Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@16:12:23 GMT

ساخت سردخانه و کنترل قیمت و تورم مواد غذایی

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۰۳۰۸

ساخت سردخانه و کنترل قیمت و تورم مواد غذایی

جهت ساخت سردخانه ابتدا باید بدانید که سردخانه ها دارای دو مدل کلی بالای صفر و زیر صفر می باشند که بستگی به محصول مورد نظر شما برای نگهداری دارد و در ساخت سردخانه باید دقت نمایید که چه محصولی در منطقه شما وجود دارد و باید آن را نگهداری نمایید که سردخانه خود را بر همین اساس اجرا نمایید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همانطور که مشاهده می کنید هر ساله حجم زیادی از مواد غذایی مخصوصا میوه ها در فصل خاصی ارائه می شوند و بیشتر آن دچار فساد و خرابی می شوند و از زنجیره مصرف خارج می شوند و در دیگر فصل های سال مقدار کمی از آن محصول با قیمت بالا به بازار عرضه می شود در صورتی که می توان با ساخت سردخانه و نگهداری این محصولات در سردخانه از خراب شدن و افزایش قیمت آن جلوگیری نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع شامل تمامی مواد غذایی می شود و فقط مربوط به میوه و سبزیجات نمی باشد محصولاتی مانند گوشت، مرغ، کره و غیره را می توان مدت زمان طولانی در سردخانه ها نگهداری نمود و به صورت تدریجی به بازار عرضه نمود که با کنترل صحیح عرضه محصولات از بروز تورم جلوگیری می شود.

هر ساله با افزایش میزان تولید محصولات غذایی نیاز به ساخت سردخانه های بیشتری می باشد و باعث شده است که سردخانه داری به کسب و کار سودمندی تبدیل شود.

در اینجا شما را با ساخت سردخانه هم آشنا می کنیم تا در صورتی که تمایل به احداث سردخانه دارید اطلاعات کاملی در این زمینه به دست آورید.

ساخت سردخانه

جهت ساخت سردخانه ابتدا باید بدانید که سردخانه ها دارای دو مدل کلی بالای صفر و زیر صفر می باشند که بستگی به محصول مورد نظر شما برای نگهداری دارد و در ساخت سردخانه باید دقت نمایید که چه محصولی در منطقه شما وجود دارد و باید آن را نگهداری نمایید که سردخانه خود را بر همین اساس اجرا نمایید.

ساخت سردخانه ها در ابعاد و اندازه های مختلفی انجام می شود و بر اساس بودجه و زمینی که در اختیار دارید و مشاوره متخصین این حوزه می توانید حجم سردخانه مد نظر خود را مشخص نمایید.

در ادامه در زمینه انواع سردخانه ها توصیحاتی ارائه می دهیم تا شما را در تصمیم گیری برای شروع این کسب و کار راهنمایی نماییم.

انواع سردخانه

همانطور که در بالا اشاره نمودیم می توان سردخانه های را بر اساس دمای آن دسته بندی نمود البته دسته بندی دیگری هم وجود دارد که بر اساس نوع مبرد مورد استفاده در ساخت آن می باشد که در ادامه هر کدام را توضیح می دهیم.

سردخانه بالای صفر سردخانه بالای صفر فریونی سردخانه بالای صفر آمونیاکی سردخانه زیر صفر سردخانه زیر صفر فریونی سردخانه زیر صفر آمونیاکی

 

سردخانه بالای صفر

ساخت سردخانه بالای صفر به منظور نگهداری محصولاتی مانند میوه جات، سبزی جات، لبنیات و غیره می باشد و دمای این سردخانه ها می توانید بین صفر الی 18 درجه سانتی گراد تنظیم شود که بر اساس نیاز محصول مورد نگهداری تنظیم می شود.

سردخانه زیر صفر

ساخت سردخانه زیر صفر جهت نگهداری محصولات غذایی به صورت منجمد می باشد دمای سردخانه زیر صفر را می توان بین 0 الی  40- درجه سانتی گراد و یا حتی پایین تر تنظیم نمود که بر اساس نوع محصول مورد نظر تعیین می شود.

مواد غذایی مانند گوشت، ماهی، مرغ، بستنی، کره، پنیر پیتزا، برخی مواد دارویی و واکسن ها را در سردخانه های زیر صفر نگهداری می کنند و مدت زمان نگهداری مواد در سردخان های زیر صفر بسیار بیشتر از سردخانه های بالای صفر می باشد.

سردخانه آمونیاکی

سردخانه های آمونیاکی از راندمان و عملکرد بالایی برخوردار می باشند و هزینه تعمیر و نگهداری پایینی دارند ولی ساخت سردخانه آمونیاکی فقط در ابعاد بزرگ و صنعتی توجیه اقتصادی دارد و ساخت سردخانه های کوچک به صورت آمونیاکی هزینه بسیار زیادی دارد.

تجهیزات و قطعات مورد استفاده در ساخت سردخانه آمونیاکی قیمت بسیار بالایی دارند اما طول عمر و کیفیت بالایی هم دارند به همین دلیل قیمت سردخانه افزایش می یابد ولی قیمت گاز آمونیاک در مقایسه با مبرد های فریونی بسیار کمتر می باشد.

سردخانه فریونی

برای ساخت سردخانه های فریونی محدودیتی در ابعاد نداریم و می توانیم آن را در هر ابعادی پیاده سازی نماییم و با افزایش ابعاد سردخانه هزینه ساخت آن هم افزایش می یابد اما معمولا برای ساخت سردخانه های عظیم و صنعتی از سردخانه های آمونیاکی استفاده می شود هر چند که خیلی از سردخانه های عظیم باز هم به صورت فریونی پیاده سازی شده اند.

 

سردخانه های فریونی که بسیار رایج هستند بهتر است در ساخت آنها از مبردهای نسل جدید استفاده شود که اثرات زیست محیطی کمتری دارند مبرد های قدیمی باعث افزایش گرمای زمین و تخریب لایه اوزون می شوند که سبب آسیب رساندن به محیط زیست می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ساخت سردخانه و قیمت آن به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محاسبه هزینه ساخت سردخانه مراجعه نمایید.

تجهیزات ساخت سردخانه

تجهیزات و قطعات مختلفی در ساخت سردخانه استفاده می شود که در ادامه به 3 قطعه اصلی و مهم اشاره میکنیم.

کمپرسور سردخانه

کمپرسور یا همان موتور سردخانه مهمترین بخش سردخانه می باشد که وظیفه به گردش در آوردن مبرد در سیکل تبرید و فشرده سازی آن را بر عهده دارد کمپرسور های دارای مدل های مختلفی می باشند که بر اساس نیاز انتخاب می شوند.

کندانسور سردخانه

کندانسور دستگاه مهم دیگری در سردخانه می باشد که وظیفه خنک سازی و تبدیل مبرد به مایع را بر عهده دارد و دارای 3 مدل هوایی، آبی و تبخیری می باشد و در مناطق با شرایط آب و هوایی مختلف راندمان متفاوتی دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه این دستگاه و استعلام قیمت آن می توانید به صفحه قیمت کندانسور سردخانه مراجعه نمایید.

اواپراتور سردخانه

اواپراتور سردخانه وظیفه دفع گرمای درون سردخانه را عهده دارد و در این دستگاه مبرد از حالت مایع به گاز تبدیل می شود و برای انجام این عملیات گرمای محیط را جذب می کند و به خارج از محیط سردخانه منتقل می نماید.

در سردخانه ها از اواپراتور هوایی استفاده می شود که بر اساس ظرفیت و نوع سردخانه انتخاب می شوند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاع از قیمت آن به صفحه قیمت اواپراتور مراجعه نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید صنایع برودتی نوری را در گوگل جستجو نمایید و از مشاوره تخصصی رایگان کارشناسان این مجموعه بهره ببرید.

 

 


 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کسب اطلاعات بیشتر سردخانه بالای صفر ساخت سردخانه سردخانه زیر صفر ساخت سردخانه ساخت سردخانه ها محصول مورد مواد غذایی بر اساس قیمت آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۰۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد غذایی که برای سلامت مو مفیدند

ریزش مو می تواند به دلایل مختلفی مانند کمبودهای تغذیه ای، اختلالات ژنتیکی، عدم تعادل هورمونی، برخی داروها، اختلالات خودایمنی، عفونت ها، استرس یا پیری طبیعی ایجاد شود. «آلوپسی» اصطلاح پزشکی برای ریزش مو است و هر کسی اشکال مختلفی از آلوپسی را تجربه می کند.

«آلوپسی آندروژنیک» شایع ترین نوع ریزش موی پیشرونده است و معمولاً به عنوان ریزش مو با الگوی مردانه یا زنانه شناخته می شود. در مردان، این ریزش مو بیشتر در قسمت تاج سر و جلوی سر اتفاق می‌افتد و می‌تواند منجر به طاسی کامل در آن نواحی شود، در حالی که زنانی که این نوع ریزش مو را تجربه می‌کنند، شاهد نازک شدن مو در سرتاسر سر به‌ویژه در اطراف قسمت مرکزی هستند. اگر زنان از آلوپسی آندروژنیک رنج ببرند به ندرت شاهد طاسی کامل خواهند بود.

وب‌سایت شِیپ (Shape) در گفت‌وگو با دو متخصص تغذیه از آنها خواسته است تا بهترین خوراکی‌ها که به سلامت مو کمک می‌کنند را نام ببرند.

نقش تغذیه در سلامت مو

«آماندا ساوسدا»، کارشناس تغذیه می‌گوید غذایی که می‌خورید و نمی‌خورید، برای حفظ سلامتی‌تان کلیدی است که سلامتی مو نیز قسمتی از آن است. او قبل از اینکه از غذای خاصی نام ببرد، توصیه می‌کند مطمئن شوید بدنتان روزانه مقدار کالری کافی را دریافت می‌کند. به گفته ساوسدا، بدن برای رشد مو و تولید هورمون‌های مورد نیاز برای موی سالم به انرژی نیاز دارد.

بر اساس اطلاعات حاصل از گزارش کتابخانه ملی پزشکی در انگلیس، یک زن بالغ به طور متوسط به حدود ۲۰۰۰ کالری در روز نیاز دارد. علاوه بر انرژی، مواد مغذی که از طریق غذا دریافت می‌کنیم نیز تاثیر مستقیمی بر سلامت موها دارند.

«فرانسیس لارگمن رات»، متخصص تغذیه می‌گوید: موها از پروتئین به‌ویژه کراتین ساخته شده‌اند، بنابراین منطقی است که ما باید مقدار کافی پروتئین را در رژیم غذایی خود برای حمایت از رشد موی سالم مصرف کنیم.

سایر مواد مغذی مورد نیاز برای موهای سالم عبارتد از روی، اسیدهای چرب امگا ۳، اسید فولیک، ویتامین ب ۶، ویتامین ب۱۲، ویتامین سی، ویتامین دی، منیزیم و بیوتین.

لارگمن رات در ادامه افزود: این ویتامین‌ها و مواد معدنی در رشد سلول‌های جدید نقش دارند و موهای ما بدون آنها نمی‌توانند رشد کنند. همچنین مطالعات نشان داده‌اند که وقتی مصرف کربوهیدرات‌ محدود شود می‌تواند به ریزش مو منجر شود.

غذای شماره یک برای سلامت مو

هم ساوسدا و هم لارگمن رات از ماهی سالمون مخصوصا نوع آزاد و غیرپرورشی آن به‌ عنوان غذای شماره یک برای سلامت مو یاد می‌کنند. لارگمن رات می‌گوید: این نوع ماهی، پروتئین باکیفیتی از جمله کلاژن دریایی، امگا ۳ و روی را برای بدن تامین می‌کند که همگی از مواد مغذی مهم مرتبط با سلامت مو به‌ شمار می‌روند.

علاوه بر این کمبود ویتامین دی ممکن است با ریزش مو همراه باشد به همین دلیل مهم است که آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

لارگمن آرت توصیه می‌کند دوبار در هفته ماهی سالمون بخورید و از خوردن پوست آن غافل نشوید، زیرا مملو از کلاژن است که به سلامت مو کمک می‌کند.

سایر غذاهای عالی برای سلامت مو

- بادام: بادام سرشار از پروتئین گیاهی است. لارگمن رات همچنین اشاره می‌کند که بادام حاوی سطوح بالایی از آهن و منیزیم است که آن را به یک غذای عالی برای سلامت مو تبدیل می‌کند.

- گردو: گردو نیز یک منبع گیاهی عالی از اسیدهای چرب امگا ۳ است و حاوی مقدار زیادی پروتئین، فیبر و منیزیم است که همگی به حفظ فرم موها کمک می‌کنند.

- تخم مرغ: تخم مرغ منبع با ارزشی از پروتئین است که به سلامت مو کمک می‌کند. به گفته لارگمن رات هر ۶ گرم تخم مرغ پروتئینی با استاندارد طلایی را ارائه می‌دهد (ارزش بیولوژیکی بالا با هر ۹ اسید آمینه ضروری). علاوه بر این، تخم مرغ منبع عالی ویتامین ب۱۲ و بیوتین، ۴۴ واحد بین‌المللی ویتامین دی و آنتی اکسیدان‌های لوتئین و زآگزانتین‌ است.

- مرکبات: کاسه میوه خود را با پرتقال، نارنگی، گریپ فروت و لیمو پر کنید، به گفته لارگمن رات، همه آنها مملو از اسید فولیک‌ هستند. اسید فولیک برای تولید گلبول‌های قرمز خون ضروری است که اکسیژن را به سلول‌های اطراف بدن از جمله پوست سر می‌رساند.

ساوسدا نیز خاطر نشان می‌کند این میوه‌ها سرشار از ویتامین سی‌ هستند که به ساخت کلاژن کمک و موهای سالم را تقویت می‌کند.

-مرغ: اگر ماهی سالمون دوست ندارید یا به هر دلیلی به راحتی در دسترستان نیست، همچنان می‌توانید موهای فوق‌العاده سالمی داشته باشید. ساوسدا می‌گوید که پروتئین مرغ جایگزین خوب ماهی برای دریافت کلاژن است. همچنین می‌توانید از استخوان‌های مرغ برای تهیه آب مرغ به‌عنوان منبع کلاژن استفاده کنید.

- حبوبات: حبوبات مانند لوبیا و عدس یکی دیگر از منابع عالی پروتئین گیاهی‌ و همچنین حاوی ویتامین ب و آهن‌ هستند. ساوسدا خوردن منظم آنها را برای رشد موها توصیه می‌کند.

غذاهایی که مصرف آنها برای داشتن موهای سالم باید محدود شود

به گزارش ایندیپندنت، مانند هر جنبه دیگری از سلامتی، بهتر است برخی از مواد غذایی را در حد اعتدال یا کم استفاده کنیم. به گفته ساوسدا، غذاهای التهاب‌آور در رتبه اول‌ قرار دارند و بهتر است مصرف آنها را تا حد امکان محدود کنید. این به این معنی است که شیرینی یا غذاهای فوق فرآوری‌شده را زیاد نخورید. او می‌گوید: این نوع غذاها اغلب فاقد مواد مغذی‌ هستند و برای قند خونتان نیز مناسب نیستند.

ساوسدا افزود اگرچه که می‌توانید غذاهای مورد علاقه خود را که مواد مغذی کمتری دارند بخورید اما اگر سلامت موهایتان برایتان مهم است، بهتر است از میزان مصرف آنها آگاه باشید.

لارگمن رات همچنین خاطرنشان می‌کند ارزش همه ماهی‌ها در مورد سلامت مو با یکدیگر برابر نیست. او می‌گوید در حالی که ماهی‌های غنی از امگا ۳ برای سلامت مو بسیار عالی‌ هستند اما از مصرف ماهی‌هایی با سطح جیوه بالا مثل ماهی تن پرهیز کنید. جیوه یک فلز سنگین است که پس از انباشته شدن در بدن می‌تواند باعث ریزش مو شود.

عوامل سبک زندگی برای سلامت موها

علاوه بر همه موارد فوق، برای تقویت و حفظ سلامت مو به یک سبک زندگی سالم هم نیاز دارید.

لارگمت رات می‌گوید قبل از هر چیز مطمئن باشید که بدنتان سیراب است. او اشاره می‌کند که پوست خشک به خشکی مو منجر می‌شود که می‌تواند آن را شکننده و مستعد آسیب کند. همچنین از دنبال کردن رژیم‌های غذایی یویویی (رژیم‌های غذایی که مرتب در حال افزایش و کاهش کالری و مواد مغذی‌ هستند) که می‌توانند به ریزش مو منجر شوند، خودداری کنید.

ساوسدا همچنین اضطراب را عامل بزرگی در کاهش سلامت مو می‌داند. مدیریت اضطراب به‌ویژه استرس‌های پنهان، برای داشتن موهای سالم مهم است. اضطراب پنهان، همان استرس مزمنی است که به آن عادت می‌کنید اما همچنان وجود دارد و می‌تواند سطح کورتیزول را افزایش دهد و بر چرخه رشد مو تاثیر می‌گذارد.

هر دوی این متخصصان همچنین تاکید دارند که مراقبت کافی از مو نیز ضروری است، به این معنی که حالت دادن موها با گرما را محدود کنید و هنگام استفاده از ابزارهای حرارتی، همیشه از محصولات محافظ گرما استفاده کنید. همچنین ممکن است اقداماتی چون خوابیدن روی یک بالش ساتن و خشک کردن موها با حوله «مایکروفایبر» (Microfiber) که برای محافظت از تارهای مو طراحی شده‌اند، مفید باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • فاجعه بزرگ در سردخانه یک فروشگاه زنجیره‌ای در زاهدان
  • کشف بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان 
  • با این مواد ارزان‌قیمت سلامت شوید
  • کدام مواد غذایی در زیبایی جنین تاثیر دارد؟
  • مواد غذایی که برای سلامت مو مفیدند
  • همه چیز درباره کلیه سنگ ساز
  • کنترل و نظارت ساختمان از راه دور با سامانه ایران‌ساخت
  • کنترل هوشمند ساختمان با سامانه ایران‌ساخت ممکن شد
  • ایجاد سومین مرکز مشاوره و امداد گل و گیاه در مشهد