Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@15:40:56 GMT

تنش‌های آبی در کشور به «حداقل» می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۸۰۴۶

تنش‌های آبی در کشور به «حداقل» می‌رسد

میثم جعفر زاده در نشست مشترک با مدیرعامل و مجریان طرح‌های آبرسانی شرکت آبفا خوزستان گفت: تامین آب شرب پایدار روستا‌ها و مناطق محروم دارای تنش آبی در اولویت قرار گرفته است.

به گفته او آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور به یاری قرارگاه جهادی امام حسن (ع) با وجود تحریم‌ها و محدودیت اعتبارات، در یک بازه زمانی ۳ ساله آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای جعفر زاده عملکرد شرکت آبفای خوزستان با مدیریت «جهادی» آن و آبرسانی به بیش از یک هزار روستای دارای تنش آبی در خوزستان طی یک سال اخیر را «قابل تقدیر» خواند.

مشاور وزیر و مسئول جهاد آبرسانی وزارت نیرو همچنین تحقق چشم انداز آب رسانی به ۱۰ هزار روستای دارای تنش آبی در کشور طی ۳ سال آینده را نیازمند سرعت بخشی به اجرای طرح‌های جهاد آبرسانی در کشور و خوزستان دانست.

در تابستان ۱۴۰۰ خوزستان شاهد تنش‌های آبی ناشی از نبود آب کشاورزی بود.

اگرچه نبود نظارت بر کشاورزی استان در این مسئله و عملیاتی نشدن ممنوعیت کشت محصولات آب بر قابل توجه است، اما مدیریت صحیح منابع آبی نیز صورت نپذیرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبرسانی روستایی خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۸۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۲۱ روستای در معرض خطر رانش سنگ و سیلاب شهرستان کلات در گرو احداث دیوار ساحلی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کلات با بیان اینکه شهرستان کلات دارای ۱۰ هزار و ۷۰۸ خانوار و ۳۶ هزار و ۲۳۷ نفر جمعیت است،گفت: تعداد ۱۸ هزار و ۳۳۶ نفر معادل ۵۱ درصد جمعیت روستایی و تعداد ۱۷ هزار و ۹۰۱ نفر معادل ۴۹ درصد جمعیت شهری هستند.

یدالله افروزی با اشاره به اینکه طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، شهرستان کلات دارای ۸۴ پارچه آبادی است، افزود: از این تعداد ۳ روستا فاقد جمعیت و جمعیت باقی روستا‌ها از ۴ خانوار تا ۵۱۰ خانوار متغیر است.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کلات همچنین در خصوص وضعیت بازنگری طرح‌های هادی شهرستان گفت: شهرستان کلات دارای ۴۸ روستای بالای ۲۰ خانوار است که تمامی آنها دارای طرح هادی روستایی هستند.

وی افزود: بازنگری طرح هادی برای ۲۴ روستا یعنی ۵۰ درصد انجام و باقی روستا‌ها در سال ۱۴۰۳ از محل اعتبارات ۱۴۰۲ بازنگری خواهد شد و شاخص بازنگری طرح هادی ۱۰۰ درصد می‌شود.

افروزی تعداد واحد‌های مسکونی شهرستان را طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، ۷۱۳۱ واحد اعلام کرد و گفت: تاکنون ۳۴۶۲ واحد معادل ۴۹ درصد مقاوم‌سازی شده که این آمار در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۲ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۶۶۹ واحد حدود ۵۱ درصد هنوز غیر مقاوم هستند، هم افزود: این آمار در سال ۱۴۰۱ بالغ‌بر ۵۸ درصد بوده است، متأسفانه اکثر واحد‌های غیر مقاوم روستایی شهرستان گلی و فرسوده هستند که نیاز به مقاوم‌سازی از تسهیلات ارزان قیمت دارند.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کلات، رتبه مقاوم‌سازی شهرستان را بعد از درگز، گناباد، تربت‌حیدریه، سبزوار و زاوه رتبه ششم خراسان رضوی اعلام کردو گفت: تاکنون در دو شهر کلات و زاوین ۳۰ واحد مسکونی برای محرومین و ۲۵۳ فقره در سطح روستا‌های شهرستان احداث شده است.

وی افزود: برای اینکه روستا‌ها از خطر سیل مصون و در امان باشند نیاز به تأمین اعتبار و اجرای فوری ۲۵ هزار متر طول دیوار ساحلی داریم.

افروزی با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ متر دیوار ساحلی اجرا شده است هم گفت: این ۲۱ روستا در معرض خطر رانش سنگ و سیلاب هستند. می‌طلبد هر چه زودتر اعتبارات لازم برای اجرای دیوار ساحلی تخصیص یابد؛ چراکه همه ساله براثر سیلاب خسارت‌هایی به واحد‌های مسکونی وارد می‌شود.

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • همدان در میان 7 استان برتر آبرسانی روستایی
  • عملیات آبرسانی به تنها روستای محروم از شبکه آب در باخرز خراسان رضوی آغاز شد
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • بررسی روند عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به روستای هفتوان سلماس
  • نجات ۲۱ روستای در معرض خطر رانش سنگ و سیلاب شهرستان کلات در گرو احداث دیوار ساحلی
  • اصلاح شبکه آبرسانی روستای گیروناویک شهرستان خوی
  • نوسازی شبکه آبرسانی روستای نویز طالقان آغاز شد
  • آبرسانی به 70 روستای استان همدان در سال 1402
  • بازدید از روستای غیر تحت پوشش گله پران شهرستان خوی