی به بازار
  • افزایش قیمت کارخانه ای این خودرو کلید خورد | منتظر افزایش قیمت‌ سایر خودروها باشیم؟
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی به بازار
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰هزار تومانی به بازار/ زلزله رشد نقدینگی در راه است؟
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند