Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:53:20 GMT

لزوم مقابله با پدیده زیرمیزی در حوزه پزشکی

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۵۵۴۰

لزوم مقابله با پدیده زیرمیزی در حوزه پزشکی

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی بر لزوم مقابله با پدیده دریافت وجوه اضافی از بیمار توسط پزشک تأکید کرد.

احمد موقری در جلسه‌ای که به منظور «هم اندیشی و بررسی جرایم مربوط به جامعه پزشکی و حرف مرتبط» برگزار شد، جمع آوری ادله در پرونده های قصور پزشکی یا دخالت در امور پزشکی را از جمله مشکلات قضایی این پرونده ها عنوان کرد و از افزایش این جرایم در حوزه های دندانپزشکی، مامایی و اعمال و جراحی های زیبایی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی علت این امر را تبلیغات امور پزشکی در فضای مجازی دانست و گفت: دخالت در امور پزشکی متعاقب تبلیغات مختلف پزشکی در فضای مجازی گسترش یافته است.

وی همچنین بر مقابله با پدیده دریافت وجوه اضافی از بیمار توسط پزشک خارج از تعرفه پزشکی و تحت عناوینی مثل زیرمیزی تأکید کرد و افزود: وجود دستگاه کارتخوان در مطب های پزشکی ضروری است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی، در ادامه هر یک از حضار به بیان نکته نظرات خود پرداخته و مقرر شد سازمان نظام پزشکی استان نسبت به بررسی تشکیل هیأت دوم بدوی و تجدیدنظر سازمان نظام پزشکی اقدام و نتیجه را گزارش کند. در عین حال تا زمان کاهش مدت زمان رسیدگی به صورت 50 درصد از ظرفیت سازمان نظام پزشکی و پزشکی قانونی استفاده گردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۵۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب،  طلاب، اساتید و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی در نامه ای حمایت خود را از طرح نور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کردند.

متن نامه بدین شرح است:

سرتیپ دوم جناب آقای سردار علیمحمدی
فرمانده محترم نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی

سلام علیکم

با احترام و آرزوی توفیقات روزافزون برای خدمت به نظام و مردم. در حالی که نیروی انتظامی دوباره کمر همت بسته و تلاش دارد با مظاهر بی‌حجابی مبارزه کند؛ اما در این میان، برخی از منافقان و دشمنان داخلی و خارجی می‌کوشند در جامعه دوقطبی کرده و باز با حاشیه‌سازی‌ها و تبلیغات سوء، مانع این حرکت الهی و انقلابی شوند.

اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی، ضمن حمایت همه جانبه از اقدامات نیروی انتظامی و بیزاری از دشمنان داخلی و خارجی، هم‌چنان خواهان برخورد مدبرانه و قاطعانه با مظاهر بی‌حجابی و اخلال‌گران امنیت اخلاقی خانواده و جامعه بوده و از تلاش‌های آن نیروی ارزشی تقدیر و تشکر می‌شود.

امیدواریم این اقدامات موقتی نبوده و با حمایت سایر ارگان‌ها، نهادها، شخصیت‌ها و اقشار مردم، هم‌چنان ادامه یابد تا جامعه از گزند بی‌اخلاقی‌ها و بی‌عفتی‌ها مصون بماند.

روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • رشد ۶۴.۸۰ درصدی مصوب درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱