Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@19:13:42 GMT

قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بزودی ابلاغ می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۲۸۷۰۵

قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بزودی ابلاغ می‌شود

مهرداد ویس‌کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص نام‌گذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: همانطور که می‌دانیم مقام معظم رهبری چنیدن سال است که شعار سال را در راستای اشتغال، اقتصاد و بیکاری نام‌گذاری می‌کنند و این نشان از دغدغه ایشان در خصوص مشکلات مردم است.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ‌های نیابتی و حربه‌های مختلفی که به راه انداخت شکست خورد، افزود: دشمن به عنوان آخرین حربه خود به جنگ اقتصادی روی آورده است و تمام توان شیطانی خود را پای کار آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: نکته جالب این است که امسال در کنار تولید و اشتغال زایی بحث دانش‌بنیان را مطرح کردند؛ مقام معظم رهبری در گام دوم انقلابی نیز فرموده بودند که برای پیشرفت باید میان‌بُر بزنیم. یکی از راه‌های میان‌بُر توجه و استفاده از دانش‌بنیان‌ها است.

وی بر حمایت مجلس از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید نمود و افزود: قانون خوب و مترقی در ١۴٠٠ در کمیسیون آموزش مجلس مطرح و به تصویب رسید و حمایت‌های همه جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان صورت خواهد گرفت و پس از رفع ایرادات، در شورای نگهبان نیز تایید شده و در سال جدید از سوی رئیس جمهور ابلاغ خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب باید حتما باید به سمت استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان حرکت کنیم چراکه اشتغال زایی بسیار خوبی در این حوزه وجود دارد.

ویس‌کرمی یادآور شد: کشورهایی که در دنیا نام‌آور هستند بسیاری از پیشرفت‌های خود را مدیون شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در کشور حدود ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان داریم که بسیار کم است و باید این ظرفیت را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لرستان شعار سال تولید دانش بنیان شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۸۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، شش محصول شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و علی خیرالدین مشاور وزیر علوم رونمایی شد.

این شش محصول فناورانه شامل هیتر استیر دیجیتال پیشرفته با کنترل فازی شرکت دانش بنیان در زمینه تولید تخصصی انواع تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و همزن‌های آزمایشگاهی، ابرجاذب پالاسیل (گرید روغن)، هواساز دومرحله ای، گالینگور سنتی و مینی بوس بین شهری هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه رونمایی از محصولات فناورانه از دستاوردهای شرکت‌های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان بازدید و با پژوهشگران و فناوران استان سمنان گفت‌وگو کرد.

کد خبر 6081972

دیگر خبرها

  • اجرای طرح های مختلف وزارت علوم برای افزایش شرکت های دانش بنیان
  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • معاون اول رئیس جمهور: حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها است
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها
  • افتتاح دو شرکت جدید دانش‌بنیان
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در آذربایجان شرقی تدوین شود
  • استاندار زنجان: فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه جا نیفتاده است