Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@11:23:49 GMT

اگر قصد سفر به قطر دارید، بخوانید

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۲۰۴۳۴

اگر قصد سفر به قطر دارید، بخوانید

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، از سال ۲۰۱۷ ویزای قطر برای شهروندان ۸۰ کشور لغو شده است، اما ایران در بین این کشورها نبود. حدودا چهار سال بعد، قطر امکان صدور ویزای فرودگاهی را برای شهروندان بیش از ۹۰ کشور دیگر از جمله ایران فراهم کرد و همان موقع اعلام شد که شرط صدور این ویزا (Visa upon arrival) داشتن Credit card / Debit card است که با توجه به تحریم بانکی ایران، ارائه کارت‌های اعتباری بین‌المللی برای شهروندان ایرانی امکان‌پذیر نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰ در اطلاعیه‌ای از جانب قطر بار دیگر تاکید شد که مسافران توریستی عازم این کشور با ویزای فرودگاهی (Visa upon arrival) باید دارای دبیت یا کردیت کارت به نام خود و یا سرپرست مسافر باشند و تا اطلاع ثانوی وجه نقد همراه مسافر مورد قبول کشور قطر نیست. این مقررات، بسیاری از مسافران ایرانی را در ماه‌های گذشته دچار مشکل و چالش کرد و برخی را پای پرواز از ادامه سفر بازنگه داشت.

پس از پیگیری‌ها، قطر اینک با اصلاح اطلاعیه قبلی، استثنائی را برای برخی ملیت‌ها، از جمله پاکستان، هند و ایران قائل شده است که در وب‌سایت‌های مربوط به راهنمای سفر به این کشور نیز این اطلاعات به‌روزرسانی شده است. در اعلام جدید قطر آمده است: مسافران توریستی عازم از ایران به این کشور برای دریافت ویزای فرودگاهی، غیر از کارت‌های اعتباری بین‌المللی می‌توانند کپی از گردش حساب بانکی سه‌ماهه، به زبان انگلیسی به نام خود مسافر یا سرپرست مسافر نیز ارائه دهند.

براساس مقررات اعلام‌شده برای صدور ویزای فرودگاهی، حداقل موجودی کارت‌های اعتباری و یا گردش حساب بانکی باید  ۵۰۰۰ ریال قطری معادل ۱۵۰۰ دلار آمریکا باشد. پول نقد همچنان پذیرفته نمی‌شود.

مسافران برای دریافت ویزای بدو ورود، باید پاسپورت با شش ماه اعتبار زمانی، بلیت رفت و برگشت که تاریخ پرواز برگشت با تاریخ رزرو هتل مطابقت داشته باشد، بیمه مسافرتی پزشکی و کارت واکسیناسیون فایزر/ مدرنا/ آسترازنکا/ جانسون/ سینوفارم که از آخرین نوبت دریافت آن ۱۴ روز گذشته باشد، نیز ارائه دهند.

منبع: ایسنا اخبار مرتبط ۱۱:۳۹:۱۳ رفع تحریم های بانکی و یک گروگانگیری سیاسی ۲۲:۱۱:۱۲ همه چیزی که باید درباره ممنوع الخروجی بدانید ۲۱:۱۷:۱۲ از وضعیت ممنوع الخروجی خود اطلاع دارید؟ ۱۱:۱۵:۴۲ بدون پذیرش FATF، رفع تحریم بی‌ اثر می شود؟ ۱۷:۴۲:۰۸ تجهیز شهروندان اوکراین به اسلحه ۱۰:۳۸:۴۶ فهرست تحریم های بانکی علیه روسیه + جزییات

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو شهروندان کارت های اعتباری صدور ویزا پاسپورت تحریم بانکی مسافران توریستی ویزای فرودگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۰۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری

امتداد - رحیم زارع نماینده مردم آباده، بوانات ، خرمبید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی اقدامات بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری و کاهش تصدی‌گری را گامی بلند در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری دانست و گفت: عملکرد این بانک در خروج از بنگاهداری در شبکه بانکی کشور شاخص است و باید به الگویی برای سایر بانک‌های کشور تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، زارع با بیان این که بانک ملی ایران رکوردهای مهمی را در خروج از بنگاه‌داری در مقایسه با سایر بانک‌های کشور به ثبت رسانده است، تأکید کرد: وظیفه ذاتی بانک‌ها، ایجاد فرصت‌های مناسب برای خلق بنگاه است و بانک‌ها باید با توجه به این وظیفه خود شرایطی را فراهم کنند تا با خلق و گسترش شرکت‌های تولیدی، فرصت‌های اشتغال جدیدی نیز در اقتصاد کشور تولید شود.

وی افزود: ماندگاری بانک‌ها در بنگاه‌ها موجب می‌شود تا چرخه ایجاد بنگاه‌های جدید متوقف شود، ازاین‌رو مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم بر خروج بانک‌ها از بنگاهداری با هدف خلق بنگاه‌های جدید تأکید دارند.

این نماینده مجلس با اشاره به واگذاری پتروشیمی شازند توسط بانک ملی ایران گفت: عملکرد این بانک در خروج از بنگاهداری در شبکه بانکی کشور شاخص است و باید به الگویی برای سایر بانک‌های کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: براساس قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و مصوبات پول و اعتبار، بانک‌ها نباید بنگاهداری کنند و باید در راستای واگذاری دارایی‌های خود قدم بردارند.

رحیم زارع بیان کرد: واحدهای تولیدی احیاء شده توسط بانک‌ها باید به بخش خصوصی واگذار شوند و از همان نقطه آغاز که وارد قراردادی برای خلق بنگاه می‌شوند، باید به نقطه خروج نیز فکر کنند.

نماینده مردم آباده، بوانات ،خرمبید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از رویکرد مدیریت بانک ملی ایران در این زمینه گفت: بانک ملی ایران به‌عنوان یک بانک پیش‌رو در نظام بانکی کشور بزرگ‌ترین عرضه شبکه بانکی را با واگذاری پتروشیمی شازند به مبلغ ۳۶ همت رقم زده است.

وی تصریح کرد: واگذاری پتروشیمی شازند به شرکت پالایشگاه تهران که ۷۰ درصد سهام آن در قالب سهام عدالت در اختیار عموم مردم است، یک تجربه موفق در شبکه بانکی کشور بوده است و بدون شک عواید این واگذاری به‌صورت مستقیم به سهامداران این شرکت که عموم مردم هستند، می‌رسد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • خبر مهم درباره کارت به کارت و خرید با کارت بانکی
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • دستگیری اعضاء باند حرفه‌ای کپی کارت‌های بانکی در محمودآباد
  • ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری
  • خرید از فاصله ۵سانتی‌متری
  • برای نابودی تاسیسات هسته‌ای ایران نماز بخوانید!