Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@13:39:07 GMT

فوت ۴ نفر بر اثر گازگرفتگی در اردبیل کذب است

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۳۰۳۳

فوت ۴ نفر بر اثر گازگرفتگی در اردبیل کذب است

به گزارش خبرنگار مهر، مجید محمد غریبانی بعد از ظهر سه‌شنبه در بازدید از اورژانس بیمارستان تأمین اجتماعی اردبیل با تکذیب خبر فوت ۴ نفر در اثر خفگی ناشی از استنشاق گاز مونوکسید کربن در استان طی ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: از اول تا هشتم فروردین ماه امسال ۷۴ نفر در استان دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شدند که متأسفانه یک مرد ۴۷ ساله در مشگین‌شهر فوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ نفر از اهالی این استان شامل ۶ نفر زن و ۴ مرد دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شدند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: از این تعداد ۵ نفر در صحنه توسط تیم فوریت‌های پزشکی درمان سرپایی شده و ۵ نفر دیگر جهت دریافت درمان‌های تکمیلی توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل شدند.

محمدغریبانی نسبت به استفاده اصولی از وسایل گرمایشی در منازل در پی برودت هوا هشدار داد و افزود: کم دقتی در استفاده از وسایل گرمایشی در اماکن سربسته و منازل مسکونی، به دلیل عدم رعایت هشدارهای امنیتی و سهل‌انگاری موجب رخ دادن حوادث ناگواری می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از بروز هر نوع حادثه ناگوار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شهروندان باید قبل از روشن کردن وسایل گرمایشی مثل بخاری، از متصل بودن صحیح دودکش ‏بخاری به بدنه بخاری و محل خروج گاز در ساختمان اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل اضافه کرد: علائم و نشانه‌های مسمومیت با گاز مونوکسید کربن می‌تواند به شکل موارد بسیار متفاوت در افراد نمایان شده و در اثر تماس طولانی با گاز مونوکسید کربن، علائمی شبیه سردرد، سرگیجه، افزایش شدید ضربان قلب در ابتدا، ‏وزوز گوش و خواب‌آلودگی، تهوع، استفراغ، تپش قلب، کاهش سطح هوشیاری، آسیب‌های دائمی به سیستم عصبی، کما و در نهایت مرگ رخ می‌‏دهد.

کد خبر 5455553

منبع: مهر

کلیدواژه: گازگرفتگی نشت گاز کلر اورژانس بیمارستان تامین اجتماعی مونوکسیدکربن مشگین شهر مسمومیت سیستم گرمایشی برودت هوا دودکش مسافران نوروزی بوشهر ویروس کرونا گردشگری کرمانشاه سانحه تصادف نوروز سفرهای نوروزی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان اردوهای راهیان نور نوروز 1401 تردد وسایل نقلیه گاز مونوکسید کربن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۳۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز

محمدجواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس امروز اظهار کرد: ۵ نفر از اعضای یک خانواده که از کوه‌های اطراف شهر شیراز اقدام به جمع آوری قارچ و استفاده از آن کرده بودند، دچار مسمومیت شدند.

او ادامه داد: این افراد برای اقدامات درمانی به بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) شیراز مراجعه و تحت درمان قرار گرفته اند.

همه قارچ‌ها خوراکی نبوده و بعضی سمی و بسیار خطرناک هستند و باید از چیدن، خریدن و خوردن قارچ‌های روئیده شده در طبیعت و کوه و دشت پرهیز و تنها از قارچ‌های خوراکی پرورش یافته در کارخانه‌های معتبر استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مرگ یک نفر در بروجن به علت گازگرفتگی
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • جان باختن جوان بروجنی در اثر گازگرفتگی
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • جک تی9 جدید؛ همان طراحی آشنا با تفاوت های جزئی (+تصاویر)
  • تازه‌ترین انتصاب‌ها در شرکت ملی گاز ایران
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز