Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-20@00:23:44 GMT

سوئد ۵ هزار قبضه سلاح ضد تانک به اوکراین می‌دهد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۹۹۴۱

وزارت دفاع سوئد از ارسال پنج‌هزار قبضه سلاح ضدتانک علاوه بر کمک‌های پیشین نظامی به اوکراین خبر داد. سوئد پیشتر نیز ۵ هزار قبضه سلاح ضدتانک همراه با دیگر کمک‌های نظامی به اوکراین ارسال کرده بود.

به گزارش ایرنا - وزارت دفاع سوئد از ارسال پنج‌هزار قبضه سلاح ضدتانک علاوه بر کمک‌های پیشین نظامی به اوکراین خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه گاردین نوشت: سوئد پیشتر نیز ۵ هزار قبضه سلاح ضدتانک همراه با دیگر کمک‌های نظامی به اوکراین ارسال کرده بود.

نخست وزیر سوئد در روزهای اول درگیری اوکراین و روسیه نیز از حمایت نظامی مستقیم استکهلم از کی‌یف خبر داده بود. ماگدانلا اندرسون در نشستی خبری (۸ اسفند) گفت این کمک‌ها شامل ۱۳۵ هزار جیره غذایی برای سربازان، ۵ هزار کلاه جنگی، ۵ هزار جلیقه ضد گلوله و ۵ هزار قبضه سلاح ضد تانک است.

جنگ اوکراین اکنون وارد بیست و هشتمین روز خود شده و تاکنون ۲۵ کشور اقدام به ارسال تسلیحات مختلف نظامی برای کی‌یف کرده‌اند. روس‌ها تاکید دارند که قصد اشغال اوکراین را ندارند.

نیوزویک نیز امروز به نقل از ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو گزارش داد ناتو قصد دارد نیروهای خود در اروپایی شرقی را افزایش دهد. بر اساس گزارش مزبور، نیروهای ناتو در مجارستان، رومانی، بلغارستان و اسلواکی دو برابر خواهند شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نظامی به اوکراین ۵ هزار قبضه سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۹۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از افزایش تلفات ارتش اوکراین در درگیری های شبانه روز گذشته خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در گزارش روزانه خود آورد که نیروهای ارتش اوکراینی ۴۸۰ نظامی خود را در درگیری در محور دونتسک از دست دادند.

در نتیجه درگیری در این محور، نیروهای روسیه یک تانک ارتش اوکراین را منهدم کردند. در درگیری وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در منطقه آودیوکا، ارتش اوکراین ۳۳۰ نظامی خود را از دست داد.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در نزدیکی کوپیانسک، نیروهای روسی موفق شدند چهار ضد حمله ارتش اوکراین را دفع کنند.

کد خبر 6081333

دیگر خبرها

  • مبارزان فلسطینی در کرانه باختری 4 نظامی اسرائیلی را زخمی کردند
  • بررسی فروش یک میلیارد دلار سلاح به اسرائیل در دولت بایدن
  • کوتاه آمدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین
  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • کشف یک قبضه سلاح غیرمجاز در چناران شهر
  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • چه شد که سوئد در یک قدمی ساخت بمب اتمی، از سلاح هسته‌ای دست کشید؟
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح در حضور شویگو
  • از دوران وابستگی تا روزگار سرافرازی