Web Analytics Made Easy - Statcounter

یحیی صالح طبری گفت: در شرایط فعلی آب و هوای کشور با کاهش دما و سرد شدن بیش از حد بعضی از نقاط کشور مواجه هستیم و هموطنان مسافر گاهی اقدام به استفاده از اجاق‌های خوراک‌پزی یا وسایل گرمایشی در فضا‌های بسته چادرها، کمپ‌ها یا منازلی می‌کنند که مدت‌ها مورد استفاده نبوده است.

طبری می گوید: در این صورت لازم است حتماً پنجره‌ها را باز کنند تا گاز مونوکسید کربن حاصل از سوخته شدن پیک‌نیک‌ها و وسایل گرمایشی از فضا خارج شود وگرنه افراد به طور بطئی و آهسته دچار گازگرفتگی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته رییس مرکز اورژانس تهران، علائم گازگرفتگی هم ابتدا با سردرد، تهوع، تاری دید و استفراغ همراه است و سپس به کاهش سطح هوشیاری فرد و در نهایت فوت خواهد انجامید.

 طبری گفت: هموطنان مسافر اول منافذ محل استقرارشان را چک کرده و از بازبودن فضای لوله بخاری مطمئن شوند تا بخارات ناشی از روشن بودن بخاری و وسایل گرمایشی براحتی بتواند از فضا‌های مسدود خارج شود.

او می گوید: گاهی مشاهده شده پرندگان با ساختن لانه سوراخ‌های لوله‌های خروج بخارات را مسدود کرده اند و باعث برگشت گاز مونواکسید کربن به داخل منازل و فضای اسکان مسافران می‌شوند.

 طی روز‌های اخیر متاسفانه تعدادی از هموطنان بر اثر بی‌توجهی به این هشدار‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسافران نوروزی استراحت مسمومیت گاز منوکسید کربن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۰۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تازه‌ترین انتصاب‌ها در شرکت ملی گاز ایران

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در احکامی جداگانه مدیر انرژی و کربن این شرکت، مدیرعامل شرکت پالایش گاز سرخون و قشم و مدیرعامل شرکت گاز استان یزد را منصوب کرد.

به گزارش شانا، مجید چگنی در این احکام «ساجد کاشفی» را به‌عنوان مدیر انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران، «رضا نوری‌زاده» را به‌عنوان مدیرعامل شرکت پالایش گاز سرخون و قشم و «حامد خواجوی» را به‌عنوان مدیرعامل شرکت گاز استان یزد منصوب کرد.

دیگر خبرها

  • دانشمندان تنها در ۱۵۰ دقیقه الماس ساختند
  • مرگ یک نفر در بروجن به علت گازگرفتگی
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • جان باختن جوان بروجنی در اثر گازگرفتگی
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • مراقب نیش ها باشید!
  • محدودیت وزن وسایل در پرواز
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • تازه‌ترین انتصاب‌ها در شرکت ملی گاز ایران