Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@11:30:30 GMT

◄ کاهش آمار تلفات رانندگی در تهران

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۴۴۷۱

◄ کاهش آمار تلفات رانندگی در تهران

تین نیوز

 سید مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: هدف از برگزاری این جلسه، تقدیر از زحمات معاونان حمل و نقل مناطق ۲۲ گانه و بررسی عملکرد مناطق در طرح استقبال از نوروز ۱۴۰۱ است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، معاون شهردار تهران با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) گفت: بزرگ‌ترین عزت ما این است که با هدف بندگی خدا کار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در انجام مسئولیت‌هایمان نیت ما باید به سمت خدا باشد و بندگی خدا را در نظر بگیریم.

وی با اشاره به اهمیت دعای تحویل سال اظهار داشت: در دعای تحویل سال، عبارت «حوّل حالنا الی احسن الحال» که اشاره به تحول دارد، از نظر عرفانی عبارت سنگینی است که برخی از بزرگان این ذکر دعا را روزانه ۱۰۰ بار تکرار می‌کنند.

شفیعی افزود: قلب و چشم در دعای تحویل (یا مقلب القلوب و الابصار) به ظاهر و باطن انسان توجه دارد و اختلاف بین شب و روز در این دعا متصور است؛ موجودات هویدا می‌شوند، اجزا طبیعت بیدار می‌شوند و اگر زنگار قلب‌ها پاک شود، روشنگری حاصل می‌شود.

سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک با بیان این که امیدواریم از کانال بندگی خدا عبور و بتوانیم مشکلات را حل کنیم، افزود: مسئولیت و شغل ما سخت و حساس است و مدام باید به خودمان یادآوری کنیم که هدفمان فقط بندگی خداست.

وی با اشاره به این که حرکت و تحول خوبی با تیم کاری جدید در شهرداری تهران شروع شده است، اظهار داشت: خصوصیت خوبی که کار ما دارد این است که می‌توانیم اثرگذاری مثبت و مستقیم روی زندگی مردم داشته باشیم. هر کدام از مناطق تهران به منزله‌ی یک شهر است و اقدامات کوچک ما هم برای مردم ملموس است. باید به میدان عمل قدم بگذاریم و از نزدیک شاهد اتفاقات و مشکلات فنی مناطق در حوزه حمل و نقل و ترافیک باشیم.

شفیعی تصریح کرد: رفع برخی از مشکلات نیاز به ارتباطاتِ رو در رو با مردم دارد و باید از شبکه بی‌سیم در کار مناطق بیشتر استفاده کنیم.

معاون شهردار تهران با بیان این که «در حوزه ایمنی نسبت به سال قبل که حجم ترددها بیشتر شده، درصدی کاهش تلفات داشته‌ایم اما کافی نیست» تاکید کرد: باید تلفات رانندگی با ایمن‌سازی‌ها کمتر شود و طبق فرمایش رهبری از راهکارهای علمی برای رفع ترافیک استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مناطق مختلف باید با تعامل، مشکلات را کم و حل کنند. تلفات رانندگی تهران بسیار دردناک است و باید برای استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت، فرهنگ‌سازی کنیم.

شفیعی با اشاره به اهمیت حضور در میدان عمل گفت: حوزه کاری ما به‌گونه‌ای است که اگر بتوانیم از «میدان» به «برنامه» برسیم، موفق‌تر خواهیم بود و لازم است نظارت‌های میدانی را زیاد کنیم.

وی با بیان این که در مدیریت هزینه‌ها اقدامات خوبی در حال انجام است، اظهار داشت: برخی فرایندها نیاز به بازنگری دارد تا هزینه‌ها کمتر و کیفیت کارها روز به روز بیشتر شود. کار رسانه‌ای در حوزه حمل و نقل مناطق باید بیشتر انجام شود و اقدامات و خدمات صورت گرفته باید به اطلاع شهروندان برسد. فشار کاری حوزه حمل و نقل و ترافیک نسبت به حوزه‌های دیگر بسیار زیاد است و باید بیش از پیش روی انجام وظایف و مسئولیتمان تمرکز کنیم.

مهدی گلشنی، مدیرکل حمل و نقل و عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این جلسه گفت: طرح ساماندهی امور ترافیکی و طرح تحول نگهداشت شهر در مناطق ۲۲ گانه تهران به دستور دکتر شفیعی آغاز شده و در جهت بهبود وضعیت ترافیکی شهر تهران اقدامات مناسبی در حال انجام است.

وی افزود: اجرای برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰، طرح تحول نگهداشت شهر، طرح ساماندهی امور ترافیکی شهر، مدیریت کاهش هزینه‌ها، پژوهش و انجام آزمون‌های آزمایشگاهی درباره کنترل کیفی رنگ‌های ترافیکی، ازجمله اقداماتی است که در مناطق مختلف انجام شده است.

گلشنی با بیان این که از همه مناطق برنامه‌های مربوط به استقبال از نوروز ۱۴۰۱ اخذ شده است، اظهار داشت: ایجاد وحدت رویه در مناطق ۲۲ گانه از جمله سیاست‌های ما بوده و در این راستا شورای هماهنگی معاونان مناطق ۲۲ گانه را تشکیل داده و جلسات منظمی را برگزار کرده‌ایم.

سید حسین حسینی نژاد، مدیرکل مهندسی ایمنی و ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیز در ادامه جلسه گفت: اقدامات مناسبی در جهت ایمنی و مهندسی ترافیک در مناطق مختلف انجام شده است.

وی افزود: طرح ایمن‌سازیِ ورود به مسیر سامانه‌های تندرو بزرگراهی را در جهت کاهش تصادفات ابلاغ کرده‌ایم و اقدامات ایمنی و هندسی خوبی در بزرگراه‌ها داشته‌ایم.

حسینی نژاد با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی آمار تصادفات فوتی در ۳ ماهه آذر تا بهمن ۱۴۰۰ افزود: طرح ساماندهی خط‌کشی و رعایت عرض خطوط را به مناطق ابلاغ کرده‌ایم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: معاون حمل و نقل نوروز تین شهردار تهران تحویل سال ترافیک شهرداری تهران مدیرکل حمل و نقل حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهر تهران معاون شهردار تهران معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران تلفات رانندگی مجتبی شفیعی حمل و نقل و ترافیک مناطق ۲۲ گانه بندگی خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است، گفت: بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک شامل زمان و محدوده اجرا است.

به گزارش مشرق، شهریار افندی‌زاده مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران درباره تغییر در اجرای طرح ترافیک در تهران اظهارداشت: در حال دریافت پیشنهادات و اطلاعات از سوی جامعه دانشگاهی درباره بازنگری در طرح ترافیک هستیم و پس از بررسی این مرحله، موضوع در کمیته‌ای ویژه بررسی نهایی خواهد شد.

وی افزود: حذف حلقه دوم طرح ترافیک یا محدوده زوج و فرد یکی از این مسائل است که بررسی خواهد شد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی خواهد بود و امسال تغییر می‌کند، گفت: تغییر در نرخ طرح ترافیک جدای این موضوع است و تصمیم در این زمینه بر عهده شورای شهر تهران است.

افندی‌زاده گفت: بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک شامل زمان اجرا و مکان اجرا است که محدوده طرح ترافیک هم احتمال کاهش دارد.

گفتنی است؛ محسن هرمزی معاون حمل و نقل شهرداری تهران نیز در این زمینه گفت: در طرح ترافیک جدید مسأله‌ای به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • بیشترین تصادفات تهران در این مناطق رخ می‌دهد
  • کدام مناطق پایتخت در جدول تصادفات صدرنشین هستند؟
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • ماجرای مبهم حذف طرح زوج و فرد در تهران چیست؟
  • ماجرای حذف طرح زوج و فرد از طرح ترافیک تهران چیست؟
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی