Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، غرفه‌های صنایع دستی و جشنواره سنتی نمایش در اولین روز از فروردین ۱۴۰۱ با حضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار بویراحمد، شهردار یاسوج و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

این نمایشگاه از اول تا ۱۴ فروردین سال جاری از ساعت ۹ صبح تا ۲۳ پذیرای مسافران و گردشگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرام مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید در خصوص شعار سال گفت: میان تولید دانش‌بنیان و تولید تفاوت زیادی وجود دارد به این دلیل که تولید وارداتی است اما تولید دانش‌بنیان تولیدی است که تمام فرآیند آن در داخل کشور انجام می‌شود.

 

فرماندار شهرستان بویراحمد عنوان کرد: صنایع دستی نمونه‌ای از تولیدات دانش‌بنیان است که فرآیند آن در درون کشور و استان و متناسب با زیست بوم طراحی می‌شود.

وی بیان کرد: منبع تولید دانش‌بنیان داخلی و فواید آن هم داخلی است اما تولید به تنهایی صادراتی و وارداتی است، ضمن اینکه صنایع دستی هر استان به عنوان تولید دانش‌بنیان در دید و حمایت ساختارهای دولتی باشد.

وی خاطرنشان کرد: اختصاص تسهیلات، ایجاد بازارچه محلی و فرا محلی و ظرفیت سنجی و شکوفایی ظرفیت‌های حوزه صنایع دستی برنامه‌های شهرستان در راستای حمایت از متقاضیان در این زمینه است.

 

در ادامه معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کرونا باعث شده بود که طی چند سال اخیر هنرمندان رشته صنایع دستی با کسادی بازار روبه رو شوند اما در نوروز امسال و در راستای شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال در تمام ورودی‌های استان تولیدات صنایع دستی در ۲۰ غرفه و ۱۸۰ رشته صنایع دستی به نمایش گذاشته شد.

محمدکاظم رحمانی در خصوص رشته‌های منسوخ شده صنایع دستی گفت: یکی از اولویت‌های استان احیاء رشته‌های منسوخ شده است، ۵ رشته از جمله گلیم مشته و نمدمالی را احیاء کنیم که در زمینه گلیم مشته و نمدمالی آموزش‌هایی داده و کلاس‌هایی هم برگزار شد.

وی با اشاره به حمایت از متقاضیان در حوزه صنایع دستی گفت: با توجه به نگاه دولت سیزدهم به حوزه صنایع دستی و حمایت از هنرمندان، بیمه صنایع دستی برای فعالان در این حوزه پرداخت می‌شود.

 

رحمانی ایجاد بازارچه صنایع دستی برای فروش محصولات صنایع دستی را از دیگر برنامه‌ها برای حمایت از فعالان در این حوزه دانست و افزود: در تلاش برای ثبت ملی سه روستای فعال حوزه صنایع دستی میمند، رودشتی و سربیشه هستیم.

رحمانی در پاسخ به سوالی در خصوص صادرات محصولات صنایع دستی گفت: با توجه به تولیدات صنایع دستی در حال برنامه‌ریزی برای صادرات این محصول هستیم لذا نیاز است بسته‌بندی مناسب صورت گیرد و هماهنگی لازم از طریق سازمان صمت و گمرک استان برای صادرات انجام شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس نمایشگاه صنایع دستی گردشگری و صنایع دستی تولید دانش بنیان حوزه صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال چشمگیر از محصولات دانش بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا

با حمایت سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی، غرفه شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا در مالزی برپا شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی لوازم پزشکی و دارویی مالزی،  ۱۰ شرکت ایرانی تازه‌ترین تولیدات خود را در حوزه لوازم پزشکی و دارویی عرضه کرده بودند که مورد توجه بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان از کشور‌های مختلف قرار گرفت.

در این راستا، شرکت‌هایی از تایلند، هنک کنگ و میانمار از دارو‌ها و مکمل‌های دارویی تولید ایران استقبال کردند.
همچنین انواع لوازم جراحی اورتوپدی، ویلچر‌های فوق سبک با طراحی زیبا و متناسب با حجم و وزن بیمار و دستاورد‌های حوزه فناوری زیستی مورد توجه خریداران عمده این بازار قرار گرفت.

به گفته مدیر اجرایی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی لوازم پزشکی و دارویی مالزی، ایران، فرانسه و لتونی با ارائه صد‌ها دستاورد ویژه در حوزه داروسازی، تجهیزات و لوازم پزشکی برای نخستین بار به عنوان میهمانان ویژه در این نمایشگاه بزرگ شرکت کردند.

کاون تصریح کرد: محصولات ویژه شرکت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش دارو، لوازم جراحی اورتوپدی و توانبخشی مثال زدنی است و به نظر من به زودی جایگاه خوبی را در بازار‌های مالزی و منطقه جنوب شرق آسیا پیدا خواهد کرد.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی و دارویی تا ۳۱ فروردین ماه با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت فعال از ۱۵ کشور دنیا برگزار شد.

این نمایشگاه سالانه فرصتی برای تبادل دانش و تجربه و ارائه فناوری‌های نوین حوزه پزشکی میان ۱۰ کشور عضو اتحادیه آسه آن است.

دیگر خبرها

  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • رونمایی از بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان
  • افزایش حدود پنج برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند
  • بسته حمایتی از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • استقبال چشمگیر از محصولات دانش بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا
  • برنامه‌ریزی برای کاهش آلایندگی صنایع قبل از فرارسیدن روزهای آلوده انجام شود