Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فردا (پنجشنبه) از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه به مصاف کره جنوبی خواهد رفت.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار گزارشی به استقبال این بازی رفت و نوشت: زمانی که حریفان آشنا یعنی جمهوری کره و جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در دیدار هفته نهم مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر در ورزشگاه جام جهانی سئول به مصاف هم می‌روند، مسئله صدرنشینی گروه A مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر دو تیم در حال حاضر با کسب دو رتبه اول جدول با کمترین سر و صدا حضور خود را در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر تضمین کرده‌اند، ضمن این که این ۲ تیم پس از هشت بازی بدون شکست هستند.

در فاصله دو بازی مانده به پایان مسابقات مقدماتی، ایرانی‌ها در حال حاضر دو امتیاز بالاتر از جنگجویان تاگوک (لقب کره جنوبی) هستند و در صورت اجتناب از شکست در پایتخت کره، تیم ملی فوتبال ایران به عنوان بخت اصلی صعود به عنوان صدرنشین گروه، در دیدار نهایی خود در مشهد مقابل لبنان به میدان خواهد رفت.

ایران و کره آخرین بار در بازی هفته چهارم در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و یک تساوی سرگرم کننده یک-یک را به نمایش گذاشتند و گل تساوی بخش علیرضا جهانبخش، گل سون هیونگ مین را خنثی کرد.

از آن زمان به بعد، آن‌ها هر چهار بازی خود را برده‌اند، به طوری که ایران پس از پیروزی یک بر صفر مقابل عراق در بازی هفته هفتم، بلیت حضور در جام جهانی فوتبال قطر را رزرو کرد و کره‌ای‌ها پس از پیروزی ۲-صفر مقابل سوریه در هفته هشتم به آن‌ها پیوستند.

یکی دیگر از رقابت‌های مقدماتی موفقیت‌آمیز باعث شد که ایرانی‌ها برای ششمین بار و سومین بار متوالی به مسابقات جهانی صعود کنند، در حالی که کره یکی از بهترین رکورد‌های فوتبال جهان را دارد، زیرا آن‌ها اکنون به ۱۰ جام جهانی پیاپی راه یافته اند.

مسابقه ۲ تیم در ورزشگاه جام جهانی سئول یادآور آخرین دیدار آن‌ها در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ است، آن زمان ایران که از قبل به عنوان صدرنشین گروه شناخته شده بود، باز هم در بازی ماقبل آخر به پایتخت کره سفر کرد.

بیشتر بخوانید 

ساعت بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران تغییر کرد اسکوچیچ: از کاری که برای فوتبال ایران انجام دادم خوشحالم

در حالی که کره همچنان درگیر نبرد برای کسب رتبه دوم بود، ۲ تیم به تساوی بدون گل دست یافتند و تیم ۱۰ نفره کارلوس کی‌روش پس از یک عملکرد قاطعانه در خط دفاعی، نهمین کلین شیت متوالی را ثبت کرد.

این ۲ تیم، رقیب دیرینه هم هستند و در طول سال‌ها بار‌ها با هم دیدار کرده‌اند، از جمله در چهار دوره قبلی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی.

هر سه دیدار آخر با تساوی به پایان رسیده اند، در حالی که ایران چهار مسابقه قبل از این ۳ دیدار را با نتیجه یک بر صفربرده بود، آن‌ها ثابت کرده اند که خار همیشگی در چشم تیم کره‌ای هستند. آخرین باری که کره مقابل ایران به پیروزی رسید به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ برمی گردد.

پیش از آخرین نبرد در این رقابت دیرینه، ایران از ۳ جهت لطمه خورده است؛ کاپیتان جهانبخش، مهدی طارمی و سامان قدوس همگی به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ از فهرست تیم دراگان اسکوچیچ خارج شده اند.

پائولو بنتو از این بابت هیچ نگرانی‌های ندارد. سون هیونگ مین ستاره تیمش در بازی یکشنبه تاتنهام مقابل وستهام یونایتد ۲ گل زد و هوانگ هی چان از ولورهمپتون واندررز پس از غیبت در دو بازی آخر مقدماتی به دلیل مصدومیت، به این تیم بازگشته است.

این بازی آخرین بازی خانگی کره در گروه A است و سپس آن‌ها به دبی می‌روند تا روز ۲۹ مارس به مصاف امارات متحده عربی بروند، ایران هم رقابت‌های خود را در خانه، مقابل لبنان به پایان می‌رساند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی دنیای ورزش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش تیم ملی فوتبال ایران انتخابی جام جهانی مقدماتی جام جهانی تیم ملی فوتبال فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۹۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی ترکمنستان 0-1 ایران (مقدماتی جام جهانی 2026)

ایران موفق شد با نتیجه 1 بر 0 ترکمنستان را شکست دهد.

دانلود (39.3MB)

دیگر خبرها

  • احتمال همگروهی ایران و استرالیا در مرحله نهایی راه‌یابی به جام جهانی
  • دختر ایرانی که تایلند نمی‌رود/ تیم‌ملی فوتبال شانسی برد؟
  • ۱۰ رویداد مهم ورزشی برای ایران سال ۱۴۰۲
  • فریاد شیران: سرمربی تیم ملی شجاعت استفاده از جوانان را ندارد
  • تیم ملی دیگر حریف آسان نخواهد داشت/ جوانگرایی باید با برنامه باشد
  • خلاصه بازی ترکمنستان ۰ - ۱ ایران + ویدئو
  • پس از پرسپولیس، حالا استقلال/ سفر ساره و دخترش به پاریس!
  • خلاصه بازی ترکمنستان 0-1 ایران (مقدماتی جام جهانی 2026)
  • صعود زودهنگام ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی
  • مقدماتی انتخابی فوتبال جام جهانی ۲۰۲۶؛ ترکمنستان ۰ - ایران ۱