Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-19@19:34:13 GMT

دستور اخراج یمنی‌ها از حرم نبوی!

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۲۱۶۷

دستور اخراج یمنی‌ها از حرم نبوی!

به گزارش آخرین نیوز به نقل از فارس، پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم»، شامگاه (چهارشنبه)، به نقل از یک خبرنگار یمنی خبر داد که مقامات سعودی دستور اخراج تمام یمنی‌ها از حرم نبوی را صادر کرده‌اند.

بنابر گزارش روسیا الیوم، این خبرنگار یمنی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر خبر داد: «۶۳ دانشجو، معلم و کارمند یمنی تمام افرادی بودند که در حرم نبوی شریف باقی مانده بودند که رسما به آن‌ها ابلاغ شد با پایان ماه آوریل (ماه آتی میلادی) [مسجد النبی را]‌ ترک کنند تا این‌گونه یمن تنها کشور عربی و اسلامی باشد که حرم کاملا از حضور [مردم] آن خالی می‌شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبرنگار یمنی در ادامه اشاره کرد: «حذف [دارندگان] تابعیت یمنی از حدود سه سال پیش آغاز شده است».

پیش از این، سازمان حقوقی «سام» از تصمیم مقامات سعودی مبنی بر لغو قرارداد کارکنان یمنی در جنوب عربستان خبر داده بود و این تصمیم را «دارای ابعاد سیاسی غلط» خوانده بود و در عین حال گفته بود که این گام «معنای تبعیض‌نژادی غیرقابلی قبولی دارد».

این سازمان حقوق‌بشری که مقر آن در ژنو قرار دارد، از مقامات عربستان سعودی خواسته بود که از این تصمیم غیرعلنی عقب‌نشینی کنند چراکه این گام آشکارا قوانین بین‌المللی را نقض می‌کرد. سازمان سام همچنین ضمن اشاره به وضعیت بد اقتصادی کشور یمن، در یکی از بیانیه‌های خود به تبعات این تصمیم پرداخته بود و خاطرنشان کرده بود که مقامات سعودی این تصمیم را علنی نکردند و اخبار منتشر شده در این زمینه را هم تکذیب نکردند.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۲۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند

نماینده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان که به دهلی نو سفر کرده، در دیدار با وزیر امورخارجه هند، در مورد اهمیت همکاری منطقه‌‌ای و بین‌المللی برای رسیدگی به چالش‌های موجود در افغانستان گفت‌وگو‌ کرده است.

یوناما امروز پنج شنبه (31 حمل) با انتشار این خبر در شبکه ایکس نوشته است رزا اوتنبایوا، رئیس یوناما و نماینده‌ی ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان در دیدار با سوبرامانیام جی‌شنکر، وزیر امورخارجه‌ هند، از حمایت بشردوستانه حیاتی و دوستی دیرینه هند با مردم افغانستان، قدردانی کرده است.

وزیر امورخارجه‌ هند نیز با انتشار پستی در ایکس نوشته است که با رییس یوناما در مورد وضعیت کنونی افغانستان تبادل نظر کرده است.

او افزوده است که در این دیدار تأکید کرده است هند گندم، سموم دفع آفات و لوازم مکتب برای افغانستان فراهم کرده است.

جی‌شنکر همچنین از نقش آژانس‌های سازمان ملل متحد در افغانستان قدردانی کرده است.

این در حالی است که هند در طول نزدیک به سه سال گذشته به کمک رسانی به مردم افغانستان از طریق آژانس های سازمان ملل متحد در کشور ادامه داده است، اما در ماه های گذشته شاهد نوعی تحول و تغییر در سیاست خارجی این کشور در مورد افغانستان و فعال شدن آن به خصوص پس از تداوم تیرگی روابط کشور با پاکستان هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • انتقاد اردوغان از آمریکا
  • پیام حمله سپاه به اسرائیل از نگاه مرتضی نبوی /هماهنگی میان «میدان» و «دیپلماسی» شرط عقل است
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضاییه خطاب به کلیه مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور/ با مسدودسازی کد ملی، زندگی فرد را فلج می‌کنیم!/ انتقاد از وثیقه‌های سنگینی که با جرم متناسب نیست/ افراد در فرودگاه متوجه نشوند که ممنوع‌الخروج هستند/ به دریافت عوارض آلایندگی اهتم
  • تصمیم ایلان ماسک برای ایجاد تغییرات انقلابی در تسلا
  • اخراج ۲۷۷ نفر از پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • انتقاد داور سرشناس از تصمیم جنجالی داور رومانیایی
  • درخواست ۲.۸ میلیارد دلاری سازمان ملل برای کمک به فلسطینیان