Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@19:08:26 GMT

انگلیس مدعی استقرار یک هزار نیروی روس در شرق اوکراین شد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۷۸۲۸

انگلیس مدعی استقرار یک هزار نیروی روس در شرق اوکراین شد

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، در سلسله پیام‌های منتشر شده در حساب رسمی توئیتری وزارت دفاع انگلیس ادعا شده است: شرکت نظامی خصوصی روسیه واگنر در شرق اوکراین مستقر شده است. انتظار می رود که آنها بیش از یک هزار مزدور از جمله رهبران ارشد این سازمان را برای انجام عملیات های جنگی مستقر کنند.

بر اساس این ارزیابی ادعایی، روسیه به دلیل تلفات سنگین در اوکراین مجبور شده است که سربازان واگنر را از عملیات در آفریقا و سوریه به اوکراین گسیل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واگنر از جمله نهادهایی است که انگلیس چندی پیش در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. وزیر امور خارجه انگلیس البته روز یکشنبه در یک عقب نشینی آشکار اعلام کرد که اگر مسکو به حملات در اوکراین پایان دهد، تحریم‌ها علیه افراد و شرکت‌های روسی می‌تواند لغو شود

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

رهبران جهان اواخر هفته گذشته در چارچوب اجلاس ناتو، گروه ۷ و شورای اروپا در بروکسل گردهم آمدند تا در خصوص موضوع اوکراین بحث کنند. گروه هفت و ناتو با صدور بیانیه هایی تاکید کردند که از هیچ تلاشی برای حمایت از اوکراین دریغ نخواهند کرد.

برچسب‌ها اوکراین روسیه انگلستان پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه انگلستان اوکراین روسیه انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا از لهستان به دلیل استقرار تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد

پیش از این، آندری دودا، رئیس جمهور لهستان، گفته بود که کشورش آماده میزبانی از تسلیحات هسته‌ای ناتو "برای تقویت امنیت جناح شرقی ناتو" است. با این حال، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به این اظهار نظر پاسخ داد و آن را "تحریک آمیز" توصیف کرد.

وی افزود: مقامات لهستانی جاه طلبی‌های خود را در مورد اینکه چگونه می‌خواهند به سلاح‌های هسته‌ای ایالات متحده مستقر در اروپا نزدیکتر شوند پنهان نکرده اند و برای مدت طولانی فعالانه آنها را در سیاست عمیقا خصمانه خود در قبال روسیه قرار داده اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: تسلیحات هسته‌ای آمریکا بلافاصله توجه ستاد کل نیرو‌های مسلح فدراسیون روسیه را به خود جلب می‌کند و در صورت استقرار در خاک لهستان در برنامه ریزی نظامی مورد توجه قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد ورشو دیوانه وار در حال تلاش برای جلب توجه بیشتر برنامه ریزان نظامی در ستاد کل روسیه است. تصور اینکه در صورت ظهور سلاح‌های هسته‌ای آمریکایی در خاک لهستان، تاسیسات مربوطه بلافاصله دوباره پر می‌شود، دشوار نیست. 

این دیپلمات گفت: فهرست اهداف قانونی برای تخریب در شرایط رویارویی نظامی مستقیم با ناتو پیش رو است.

پیشتر، رئیس جمهور لهستان گفت: اگر متحدان ما تصمیم به استقرار تسلیحات هسته‌ای در چارچوب افزایش امنیت جناح شرقی ناتو بگیرند، ما برای آن آماده‌ایم. ما متحد ناتو هستیم و تعهداتی نیز در این زمینه داریم، یعنی صرفا یک سیاست کلی را اجرا می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند
  • اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود
  • زاخارووا از لهستان به دلیل استقرار تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد
  • ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد