Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@05:26:22 GMT

9 فوتی در تصادفات جاده‌ای هرمزگان تا 6 فروردین

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۰۹۳۳

9 فوتی در تصادفات جاده‌ای هرمزگان تا 6 فروردین

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی نیکبخت عصر امروز بیان داشت: از ۲۵ اسفندماه پارسال و آغاز سفر‌های نوروزی تا ششم فروردین ماه، تصادف‌های جاده‌ای در استان ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است

وی با اشاره به حضور گسترده مسافران نوروزی در سطح استان و معابر برون شهری، افزود: فوتی‌های تصادف‌های این مدت ۹ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال، تغییری نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول انتظامی با بیان اینکه تعداد حوادث جرحی جاده‌ای در استان نیز در مجموع ۳۵ درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: در این مدت ورودی خودرو به استان  ۹۲ درصد و خروجی ۷۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس راه استان با تأکید بر آماده باش صدردرصدی کارکنان پلیس راه در این ایام و حضور پررنگ مأموان در تمامی معابر برون شهری، تصریح کرد: ۹۲ گروه پلیس راه استان به صورت محسوس و نامحسوس بر جاده‌های استان نظارت دارند.

سرهنگ نیکبخت توجه نکردن به جلو، خستگی و خواب آلودگی رانندگان، انحراف به چپ و رعایت نکردن حق تقدم و سرعت مطمئنه از مهمترین عوامل بروز حوادث جاده‌ای در استان عنوان و خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد حوادث جاده‌ای در استان مربوط به خودرو‌های با پلاک بومی استان صورت گرفته است.

به گفته وی امسال پلیس راه با تدابیر و دستورات فرمانده محترم انتظامی استان در راستای کاهش تصادفات و جانباختگان نوروزی، تمهیدات ترافیکی ویژه‌ای با کمک همه دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان برای تردد راحت تر خودروها در سطح جاده‌های استان در نظر گرفته و اکنون نیز تیم های محسوس و نامحسوس پلیس در بیشتر جاده های استان حضور دارند.

رئیس پلیس راه استان هرمزگان در پایان به رانندگان توصیه کرد که در صورت داشتن تصادف خسارتی، منتظر حضور پلیس نباشند و بلافاصله خودرو را به کنار جاده منتقل کنند تا سبب قفل ترافیک نشوند.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس راه هرمزگان بندرعباس جاده ای در استان پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۰۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی

تین نیوز

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: در تعطیلات نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند.

به گزراش تین نیوز به نقل از میزان، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم ها تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد