Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار سیستان و بلوچستان گفت‌‌: این استان در نوروز امسال با وجود کسب رتبه ۳۰ پایین‌ترین آمار تصادفات رانندگی کشور را به خود اختصاص داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در نوروز امسال با وجود کسب رتبه 30 پایین‌ترین آمار تصادفات رانندگی کشور را به خود اختصاص داد اما متاسفانه به دلیل ضعف زیرساخت‌های جاده‌ای، یعنی بزرگراه بیشترین تلفات جانی را در این مدت از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: سیستان و بلوچستان با دارا بودن بیشترین شبکه راه‌های ارتباطی،‌ اما به دلیل آمار پایین برخورداری از بزرگراه و دو طرفه بودن بیشتر راه‌های ارتباطی، در نوروز با وجود آمار پایین تعداد تصادفات در سطح کشور، به دلیل شدت حوادث رتبه بالایی را در تعداد کشته شدن سوانح رانندگی از آن خود کرد.

تصادف مرگبار محور بلوچستان 5 کشته و 5 مجروح برجای گذاشت700 خودرو در استان سیستان و بلوچستان به دلیل تخلفات حادثه‌ساز در نوروز ‌توقیف شد"امنیت" نقشی محوری در توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان دارد

وی تاکید کرد: به منظور کاهش تصادفات رانندگی در سیستان و بلوچستان که سالانه خسارت‌های جبران‌ناپذیری در این استان برجا می‌گذارد نیازمند طرح ضربتی توسعه مسیرهای دوبانده(بزرگراه) هستیم چرا که تا زمانی که این مهم محقق نشود به دلیل تصادفات رخ به رخ، کماکان شاهد تصادفات شدید منجر به فوت خواهیم بود.

مدرس خیابانی با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی همه عوامل اجرایی در حوزه ایمنی راه‌های سیستان و بلوچستان در ایام نوروز، گفت: با وجود کسب رتبه  کشوری در تعداد تصادفات،اما به دلیل فقر راه‌های دوطرفه در استان شاهد افزایش تصادفات منجر به فوت در نوروز هستیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همزمان با تعطیلات نوروزی 6 جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های در سیستان و بلوچستان برگزار شد که اتخاذ تصمیمات مهمی نظیر انسداد مرزها، توقیف خودروهای با سرعت بالا، محدودیت های ترافیکی، استقرار پایگاهای متعدد پلیس راه و راهداری، ایجاد گشت پلیس راه در طول راههای پر حادثه نظیر زاهدان- خاش و خاش - ایرانشهر، گشت های نامحسوس پلیس راه، افزایش نصب علائم ایمنی و حذف نقاط حادثه را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه تصادف‌های جاده‌ای یکی از عوامل بسیار مهم مرگ و میر و صدمات جانی و مالی بوده که آثار سنگین اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن، جامعه را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: سیستان و بلوچستان برای توسعه و رفاه مردم نیازمند ایجاد و آماده سازی زیرساخت‌های حمل و نقل بوده و مهمترین آن احداث بزرگراه است و تا زمانی که این مهم در کمترین زمان ممکن و به صورت ضربتی محقق نشود با وجود همه اقدامات مطلوب در حوزه ایمنی راه‌ها شاهد افزایش تلفات انسانی ناشی از تصادف رخ به رخ خواهیم بود.

انتهای پیام/392/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان استانداری سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۶۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویر هوایی از گستردگی سیل در سیستان و بلوچستان

دریافت 5 MB کد خبر 845346 برچسب‌ها سيل خبر مهم استان سیستان و بلوچستان حوادث ایران

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران
  • ببینید/ نجات از سیل در کنارک سیستان‌و‌بلوچستان
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • تصاویر هوایی از مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • آمار مخاطبان در نوروز و رمضان ۸ درصد افزایش داشته است
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • ببینید | تصاویر هوایی از گستردگی سیل در سیستان و بلوچستان
  • تصاویری از سرریز شدن یک سد دیگر در سیستان و بلوچستان | حجم آب را ببینید + فیلم
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی
  • ارتقای کیفیت و استحکام بدنه خودرو مطالبه جدی پلیس در سال ۱۴۰۳ است