Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:06:17 GMT

هیچ مورد فوتی و خسارت به اموال عمومی در شیراز نداشتیم

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۳۹۸۲

هیچ مورد فوتی و خسارت به اموال عمومی در شیراز نداشتیم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی قانع، اعلام کرد: از ساعت ۷:۳۰ روز سه شنبه ۲۴ اسفند ماه تا ساعت بیست و چهار، ۱۰۷ مورد عملیات اطفایی و امدادی به مرکز ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شیراز گزارش شد که ۴۸ مورد آن مربوط به حوادث چهارشنبه پایان سال بود.

وی تصریح کرد: عمده عملیات های انجام شده توسط آتش نشانان مربوط به آتش سوزی لاستیک و ضایعات بود که در سریع ترین زمان ممکن اطفا و از خسارت مالی و مصدومیت شهروندان جلوگیری شد، تنها یک حادثه مهم انفجار مواد محترقه به وقوع پیوست که منجر به مصدومیت ۵ نوجوان و جوان ۱۵ تا ۲۲ ساله شد، البته آمار دقیق مصدومان توسط اورژانس ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانع اضافه کرد: برای کاهش مخاطراتی که در چهارشنبه آخر سال وجود دارد علاوه آتش نشانانی که به طور معمول روزانه برای کار و تلاش آماده هستند، نیروها در شیفت استراحت نیز در آماده باش و از ۱۵۰ نیروی تیم واکنش سریع داوطلب به منظور کمک رسانی استفاده شد.

به گفته وی، علاوه بر این آتش نشانان در ۲۰ نقطه پر خطر شهر استقرار داشتند تا در صورت وقوع حادثه بتوانیم در اسرع وقت به شهروندان خدمت رسانی کنیم.

قانع افزود: با توجه به بروز مشکلات و حوادث آخرین شب چهارشنبه سال، با کمک رسانه های جمعی مختلف ازجمله انجام مصاحبه های متعدد رادیویی و تلویزویونی، توصیه های لازم به مردم یادآوری شد، علاوه بر این برگزاری وبینار های آموزشی جهت عموم شهروندان، توزیع بروشورهای مرتبط، تبلیغات و اطلاع رسانی شهری، برگزاری جلسات متعدد با اصناف و ارگان های مرتبط، برگزاری پویش بزرگ نه به چهارشنبه سوری خطرناک از اقدامات مهم سازمان آتش‌نشانی شیراز به منظور کاهش حوادث چهارشنبه پایان سال بود.

لازم به ذکر است از ساعت ۸ صبح روز ۲۴ اسفند تا ساعت ۲۴ ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی شیراز میزبان گروه اجتماعی شبکه پنج سیمای فارس بود و مکرر نکات ایمنی را یادآوری و شهروندان را از آمار عملیات ها آگاه می کرد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز با اشاره به تنها یک مورد حادثه مهم در این شب تصریح کرد: همراهی شهروندان فهیم کلانشهر شیراز و همچنین همکاری همه جانبه اصحاب رسانه با سازمان آتش‌نشانی، شب چهارشنبه پایان سال ۱۴۰۰ را با کمترین حوادث رقم زد و خوشبختانه هیچ مورد فوتی و یا خسارت به اموال عمومی را در بر نداشت.

کد خبر 5448328

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش نشانی شیراز حوادث چهارشنبه سوری بوشهر حوادث چهارشنبه سوری کرمانشاه ویروس کرونا نوروز آمار کرونا خطبه های نماز جمعه چهارشنبه آخر سال گرگان اردوهای راهیان نور شیوع کرونا عکس استانها خراسان رضوی گردشگری سازمان آتش نشانی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۳۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات کودک بازیگوش از مرگ حتمی در بالابر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اعلام کرد:  ظهر امروز سه شنبه ،۴ اردیبهشت ، گیر افتادن کودک در سازه ی بالابر در بولوار خرمشهر شیراز به ستاد فرماندهی آتش نشانی گزارش و تیم عملیاتی ایستگاه ۱۷ قهرمانان به محل اعزام شد.
در این حادثه کودک ۷ ساله به طور عجیبی با باز کردن در داخلی بالابر وارد چاهک بالابر شده و روی استراکچر فلزی چاهک بالابر در طبقه دوم می ایستد و با توجه به زمان حادثه و  استفاده  نکردن ساکنان  ، کابین در زمان حضور پسربچه در چاهک حرکتی نداشت.
آتش نشانان بلافاصله ضمن قطع برق بالابر و حمایت کامل و اصولی از پایین برای جلو گیری از سقوط احتمالی کودک و با استفاده از ابزار هیدرولیک در کوتاه ترین زمان ممکن در بالابر را باز کردند و کودک را نجات دادند.

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی
  • انجام ‌۱۵۷۸ عملیات امدادی توسط آتش نشانی سمنان/ فوتی نداشتیم
  • نجات کودک بازیگوش از مرگ حتمی در بالابر
  • آتش سوزی بزرگ انبار گوگرد در مشهد