Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد اگر توافق هسته‌ای جدید ایران به نتیجه برسد و زمینه بازگشت صادرات نفت ایران را فراهم کند گروه اوپک پلاس باید درباره نحوه توزیع بهینه سهمیه های تولید نفت توافق کند.

 به گزارش ایسنا، لاوروف گفت مکانیزمهایی برای محدود کردن نوسان در صورت بازگشت نفت ایران به بازار جهانی وجود دارد که از سوی صادرکنندگان و واردکنندگان حس خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وزیر خارجه روسیه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی پس از گفت و گو با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود اظهار کرد: در وهله نخست این سازمان اوپک پلاس است که ایران در آن حضور دارد و در وضعیتهای مربوط به ورود حجم جدیدی از هیدروکربنها در بازار جهانی، توافقهای جدیدی درباره نحوه توزیع سهمیه های تولید صورت می‌دهد. من مطمئنم که چنین کار سازنده ای به زودی انجام خواهد شد زیرا تمامی مسائل مربوط به بازگشت نفت ایران به بازار حل و فصل شده است.

لاوروف از سرگیری صادرات نفت ایران را بخش اساسی از این توافق برشمرد که روسیه از آن حمایت کرده است.

مذاکرات درباره توافق هسته‌ای هفته گذشته پس از اینکه روسیه اصرار کرد تجارتش با ایران باید در برابر تحریمهایی که به دلیل جنگ در اوکراین اعمال شده مصون بماند متوقف شد.

این توافق، قرارداد برنامه جامع اقدام مشترک سال ۲۰۱۵ که از سوی آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین، آلمان، اتحادیه اروپا و ایران امضا شد را احیا می کند و به برچیده شدن تحریمها علیه صادرات نفت ایران منتهی می‌شود.

بر اساس گزارش پلاتس، "اس اند پی گلوبال کامودیتی اینسایتس" پیش بینی کرد در صورت حصول توافق و رفع کامل تحریمها تا ماه می، تولید نفت ایران تا اوت به میزان ۷۵۰ هزار بشکه افزایش پیدا می‌کند و اجازه می‌دهد حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز صادرات از محل ذخایر انجام بگیرد.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک صادرات نفت ایران توافق خوب نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۲۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل امری ضروری است

مجتبی شادلو، نایب رئیس اتحادیه باغداران  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  بنابر آمار میوه های فصل پاییز و زمستان مانده در سردخانه ها بیش از مصرف داخل است که بی توجهی به صادرات، نگرانی‌هایی برای تولیدکنندگان و فعالان ایجاد کرده است.

به گفته او، ظرف یک ماه آینده بازار از محصولات نوبرانه اشباع می شود که از لحاظ کمیت و کیفیت بسیار مطلوب است.

شادلو ادامه داد: در اسفندماه تعرفه صادرات برای محصولات باغی گذاشتند، در حالیکه باید تلاش شود مازاد میوه های مانده در سردخانه صادر شود تا تولیدکنندگان دچار خسارت نشوند.

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با بیان اینکه بیش از ۲ برابر نیاز داخل سیب، پرتقال و کیوی در سردخانه ها مانده است، گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید محصولات باغی، صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل امری ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل امری ضروری است
  • بازتعریف یارانه بنزین به فرد جهت بهینه کردن مصرف بنزین، کاهش هدررفت و مقابله با قاچاق
  • جهت‌گیری در تعرفه صادرات و واردات، حمایت از تولید است
  • نوسان در تولید مانع صادرات پایدار مرغ شده است
  • تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درمورد خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درباره خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟