Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هیچ راهی به سمت اقتصاد شفاف و دانش بنیان وجود ندارد مگر از معبر نظام مالیات ستانی هوشمند، و امیدواریم شاهد افزایش میزان تعامل و همکاری بین دستگاهها در سال‌جاری باشیم.

به گزارش ایران آنلاین، سید احسان خاندوزی در جمع کارکنان و مدیران مرکز اطلاعات مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: بخش معاونت مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات قلب تحولات مالیاتی است و باید تلاش شود که تشخیص ها، واقع گرایانه و قطعی شدن ها عادلانه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چون در این مسیر باید هر دو طرف یعنی هم مردم و هم دولت را در نظر بگیریم و اگر قرار باشد این مجموعه ایده آل کار کند، باید تلاش کنیم که از یک طرف امکان فرار مالیاتی و از طرف دیگر هم امکان اجحاف به حق مؤدیان مالیاتی به حداقل برسد.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: نیازمند یک برنامه اصلاح بسیار جدی و اساسی هستیم که آن برنامه معاونت حوزه فناوری اطلاعات است.

خاندوزی خاطر نشان کرد: مجموعه قوانین موجود در این چند سال اخیر بستر فوق العاده ای برای عملکرد سازمان امور مالیاتی کشور فراهم کرده است و قبل از سالهای ۹۴ و ۹۵ چنین امکانی برای سازمان امور مالیاتی کشور وجود نداشت، اما در طول این مدت عمده اختیاراتی که به لحاظ قانونی نیاز بود، اعطاء شده است هرچند در پیاده سازی ها همچنان عدم همکاری ها و نقص هایی وجود دارد.

وی تأکید کرد: از این به بعد، قدرت پردازش و هوشمند شدن نوع نگاه سازمان امور مالیاتی کشور است که تعیین کننده خواهد بود و بنابراین انتظار می رود با توجه به این فرصت و امکان ویژه ای که در سالهای اخیر فراهم شده، سازمان امور مالیاتی هم تلاش ویژه و خروجی چشمگیری داشته باشند.

/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۱۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌ بنیان شدن کشاورزی در گرو باور به نقش محوری روستاها است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نادرقلی ابراهیمی اولویت‌دارترین و مهم‌ترین مساله امروز کشور را اقتصاد دانست و افزود: اصل کلیدی و راهبردی در تحول کشور نیز، دخیل کردن مردم برای تحول در اقتصاد است.

وی ادامه داد: روستاها که مهم‌ترین رکن تولید بخش کشاورزی بوده و هنوز هم بیش از یک سوم جمعیت کشور را در خود جای داده، نیازمند نگاه اقتصادی حمایتی است و باید برای تحقق، آن حقیقتاً بخش کشاورزی در ارکان تصمیم گیری به‌حساب آید و حداقل سهم خود را به دست آورد.

به گفته او در جهان امروز به ندرت کشور پیشرفته صنعتی را بدون کشاورزی پیشرفته و صنعتی خواهیم دید و اغلب کشورهای پیشرفته دارای کشاورزی مدرن هستند.

ابراهیمی لازمه ایجاد شرایط لازم در راستای جهش بخش کشاورزی به سوی امنیت غذایی پایدار و تحقق بهره وری را تغییر تفکر و نگاه قوای سه گانه کشور به روستاها و تولید محصولات کشاورزی دانست و اظهار کرد: قوای سه گانه کشور باید روستاها را یکی از محورهای اصلی توسعه دیده و استقلال کشور را وابسته به آن ببینند.

مدیر برنامه ملی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و شیلاتی تاکید کرد: تا این تغییر نگاه شکل نگیرد، قطعا برای روستاها در جذب و جلب سرمایه‌های داخلی و خارجی، صنعتی و دانش‌بنیان کردن کشاورزی، توسعه صنایع تبدیلی، غذایی و افزایش بهره‌وری این بخش مهم اقتصادی تلاش موثر صورت نخواهد گرفت.

وی ضمن بیان اینکه نگریستن به خودکفایی بدون توجه به الزامات پایداری آن، همواره کشور را با آسیب پذیری مواجه خواهد کرد؛ گفت: از الزامات توسعه پایدار، نگاه جدی همراه با برنامه‌های مدون به منابع پایه از جمله منابع آب و خاک کشور و اعمال روش‌های بهره ور با ملاحظات محیط‌زیستی در زیست‌بوم کشور است.

ابراهیمی ضمن بیان اهمیت اقتصادی کردن بخش کشاورزی و افزایش ارزش افزوده آن، اذعان کرد: ضروری است، کشاورزی از حالت اقتصاد معیشتی به حالت اقتصاد مدرن صنعتی تبدیل شود و این مهم میسر نیست مگر آنکه آنقدر سرمایه گذاری در بخش را بالا ببریم تا ملاحظه شود که کار کشاورزی برای تولیدکنندگان آن مقرون به صرفه است.

او در پایان تصریح کرد: در سال‌های گذشته حداکثر سرمایه‌گذاری انجام شده بین ۴ تا ۶ درصد کل سرمایه‌گذاری‌های کشور بوده که قطعاً در حد و اندازه کشاورزی ایران نیست.

کد خبر 6079989 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • دانش‌ بنیان شدن کشاورزی در گرو باور به نقش محوری روستاها است
  • احتمال کاهش اینتاکدهای مالیاتی تا خرداد
  • جهیزیه و مهریه معاف از مالیات
  • بررسی چالش‌های سد راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور
  • توضیح جدید دولت درباره مالیات مهریه
  • پیش‌نویس سند نقشه راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور بررسی شد
  • مالیات خودروهای لوکس در سال جدید چگونه محاسبه می شود؟
  • جهیزیه و مهریه معاف از مالیات است
  • ‌هوشمندسازی مالیات‌ستانی و تمرکز ممیزان مالیاتی بر اخذ مالیات از دانه‌درشت‌ها با اجرای سامانه مودیان
  • خدمات سامانه مودیان