Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز چهارشنبه ۱.۹درصد افزایش یافت و ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۲ میلیون و ۹۲۸هزار تومان، ۲۴ میلیون و ۳۵۲هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۹۸۲هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۷۵۷هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش ارزش نمادهای شاخص ساز در بازار سرمایه سبب افت قیمت سبد سهام عدالت شده است.

ارزش سهام عدالت در هفته های گذشته با روند بورس تغییر کرده و این هفته نیز با کاهش شاخص کل بورس، با کاهش ارزش روبرو شده است.

سهام عدالت یکی از سهم های بزرگ بورس تشکیل شده است، در اکثر مواقع با شاخص کل بورس همراه بوده است و در یک سال گذشته با نوسان بورس پیرامون شاخص ۱.۳ میلیون واحدی، نوسان کرده است.

سهامداران عدالت در روزهای ابتدایی هفته چهارم اسفندماه، سود سهام خود را دریافت کرده اند. همین مساله باعث شده است تا بسیاری از افرادی که قصد فروش این سهام را داشتند، از این موضوع منصرف شوند.

بورس اوراق بهادار که در اولین ماه های سال ۱۳۹۹ رشدی شتابان را شاهد بود، در سال ۱۴۰۰، با ماندگاری در کانال یک میلیون و چهارصد هزار واحد، سود خاصی را به سهامداران نداد و بسیاری از سهامداران را با زیان راهی اولین سال قرن کرد.

 در مرداد ماه اما بورس رشدی قابل توجه را ترجبه کرد اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم، شاخص بورس واکنشی منفی به سیاست های ابلاغی دولت سیزدهم داشت و عقب نشینی بار دیگر از سر گرفته شد تا شاخص در همان محدوده ای سال راه با پایان ببرد که در آغاز سال تجربه کرده بود.

برخلاف شاخص کل، شاخص هم‌وزن روند نزولی را طی کرد و در ابتدای سال ۱۴۰۰ در سطح ۴۳۷ واحد کار خود را آغاز کرد و در پایان سال در سطح ۳۴۰ واحد به کار خود پایان داد که نشانگر افت حدود ۲۰ درصدی این شاخص است.

شاخص هم‌وزن که وضعیت واقعی‌تری از بورس را نشان می‌دهد افت ۲۰٫۸ درصدی را ثبت کرد. همچنین شاخص کل فرابورس بازدهی ۲٫۱ درصدی داشت.

با این حال در همین شرایط که بورس درجا زد و سود چندانی را نصیب سهامداران نکرد برخی سهم‌ها سودهایی عجیب را تجربه کردند.

بر اساس این گزارش نماد شرنگی که در سال‌های گذشته روندی خنثی داشت، طی سال ۱۴۰۰ رشد قابل توجهی را به ثبت رساند و نزدیک به ۲۰۰ درصد سود را نصیب سهامدارانش کرد.

نماد شسم یعنی سهام شرکت تولید سموم علف کش نیز در سال ۱۴۰۰ رشد خوبی را تجربه کرد و ۱۵۰ درصد رشد داشت.

در عین حال فنفت نیز جزو نمادهای پُرحاشیه بازار در ماه‌های اخیر بود. سهام شرکت صنایع تجهیزات نفت با نماد فنفت توانست طی سال ۱۴۰۰ حدود ۱۴۰ درصد رشد را به ثبت برساند.

نماد سپرمی هم در این سال، بازدهی ۱۰۰ درصدی را نصیب سهامدارانش کرد.

شرکت تولیدی و صنعتی آبگینه با نماد کابگن نیز دیگر نماد بازار پایه است که توانسته خود را به پنجمین سهام پربازده بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ تبدیل کرده و ۹۸ درصد رشد داشته باشد.

محمد باغستانی گفت: بیش از ۳ میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت فوت شده اند. با توجه به وراث این افراد چیزی حدود  ۱۵ میلیون نفری مشمول این نوع از سهامداری هستند. با هماهنگی با قوه قضائیه و دفاتر پیشخوان دولت می توان زیرساخت های پرداخت سود به وراث را الکترونیکی فراهم کنیم.

او افزود: پیش بینی ها و هماهنگی ها با شرکت سپرده گذاری مرکزی نشان می دهد که بتوانیم سامانه انتقال سهام عدالت به وراث را تا شهریور 1401 کلید بزنیم. نکته مهم این است که همراه با انتقال سهام به وراث توزیع سود را نیز انجام خواهیم داد.

محسن انصاری مدیر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفته بود: تا یک ماه آینده شرکت سپرده گذاری اطلاعیه رسمی در مورد این موضوع منتشر خواهد کرد و وراث متوفیان سهام عدالتی باید منتظر این اطلاعیه باشند. در این اطلاعیه اعلام می شود که وراث باید به چه سایتی مراجعه کرده و برای دریافت این سهام چه مدارکی را کامل کنند.

۲۱ اسفند به حساب مشمولان سهام عدالت سود عملکرد سال مالی ۱۳۹۹ شرکت‌های سرمایه پذیر  واریز  شد. این سود برای ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۳۱ نفر واریز شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: سهام عدالت سود سهام عدالت سهام عدالت سال ۱۴۰۰ شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۸۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله سوم سود سهام عدالت چه زمانی پرداخت می شود؟

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ مشخص شد هشت شرکت در زمان مقرر نسبت به محاسبه عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ و واریز سود اقدام نکردند که این خلف وعده‌ی آنها تخلف محسوب می‌شود و سازمان بورس اعلام کرد با آن برخورد می‌کند.

سودی مرحله‌ی دوم که در پایان سال گذشته به سهامداران عدالت پرداخت شد به سه علت کمتر از واریزی مرحله‌ی اول در آذرماه بود. این سه عامل شامل فروش سهام در سال گذشته توسط کارگزاری‌ها به درخواست متقاضی، تفاوت سبد سهام افراد و عدم واریز توسط هشت شرکت بود.

در پی آن اعلام شد قرار است تا خردادماه ۱۴۰۳ میزان سودی که این شرکت‌ها در مرحله دوم پرداخت نکردند به حساب سهامداران عدالت واریز شود. به تازگی نیز رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر از احتمال واریز مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد امسال داد. مجید عشقی، اما زمان دقیق واریز و مبلغ آن را اعلام نکرد.

در اسفندماه، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۵۲ هزار تومانی می‌بایست ۴۰۹ هزار تومان دریافت کنند. افرادی که سبد ۴۹۲ هزار تومانی دارند مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، کسانی که ۵۳۲ هزار تومان سبد دارند مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سهامدارانی که از سبد سهام یک میلیون تومانی برخوردارند ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند. سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده بودند باید مغایرت در زمینه میزان سود را از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت | برای دریافت سود سهام عدالت به چه سایتی مراجعه کنید؟
  • آخرین اخبار از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت
  • مرحله سوم سود سهام عدالت چه زمانی پرداخت می شود؟
  • مرحله سوم سود سهام عدالت در راه است
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود
  • سهامداران عدالت بخوانند | جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • سود سهام عدالت در این تاریخ واریز می‌شود
  • چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟ برای دریافت سود به سایتی مراجعه نکنید | سهامداران برای آگاهی بیشتر با این شماره تماس بگیرند
  • جزئیات جدید از واریز سود سهام عدالت