Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح صیانت فارغ از نتیجه مثبت یا منفی نیازمند اعتماد عمومی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی طاهری امروز پنجشنبه_ بیست‌وششم اسفندماه _ در نشست خبری از برنامه‌ریزی برای جهش سرمایه‌گذاری در استان طی سال آینده خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌ریزی ما سرمایه‌گذاری ۳۵ هزار میلیارد تومانی است که افق بسیار خوبی برای استان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه استان در بهره‌مندی از آب پایدار و تنظیمی نسبت به استان‌های دیگر بسیار فقیر است، افزود: ۹۵ درصد آب مصرفی استان زنجان از دشت‌های ممنوعه است که آن هم رو به پایان است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بارندگی نداشته باشیم، شهر زنجان دو سال آینده در تأمین آب شرب مشکل خواهد داشت، خاطرنشان کرد: برای حل مشکل آب از ماده ۵۶ بهره گرفته شده و نسبت به تکمیل سد مراش و بلوبین اقدام شده است.

طاهری با اشاره به بالا بودن سهم استان از مالیات نسبت به استان‌های دیگر، گفت: طی ۱۰ سال گذشته در استان برای بهره‌مندی از مازاد مالیات دریافتی اقداماتی انجام شده که وضعیت کنونی را رقم زده است و حل آن بر اساس ساختار تعریف شده به آسانی ممکن نیست.

وی با بیان اینکه فرآیند اصلاح امور مالیات آغاز شده است، ادامه داد: برای حل این مشکل باید ذهنیت‌ها را عوض کرد و تاکید شده است که در روزهای آخر سال نسبت به دریافت مالیات، فشار مضاعف به صنایع وارد نشود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل مطرح شده در خصوص طرح صیانت، گفت: با توجه به تخصصی که در این حوزه دارم یقین دارم، هرچند لزوم ساماندهی امور این حوزه مورد قبول همگان است، با این حل برای مشکلات باید ۱۰ پیش‌نیاز رعایت شود.

طاهری تاکید کرد: من با مطرح شدن طرح صیانت به این صورت مخالف هستم و با اتفاقات روی داده فکر می‌کنم طرح موردنظر متوقف می‌شود چراکه اجرای هر برنامه‌ای فارغ از نتیجه مثبت یا منفی آن نیازمند اعتماد مردم است.

کد خبر 562486

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نماینده مجلس شورای اسلامی زنجان طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی موافقان طرح صیانت از فضای مجازی کمبود آب شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق طرح صیانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۷۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از اتومبیل‌های خودران می‌ترسند؛ آیا صنعت می‌تواند آن را تغییر دهد؟

ایتنا - ایلان ماسک گفته است که قصد دارد تا اواخر سال جاری از یک رباتاکسی رونمایی کند که مطمئناً تصورات عمومی از وسایل نقلیه خودران را بیشتر سوال‌برانگیز خواهد کرد. اگر AVIA  بخواهد روند کاهش اعتماد عمومی را معکوس کند، احتمالاً هنوز کار زیادی در پیش خواهد داشت.
گروه اصلی لابی صنعت خودروهای خودران می‌گوید خودروهای بدون راننده باید اعتماد عمومی را به خود جلب کنند. خودروهای خودران مشکل تصویر دارند. آنها در مناطق ساخت و ساز تصادف می‌کنند، آمبولانس‌ها را مسدود کرده، چراغ قرمز روشن را رد کرده، و حتی گاهی دوچرخه سوار یا عابر پیاده را مجروح می‌کنند.

امروزه صدها ماشین خودران در کالیفرنیا، آریزونا، تگزاس و جاهای دیگر در حال فعالیت هستند و تعداد آنها افزایش خواهد یافت. اما آنها عاری از خطا و مشکلات نیستند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حمایت مردم از وسایل نقلیه خودران (AV) کاهش یافته و بدبینی آشکاری نسبت به این فناوری افزایش یافته است.

گروه لابی اصلی صنعت خودروهای خودمختار (AVIA) قصد دارد این روند را پیش‌از اینکه خیلی حادتر شود، بهبود دهد. این گروه امروز چیزی را منتشر کرد که آن را اصول اعتماد می‌نامد، که اساساً یک برنامه عملیاتی برای مقابله با این سرفصل‌های منفی و اعداد گمراه‌کننده نظرسنجی‌ها است.

جف فارا، مدیرعامل این گروه در بیانیه‌ای گفت: «با اعلام امروز، صنعت خودروهای خودران پیامی را ارسال می‌کند: ما معتقدیم که اعتماد عمومی به خودروهای خودران برای پذیرش آنها ضروری است و صنعت AV باید این اعتماد را به دست آورد و حفظ کند.»

 

این گروه خواستار تغییراتی در نحوه تعامل اپراتورهای خودروهای خودران با مردم است، از جمله مشارکت بیشتر جامعه و تلاش‌های آموزش عمومی و همچنین ایجاد گروه‌های کاری برای رفع برخی از نگرانی‌های اصلی. 

به دلیل فقدان فوریت در این صنعت برای ایجاد اعتماد عمومی، مردم از دورنمای تسخیر خیابان‌ها توسط خودروهای خودران عصبانی شده‌اند. بسیاری از اپراتورها تصور می‌کردند که مردم از مفهوم آینده‌نگرانه رانندگی بدون انسان و وعده بازگرداندن زمان از دست رفته برای رانندگی هیجان‌زده خواهند شد و این اعتماد می‌تواند بعداً به دست بیاید. اما سانحه‌های اخیر (برای خودروهای خودران) این فرض را به شدت تغییر داده است.

اکتبر گذشته، یک وسیله نقلیه بدون راننده با یک عابر پیاده در سانفرانسیسکو برخورد کرد که ابتدا توسط یک ماشین با راننده انسانی برخورد کرده بود. قانون‌گذران کالیفرنیا، کروز را که توسط جنرال موتورز حمایت می‌شود، متهم کردند که فیلم‌های ویدئویی نشان‌دهنده این حادثه را مخفی کرده و مجوز فعالیت خود را به حالت تعلیق درآوردند.

این شرکت اخیراً گفته است که وسایل نقلیه را در آریزونا مجدداً مستقر خواهد کرد؛ اما فقط آنهایی که به صورت دستی با کاربران ایمن رانده می‌شوند. همچنین حوادث متعددی از وسایل نقلیه بدون راننده Waymo و Cruise رخ داده است که تقاطع‌ها و وسایل نقلیه اضطراری را مسدود کرده، یا به طور کلی باعث هرج و مرج در خیابان‌ها شده‌اند. 

به موازات همه اینها، تلاش‌های مداوم تسلا برای استقرار سیستم کمک‌راننده کامل خودران (FSD) ادامه دارد. خودروهای تسلا با FSD  مانند Waymo و Cruise مستقل نیستند. آنها هنوز نیاز به یک راننده انسانی دارند که همیشه در حین رانندگی به جاده توجه کند.

 
اما برای اکثر مردم، این ویژگی خودروهای تسلا فرق چندانی با خودروهای بدون راننده ندارد. وقتی یک خودروی تسلا با رفتار نامنظم ضبط می‌شود یا تصادفی منجر به جراحات یا مرگ و میر توسط این خودروها اتفاق می‌افتد، بسیاری از مردم تمایل دارند وسایل نقلیه خودران را مقصر بدانند. تسلا عضو AVIA نیست، و این گروه اغلب برای ایجاد تمایز بین اعضای خود و سیستم‌های کمک راننده مانند FSD تسلا تلاش می‌کند.

ایلان ماسک گفته است که قصد دارد تا اواخر سال جاری از یک رباتاکسی رونمایی کند که مطمئناً تصورات عمومی از وسایل نقلیه خودران را بیشتر سوال‌برانگیز خواهد کرد. اگر AVIA  بخواهد روند کاهش اعتماد عمومی را معکوس کند، احتمالاً هنوز کار زیادی در پیش خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • اجرای عملیات وعده صادق نشانه اعتماد به نصرت الهی
  • سیل اخیر سیستان و بلوچستان آزمایش اعتماد مردم به مسوولان بود
  • مسیریابی سعادت بشر با پویش زندگی با آیه‌ها
  • سیل اخیر سیستان و بلوچستان آزمایش اعتماد مردم به مسؤولان بود
  • مدیریت بحران سیستان و بلوچستان تجهیزات کافی ندارد
  • مردم از اتومبیل‌های خودران می‌ترسند؛ آیا صنعت می‌تواند آن را تغییر دهد؟
  • صیانت از همه کودکان وظیفه مرجع ملی حقوق کودک است
  • اجرای ۱۸ پروژه بااولویت/۱۲۰۰ هکتار به فضای سبز ساری اضافه می شود