Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهلا عموری گفت: دولت عراق تصمیمات جدیدی را برای مقابله با افزایش قیمت در قالب یک بسته جدید اعلام کرد که این بسته برای مقابله با بحران افزایش قیمت‌های جهانی بوده  و همچنین تدابیری برای حمایت از امنیت غذایی است.

او می‌گوید: برای ۲۲۰ کالای اساسی از قبیل مواد غذایی، مصالح ساختمانی و مواد معدنی  تعرفه گمرکی را صفر در نظر گرفتند که این تصمیم برای ۲  ماه گرفته شده و قابلیت برسی و تمدید مجدد را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی اهواز  همچنین از  لغو واردات مواد ممنوعه برای حفاظت کالا‌های از مواد غذایی مصرفی  و دارویی نیز به مدت ۲ ماه  خبر داد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: این کشور همچنین مالیاتی را که از واردکنندگان کالا اخذ می‌کرده نیز برای ۲ ماه به نعویق انداخته که این فرصت بسیار خوبی برای صادرکنندگان و فعالان اقتصادی خوزستان است تا  بتوانند وارد میدان شوند.

محدودیتی نیز  برای صادرکنندگان وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، هیات وزیران کشور عراق، معافیت از تعرفه گمرکی ۲۲۰قلم کالای وارداتی به این کشور را ۱۵ مارس ۲۰۲۲ تصویب کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعرفه گمرکی کالای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۶۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام هیات‌های خدمت فنی مهندسی به عراق، چین و روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا کریم زاده، مدیر کل دفتر صادرات محصولات دانش بنیان و خدمات فنی و مهندسی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه در ۱۲ ماه سال گذشته صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور به یک میلیارد و ۲۹۲ میلیون دلار رسید، اظهار کرد: طی این مدت ۲۶۴ مورد گواهی صادرات خدمات و تعیین تعهد ارزی، ۹۴ مورد صدور یا تمدید مجوز خروج موقت، ۱۸ مورد ضمانت نامه ارزی و مجوز ورود قطعی تجهیزات و ماشین آلات برای استفاده در پروژه‌های برون مرزی برای متقاضیان صادر شده است. همچنین، در این مدت ۳۰ فقره قرارداد انجام خدمات فنی مهندسی در ۲۰ کشور جهان توسط شرکت‌های برتر در این حوزه منعقد شده است.

کریم زاده با اشاره به اراده جدی دولت برای تسهیل مسیر صادرات خدمات فنی مهندسی، گفت: در راستای پشتیبانی از فعالیت‌های برون مرزی حوزه صادرات خدمات فنی مهندسی در سال گذشته اقداماتی مانند اصلاح آئین نامه اجرایی حمایت از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی (مصوب هیأت وزیران)، تدوین پیش‌نویس بسته حمایتی صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی و تدوین برنامه توسعه بازار خدمات فنی مهندسی در کشورهای هدف صادراتی صورت پذیرفته است.

وی با تاکید بر حمایت‌های سازمان توسعه تجارت ایران در حوزه خدمات فنی و مهندسی، گفت: سال گذشته هیأت‌های مختلف تجاری و تخصصی به کشورهای عراق، چین، تاجیکستان، ازبکستان و روسیه اعزام کردیم.

کریم زاده گفت: سال گذشته دو رویداد مهم در حوزه گردشگری از جمله همایش جامع گردشگری سلامت و سمپوزیوم گردشگری با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی برای بررسی راهکارهای توسعه این بخش‌ها برگزار شد؛ همچنین تشکیل کارگروه توسعه صادرات بخش سلامت با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو به صورت ماهانه برای پایش بازار و رفع موانع در دستور کار سازمان توسعه تجارت ایران قرار گرفته است.

گفتنی است، بر اساس آخرین آمار کارشناسی نشده صادرات کشور در حوزه‌های مختلف صادرات خدمات از جمله گردشگری، صنایع خلاق و ترانزیت اعم از جاده‌ای، دریایی و ریلی و سایر خدمات بیش از ۱۴۰۰۰ میلیون دلار برآورد شده است که انتظار می‌رود با برنامه ریزی‌های لحاظ شده جهت توسعه بازار بین الملل در سال نو، شاهد رشد قابل ملاحظه صادرات کشور در تمام حوزه‌های صادرات خدمات باشیم.

کد خبر 6078974 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه
  • پیمان‌ سپاری ارزی، به کاهش صادرات منجر شد
  • کشف انبار اکتان‌های بنزین قاچاق در شهرری
  • رشد ۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه
  • چشم انداز روشن صادرات در خراسان شمالی
  • اعزام هیات‌های خدمت فنی مهندسی به عراق، چین و روسیه
  • عوارض گمرکی کالا‌های وارداتی منتشر شد+جدول
  • رشد۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه/ در پی تسهیل صادرات مرغ به عراق هستیم
  • ۸۷ کشور جهان مقصد کالا‌های صادراتی استان
  • صادرات بیش از هزار تن انواع محصولات دامی از استان زنجان