Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@21:27:18 GMT

علت سالمند آزاری در شهر میاندوآب مشخص شد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۶۹۸۳

علت سالمند آزاری در شهر میاندوآب مشخص شد

«طی روز‌های گذشته انتشار ویدویی از یک دوربین مداربسته در کوی تقی‌آباد میاندوآب مبنی بر سالمند آزاری (پسر و پدر) احساسات کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخته بود».

علی کریمی گفت: پی از پیگیری کارشناسان، فرزند و عروس فرد سالمند علت آزار وی را تکدی گری او عنوان کردند.

به گفته کریمی، براساس مستندات گزارش مردمی سالمند آزاری کارشناسان به منزل و هم زمین‌های کشاورزی مورد اشاره در فیلم مراجعه و هشدار‌های لازم در رابطه با رعایت حقوق سالمند و پیگرد‌های قانونی آزار آن‌ها را به خانواده گوشزد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: همچنین به آن‌ها تاکید شد که در صورت مشاهده مجدد آزار، به شکل قانونی موضوع پیگیری خواهد شد.

کریمی می گوید: کارشناسان اورژانس اجتماعی به خانواده این سالمند گوشزد کردند که از طرف دادستانی حکم داشته و می‌توانند سالمند را به خانه سالمندان انتقال داده و کلیه اموال پیرمرد نیز توسط دولت مصادره می‌شود.

رییس اداره بهزیستی میاندوآب گفت: اگر همشهریان مواردی این چنین یا هرگونه کودک آزاری، همسرآزاری و فرار از منزل را مشاهده کردند با شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی میاندوآب تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی سالمندان سالمند آزاری میاندوآب آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۶۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است

وقتی تعداد سگ‌ها زیاد شود تعادل طبیعت را بهم می‌زنند، تکثیر حیوانات دیگر را متخل می‌کنند، از خزندگان مانند مار گرفته تا کبک مورد حمله سگ قرار می‌گیرند، حتی به محیطبانان هم حمله می‌کنند. مقالات زیادی وجود دارد که می‌گوید فقط صرف حضور سگ در جنگل سبب استرس پرندگان می‌شود و آن‌ها تخم جوجه‌های خود را رها می‌کنند.

به گزارش سازمان پزشکی قانونی از ابتدای فروردین تا پایان شهریور سال گذشته۷۸۴ مصدوم ناشی از گازگرفتگی سگ برای معاینه و تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند، متاسفانه در این مدت ۵ نفر نیز به دلیل گازگرفتگی سگ جان خود را از دست دادند. اما این مواجهه فقط مربوط به انسان‌ها نیست، طوری‌که‌ کارشناس‌های محیط زیست معتقدند سگ‌های ولگرد می‌توانند تهدیدی برای طبیعت باشند.

هزینه های گزاف غذا دادن به سگ های ولگرد

 مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور به قدس آنلاین می گوید: وجود سگ های ولگرد در بافت مسکونی یا حاشیه شهرها، به لحاظ بیماری های مشترک بین انسان و حیوان می تواند بسیار خطرناک باشد.

غلامرضا ابدالی؛ مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌ زیست

غلامرضا ابدالی می افزاید: وجود حیوانات پرسه زن به خصوص سگ های ولگرد داخل بافت مسکونی یا حاشیه بافت مسکونی شهرها خطرات بالقوه ای، هم برای زندگی و سلامت انسان و هم برای حیات وحش در عرصه های طبیعی دارد.

این کارشناس ارشد محیط زیست ادامه می دهد: یکی از خطراتی که در این زمینه متوجه انسان است ازدیاد جمعیت سگ های ولگرد است چرا که غذا دهی دستی مردم به این حیوانات بر اساس احساسات و به نام حمایت از حیوانات، سبب رشد و تکثیر بی رویه حیوانات ولگرد می شود که کنترل شان نیاز به هزینه های گزافی دارد. ضمن آنکه بسیاری از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان نیز از همین طریق به جامعه انسانی انتقال می یابد. چراکه این گونه حیوانات از نظر بهداشتی بررسی نمی شوند و خطر دیگر اینکه وقتی تعدادشان گله ای می شود به انسان حمله می کنند که نمونه این حملات را بارها در مناطق مختلف کشور شاهد بوده ایم.

غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداقی از حیوان آزاری است چراکه سبب افزایش جمعیت بی رویه این گونه حیوانات شده و جامعه انسانی مجبور به برخورد سلبی و حذف آنان می شودمدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌ زیست ادامه می دهد: موضوع دیگری که از نظر محیط زیست حایز اهمیت فراوان است حضور سگ های ولگرد در محیط های طبیعی و حاشیه شهرهاست چراکه وجود چنین حیواناتی به حیات وحش آسیب می رساند؛ بطوری که با خوردن تخم پرندگان یا جوجه ها، امنیت زیستگاه ها را از بین می برند و یا از طریق حضور در آبشخورها یا محل تجمع پسماندهای شهری سبب انتقال بیماری های مشترک حیات وحش می شوند.

ابدالی می افزاید: در واقع غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداقی از حیوان آزاری است چراکه سبب افزایش جمعیت بی رویه این گونه حیوانات شده و جامعه انسانی مجبور به برخورد سلبی و حذف آنان می شود، در نتیجه غذا دادن به این گونه حیوانات چه به لحاظ بهداشتی و چه محیط زیستی و امنیتی، اقدامی ناپسند است و هیچ گونه وجاهتی ندارد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور درباره راهکارهای مدیریت سگ های ولگرد می گوید: در حقیقت جمع آوری و مدیریت سگ های ولگرد بر عهده شهرداری هاست. بنابراین به نظر می رسد ابتدا مراکز پسماند باید مدیریت شود چراکه کانون های تجمع این حیوانات، مراکز پسماند هستند و دیگر این که باید شهرداری ها مراکزی را برای نگهداری این گونه حیوانات در نظر بگیرند و اقدام به عقیم سازی آن ها کنند تا جمعیت شان به تعداد پایه برسد.

وی در ادامه تأکید می کند: آموزش مردم نیز یکی دیگر از راهکارهاست تا غذای دستی به حیوانات ولگرد ندهند و موجب ازدیاد جمعیت این حیوانات و ایجاد مخاطره برای انسان و محیط زیست نشوند.

چگونگی تشخیص هاری

ابدالی درباره چگونگی تشخیص هاری تصریح می کند: هر بیماری علایمی ظاهری دارد که البته در بسیاری از موارد از روی علایم ظاهری نمی توان پی به بیماری برد چون ممکن است بیماری در مراحل ابتدایی باشد. بنابراین عامل بیماری، خطرناک و قابل سرایت است. در نتیجه نمی توان تشخیص داد که حیوان هاری دارد یا خیر. بنابراین باید به شدت از سگ های پرسه زن دوری کرد چون ممکن است غیر از هاری به بیماری دیگری مبتلا باشد و سلامت انسان را به طور جدی تهدید کند.

عفت زارع

دیگر خبرها

  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • انتقاد تند از کریمی قدوسی بعد از ادعای جنجالی اش در حوزه نظامی / نه مسئولیت دارد نه عقوبت می شود!
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • پس‌لرزه‌های توئیت عجیب کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • (ویدئو) آزار حیوانات گران می‌شود!
  • پس‌لرزه‌های توئیت کریمی قدوسی درباره یک موضوع نظامی /این هم نوعی شهوت محسوب می شود؟
  • سوءاستفاده سارق از اعتماد صاحب‌خانه برای سرقت طلاجات
  • واکنش به ادعای جنجالی عضو کمیسیون امنیت ملی | موضوع نظامی است؟
  • ادعای جنجالی کریمی قدوسی درباره یک موضوع نظامی است؟ /قلهکی: قیصریه را به آتش نکش!