Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-28@14:42:45 GMT

مدارس کشور از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ حضوری می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۸۹۰۴

مدارس کشور از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ حضوری می‌شوند

به گزارش جام جم آنلاین، احمد محمودزاده در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان اردبیل با انتقاد از اجرایی نشدن سند تحول در هشت سال گذشته اظهار داشت: برخی‌ها با شعار دادن و آمارسازی سعی کردند تا فعالیت‌های انجام نشده را بزرگنمایی کنند در حالی که امروز با شفاف‌سازی، مردمی‌سازی، کادرسازی و جوان‌گرایی باید بر اساس سند تحول آموزش و پرورش در مسیر تحول حرکت منسجمی را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما در آموزش و پرورش به دور از نگاه سیاسی باید نیروهای ارزشمندی را تربیت کرده و تحویل دهیم تا در 6 سند تحول زمینه اثربخشی و تحول باشیم.

وی افزود: با تاکید مقام معظم رهبری اجرای سند تحول در ابعاد مختلف مورد توجه دولت سیزدهم است و آموزش و پرورش به عنوان یک رویکرد اساسی تحقق این سند را هدف‌گذاری کرده است.

محمودزاده از بازگشایی حضوری مدارس از 14 فروردین سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: معلمان آماده حضور در کنار دانش‌آموزان برای تقویت نظام تعلیم و تربیت هستند تا این حرکت‌ها به شکل مؤثر انجام شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا تربیت نیروی انسانی را با روحیه انقلابی و جهادی در تراز نظام اسلامی به شایستگی انجام دهد که در این زمینه مرجعیت اصلی و نقش‌آفرینی مهم با معلمان است.

وی تصریح کرد: معلمان در همه عرصه‌ها پشتیبان نظام اسلامی بودند و در دوره جدید فعالیت دولت سیزدهم نیز معلمان نقش‌آفرین اصلی در جریان آموزش و پرورش خواهند بود تا به عنوان مرجعیت آگاهی‌بخشی و پشتوانه نظام تربیتی بتوانند نقش اصلی را در تربیت و تعالی نسل آینده انجام دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: آینده نظام درسی و شکل‌گیری کلاس‌های متعدد با طراحی و مهندسی شایسته به دست معلمان اتفاق می‌افتد و ما وظیفه داریم تا اقدامات و فعالیت‌های انجام شده را تبیین کنیم.

محمودزاده پیشرفت‌های علمی کشور را در تولید واکسن، رشته‌های علمی فناورانه و نانو روزافزون و محیرالعقول توصیف کرد و افزود: همه این نیروها پرورش‌ یافته دست معلمان و ساحت آموزش و پرورش هستند که قطعاً در تحقق اهداف والاتر نیز تلاشی موثر انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش آموزش و پرورش بر این است تا در تراز انقلاب اسلامی و حیات طیبه نسلی شایسته، فاخر و تمدن‌ساز تربیت شده و زمینه حرکت‌های مؤثری را در جامعه شاهد باشیم.

محمودزاده اضافه کرد: زمانی در این استان پوشش حضور دانش‌آموزان در مدارس در حد پایینی بوده اما به برکت انقلاب اسلامی پوشش تحصیلی این استان در مقطع ابتدایی به 99 درصد و در مقاطع دیگر به بیش از 98 درصد رسیده است.

وی بیان کرد: باید با همراه کردن خیرین و نیروهای توانمند مجموعه‌های مختلف آموزش و پرورش را در رسیدن به اهداف متعالی کمک کرد که خیرین در امر مدرسه‌سازی همواره منشأ خیر و برکت بودند.

محمودزاده با انتقاد از عدم توجه به تربیت نیروی انسانی جوان و کارآمد در آموزش و پرورش در سال‌های گذشته ادامه داد: در انتصاب مدیران استان‌های مختلف ما با کمبود نیروی جوان، جهادی و با انگیزه روبه‌رو هستیم که انتظار می‌رود مدیران فعلی به فکر تربیت نیروهای شایسته و متناسب با آرمان‌های نظام اسلامی باشند تا در آینده عهده‌دار مسئولیت‌های خطیر در سنگرهای مختلف شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش یاد و خاطره شهدا به ویژه 36 هزار شهید دانش‌آموز و 5 هزار شهید معلم را گرامی داشت و اظهار کرد: در انجام مسئولیت‌ها باید اخلاص اصلی‌ترین عنصر حرکت و برنامه‌ریزی‌ها باشد همان طوری که شهید حاج قاسم سلیمانی با اخلاص به محبوبیت بی‌نظیر دست پیدا کرد.

به گزارش تسنیم، در این مراسم کلام‌اله صفری به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان اردبیل منصوب شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سند تحول بازگشایی مدارس معاون وزیر آموزش و پرورش سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان مسافران نوروزی در مدارس کردستان از مرز ۱۵ هزار نفر گذشت

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان گفت: تا روز دوشنبه ششم فروردین‌، ۱۵۴۳ نفر در مدارس استان اقامت داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، خداداد مخدومی اظهار کرد: از بیست‌وهشتم اسفند ۱۴۰۲ تا ششم فروردین سال جاری، ۳۲۷۵ خانوار شامل دو هزار و ۳۷۶ خانوار فرهنگی به تعداد ۱۰۹۴۳ نفر و ۸۹۹ خانوار غیرفرهنگی به تعداد ۴۱۰۰ نفر در مدارس کردستان اسکان یافته‌اند.

وی افزود: بر این اساس تا روز دوشنبه ششم فروردین‌، ۱۵ هزار و ۴۳ نفر در مدارس استان اقامت داشته‌اند.

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش کردستان گفت: تاکنون آمار اسکان نوروزی آموزش و پرورش کردستان به ۲۷۰۷۷ نفرروز رسیده است.

مخدومی خاطرنشان کرد: ستادهای اسکان آموزش و پرورش استان از بیست‌وهشتم اسفند ۱۴۰۲ تا دوازدهم فروردین ۱۴۰۳ فعالیت داشته و پذیرای همکاران فرهنگی و مسافران نوروزی در قالب ۷۹ مدرسه و ۶۱۹ اتاق با سطوح ویژه، الف، ب و ج خواهند بود.

کد خبر 739485

دیگر خبرها

  • اقامت ۱۱۰ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • اسکان ۱۰۰ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • اسکان مسافران نوروزی در مدارس کردستان از مرز ۱۵ هزار نفر گذشت
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل زده سیستان وبلوچستان
  • ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی، اولویت دولت و آموزش و پرورش