Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@19:26:15 GMT

جواب روزنامه انگلیسی را در زمین می‌دهیم

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۴۵۹۷

جواب روزنامه انگلیسی را در زمین می‌دهیم

مربی اسبق تیم ملی گفت: جواب انگلیس ها و مجله سان را باید در زمین فوتبال بدهیم نه در بیرون از محیط فوتبال چون آنها حق دارند با پشتوانه فوتبالی شان این مسایل را بیان کنند.

به گزارش مشرق، اصغر شرفی بازیکن و مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اظهار نظرهای مختلف درباره تیم های همگروه کشورمان، حضور علی دایی در مراسم قرعه کشی در شهر دوحه و همچنین واکنش مجله سان انگلیس به همگروه شدن با ایران اظهاراتی را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر شما قرعه ایران در جام جهانی سخت است یا آسان؟

به طور کلی ما قرعه سخت و آسان نداریم. می گویند در جهنم حیواناتی هستند که آدم از ترس آنها به مار دو سر پناه می برد و در چنین شرایطی عذاب عذاب است. الان هم در شرایطی قرار داریم که تیم‌ها با بهترین تدارکات، خودشان را به جام جهانی می رسانند. بنابراین هیچ حریف آسانی در جام‌جهانی وجود ندارد. همه سعی می کنند با بهترین و ایده آل ترین شرایط شان به مسابقات بیایند.

نظرتان درباره تیم انگلیس چیست؟

به طور کلی تیم ایران با تیم های قدرتی بهتر فوتبال بازی می کند تا تیم های تکنیکی. تیم‌های تکنیکی - تاکتیکی می آیند درون محوطه ما و با یک تنه پنالتی می‌گیرند و خیلی زود ما را احساسی می کنند. اما ما معمولاً مقابل تیم‌های قدرتی بهتر کنار می‌آییم. نکته مهم دیگری هم وجود دارد که کسی به آن توجه ندارد.

چه نکته‌ای؟

این که همان قدر که ما روی آنها حساب می‌کنیم متاسفانه روی خودمان حساب نمی‌کنیم! چرا که آنها هم روی تیم ما حساب می کنند. تیمی که دوسوم بازیکنانش در اروپا توپ می‌زنند کم تیمی نیست. بچه‌های تیم ملی ما دیگر بازیکنان ده سال پیش نیستند که با دیدن بازیکن مو طلایی یا موقرمز بترسند. ترس این بچه ها ریخته است. کاری نداریم که بازیکنان ما به توصیه کی روش به اروپا رفتند خوب بوده یا بد، اما امروز ثمره اش را می‌بینیم که هیچ هراسی از بازیکنان اروپایی و خارجی در تیم ملی وجود ندارد.

نظرتان راجع به اسکوچیچ چیست آیا باید سرمربی تیم ملی تغییر کند؟

اسکوچیچ از کشوری می‌آید که فوتبال در خونشان است. درحال حاضر هم ما کسی بهتر از او سراغ نداریم و باید با او بسازیم و کمکش کنیم. او سالها در ایران کار کرده و با این تیم و بچه‌ها هم به خوبی آشناست. مشکلات مالی هم که با ما ندارد.

نظرتان درباره تقویت کادر فنی اش چیست؟

من خودم سالیان سال کمک مربی بودم. همیشه کمک ها به چشم نمی آیند. ولی شما همین چند نفری که در تیم هستند را ببینید. کریم باقری، وحید هاشمیان یا حمید استیلی هر کدام برای خودشان وزنه ای هستند. به خاطر وجود این نفرات بازیکنان تیم ملی نمی‌تواند برای کادرفنی رقاص‎بازی در بیاورند. من معتقدم این کادر برای جام جهانی خوب است. ضمن اینکه دیگر اوت شدن برای مردم ما قابل قبول نیست. همانطور که حضور در جام‌جهانی عادی شده ما باید بتوانیم از گروهمان صعود کنیم.

آمریکا را چطور تیمی می شناسید؟

بازیکنان تیم آمریکا یک حُسن  دارند و آن این است که برای مربی شان مثل اسب هستند. اگر دقت کرده باشید اطراف چشم اسب را می بندند تا فقط جلو را ببیند و به جلو حرکت کند. تیم آمریکا چنین بازیکنانی دارد که فقط مسئولیت پذیرند و می‌خواهند وظایفشان را به بهترین شکل انجام بدهند.

روزنامه سان انگلیس بعد از همگروه شدن با ایران با تیتر "خداراشکر با ایران همگروه شدیم" به نوعی فوتبال ما را کوچک شمرده! چه پاسخی به این رسانه و این طرز فکر می توان داد؟

آنها حق دارند صحبت کنند. حق دارند نظرشان را بدهند. ما باید جواب "روزنامه سان" را در زمین فوتبال بدهیم. قطعاً آنها به لحاظ بین‌المللی وجه ای به مراتب بهتر از ما دارند. همان طور که ما نسبت به آنها هیچ وجه ای نداریم ولی دوست داریم در گروهمان بدرخشیم و بالا برویم. مهم این است که کادر فنی و ۱۱ بازیکن تیم ملی مقابل انگلیس حرفه‌ای فکر کنند.

حضور علی دایی در مراسم قرعه کشی چه تاثیری در شناساندن فوتبال ایران به دنیا داشت؟

قرعه‌کشی جام جهانی مراسمی فراتر از یک مراسم فوتبالی و ورزشی است که شخصاً احساس غرور می کنم که علی دایی با آن تیپ و استایل منحصر به فردش آن بالا ایستاد و یک ایرانی شیک و زیبا را به نمایش گذاشت. هر یک از آن هشت نفر، نماد مردم کشورشان بودند. به نظرم علی دایی به خوبی توانست نماد مردم ایران باشد. ماشاالله قد و بالای خوبی هم دارد و همه از دیدنش کِیف کردیم. او در تاریخ گل‌هایی زده که همگی مکتوب است. شاید ما درون خودمان دعوای خانگی داریم اما نباید آن را به بیرون بروز بدهیم. علی دایی افتخار فوتبال ایران است.

منبع: روزنامه خبر ورزشی

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین راهنمای سفر نوروزی قیمت اصغر شرفی تیم ملی علی دایی انگلیس خبر ویژه فوتبال تیم ملی ایران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت جام جهانی قرعه کشی علی دایی تیم ملی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۴۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت بازی برگشت تیم ملی فوتبال ایران - ترکمنستان

تیم ملی فوتبال ایران در دور برگشت مرحله مقدماتی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه عشق آباد به دیدار ترکمنستان خواهد رفت.

یوز‌های فوتبال آسیا در گروه E مقدماتی جام‌جهانی با تیم‌های ازبکستان، ترکمنستان و هنگ‌کنگ هم‌گروه‌اند که ۳ بازی اخیر را با پیروزی ۴ بر صفر مقابل هنگ‌کنگ، تساوی ۲ بر ۲ برابر ازبکستان و برد ۵ گله مقابل ترکمنستان پشت سر گذاشته‌اند و در حال حاضر با ۷ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به ازبک‌ها صدرنشین گروه‌شان هستند. ترکمنستان هم با یک مساوی، ۲ باخت و یک امتیاز قعرنشین است.

شاگردان قلعه‌نویی هفته گذشته در ورزشگاه آزادی با ۵ گل ترکمنستان را در هم کوبیدند و در صورت پیروزی در مسابقه امروز به دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ صعود خواهند کرد.

وضعیت ۲ تیم در ۵ بازی اخیر:

ترکمنستان: ۲ مساوی و ۳ باخت

ایران: ۳ برد، یک مساوی و یک باخت

به روایت آمار:

۲ تیم تاکنون ۹ بار به مصاف هم رفته‌اند که ۴ بازی را ایران برده، ۲ بازی را ترکمنستان و ۳ بار هم نتیجه مساوی به دست آمده است.

۲۳ توپ از خط دروازه‌ها عبور کرده که ۱۵ گل از آن یوز‌ها و ۸ گل سهم ترکمنستانی‌ها بوده است.

دیگر خبرها

  • دروازه‌بان انگلیسی یورو ۲۰۲۴ را از دست داد
  • ۱۰ رویداد مهم ورزشی برای ایران سال ۱۴۰۲
  • سانسور صدای فلسطین به روایت آمار و ارقام
  • روزنامه انگلیسی تلگراف: چرا بریتانیا به قطعنامه آتش بس در غزه رای مثبت داد؟
  • نیمار از هلیکوپتر بتمن محروم شد!
  • صعود زودهنگام فوتبال ایران به دور دوم مقدماتی جام جهانی | زمین عشق آباد علیه پیروزی پرگل
  • ترکمنستان 0-0 ایران؛گزارش زنده
  • ساعت بازی برگشت تیم ملی فوتبال ایران - ترکمنستان
  • جواب سرمربی تاجیکستان به مانچینی: فقط بهانه!
  • در انتظار برد تکراری