Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-23@17:44:02 GMT

نرخ تسعیر بانکی دلار ۲۰ هزار تومان تعیین شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۵۵۵۰

نرخ تسعیر بانکی دلار ۲۰ هزار تومان تعیین شد

به گزارش «نماینده»، با توجه به حضور بانک‌های بورسی در بازار سرمایه و لزوم اعلام شفافیت در نامه شفافیت این بانک‌ها آمده است: بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی شبکه بانکی برای گزارشگری مالی میان‌دوره‌ای منتهی به شهریور ماه ۱۴۰۰ اعلام می‌دارد بر اساس مصوبه جلسه ۷ اسفند ۱۴۰۰ هیأت عامل بانک مرکزی مقرر شد:

الف: اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی برای گزارشگری مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۰ ،‌ برای هر یورو معادل ۲۲۰ هزار ریال و برای هر دلار آمریکا معادل ۲۰۰ هزار ریال تسعیر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مورد سایر اسعار نیز باید بر مبنای نرخ برابری آنها به یورو در مقطع زمانی پایان اسفند ۱۴۰۰ عمل شود.

ب: سود (یا زیان) ناشی از تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی در پایان سال مالی به حساب سود و زیان دوره منتقل می‌شود، چنانچه مانده سرفصل حساب سود و زیان انباشته بانک و مؤسسه اعتباری غیربانکی قبل از تخصیص اندوخته‌ها نشان‌دهنده سود، باشد سود مزبور تا مبلغ سود ناشی از تسعیر پس از حذف آثار مالیاتی احتمالی به عنوان سود قابل تقسیم محاسبه نمی‌شود و باید صرف افزایش سرمایه آن بانک و مؤسسه اعتباری غیربانکی شود در ضمن چنانچه سرفصل مزبور نشان‌دهند زیان باشد سود ناشی از تسعیر بدهی‌های ارزی صرفا کاهنده زیان انباشته خواهد بود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: بانک مرکزی تسعیر نرخ ارز دلار نماینده بدهی های ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۵۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دغدغه بی ثباتی قیمت‌ها به ایستگاه سوئیس رسید

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، توماس جردن، رئیس کل بانک مرکزی سوئیس، گفت، با وجود آنکه رشد اقتصادی این کشور بسیار پایین آمده اما سیاست‌های پولی این بانک باید همچنان روی ثبات قیمت‌ها متمرکز باشد.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی دولتی سوئیس گفت: رشد اقتصادی و تولید به میزان قابل توجهی کاهش یافته و بسیاری از کشورها به‌سمت کسری شدید بودجه و افزایش قابل توجه بدهی رفته اند.

وی در حاشیه برگزاری مجمع بهارانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن ادامه داد: در بسیاری از کشورها سطح بدهی به شدت افزایش یافته و میزان کسری بودجه‌ها بسیار بزرگ شده است.

جردن معتقد است این روند نمی‌تواند ادامه پیدا کند و باید در آینده اصلاح شود. از طرفی خیلی مهم است که سیاست‌های پولی به جای تمرکز بر تأمین بدهی روی ثبات قیمت‌ها متمرکز باشد در غیر این صورت پایانی خوب می‌خواهد داشت.

کد خبر 6085075 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد
  • دغدغه بی ثباتی قیمت‌ها به ایستگاه سوئیس رسید
  • ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟
  • شاید اگر برگردم به ۱۴۰۰، از رئیسی حمایت نکنم!
  • انتظارات بیش از حد برای کنترل نرخ ارز عقلایی نیست