Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت تیم فوتبال ایران گفت: اگر می‌خواهیم صعود کنیم و زنگ تفریح نباشیم، باید تدارکات خوبی ببینیم.

ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با میزان، درباره قرعه‌ تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر و همگروهی با انگلیس و آمریکا در گروه B اظهار داشت: در درجه نخست مایه غرور و مباهات است که از کشور عزیزمان علی دایی در مراسم قرعه کشی به عنوان یکی از ۸ اسطوره‌‌ فوتبال حضور داشت، اما متاسفانه با وجود این اتفاق مسئولان خودمان در این زمینه کمرنگ عمل می‌کنند و اتفاق خوبی نیست زیرا باید قدر قهرمانان بیشتر از این دیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهمیت حضور دایی در مراسم قرعه کشی جام جهانی کمتر از مدال طلای المپیک نیست.

وی افزود: حتی اگر قرار بود مسئولان و کادرفنی تیم ملی همگروه های خودمان را‌ انتخاب کنند به ذهن آنها هم خطور نمی‌کرد با چنین قرعه‌ای مواجه شویم. قرعه خوبی نصیب ما شده و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم. البته همه تیم‌ها می‌آیند در رویدادی به بزرگی جام جهانی عرض اندام کنند و از نام و آوازه کشور خودشان دفاع کنند.

*کادرفنی تیم ملی می‌تواند در قطر خودی نشان دهد

پیشکسوت تیم فوتبال ایران گفت: واقعاً از نظر برند و اسم انگلیس یکی از بهترین تیم‌های جهان است چرا که در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه جایگاه چهارم را به دست آورده و در یورو ۲۰۲۱ هم دوم شده و به طور حتم می‌آید تا در قطر جایگاه خود را نسبت به دوره قبل بهتر کند.

وی تصریح کرد: باید از همین امروز بسترهای لازم برای تیم ملی از نظر اردوهای آماده‌سازی و همچنین بازی‌های تدارکاتی به شکل مناسب فراهم شود و در کنار آن هم برنامه ریزی صحیح و مدون صورت گیرد تا مشخص شود با چه تیم‌هایی قرار است بازی دوستانه داشته باشیم. البته شک ندارم کادرفنی تیم ملی می‌توانند در قطر خودی نشان دهند.

*عیار تیم ملی در بازی‌های تدارکاتی مهم مشخص خواهد شد

عربشاهی افزود: تیم‌هایی که به جام جهانی می‌آیند، با برنامه و قوی هستند و تیم ضعیفی وجود ندارد. مگر انگلیس و آمریکا ضعیف هستند که بگوییم که به تیم‌های ضعیف خورده‌ایم؟ مهم این است که ما چه تدارکی برای آینده در نظر بگیریم و چه برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی تیم ملی انجام دهیم. عیار تیم ملی در بازی‌های تدارکاتی مهم مشخص خواهد شد و آنجا می‌توانیم مشخص کنیم که تیم ملی در چه شرایطی قرار گرفته است.

او ادامه داد:‌ تیم ملی ما نفرات بسیار خوبی دارد و لژیونرهای بسیار باکیفیتی داریم اما این را باید گفت که تیم ملی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی خوب محک نخورد. ما باید بازی های تدارکاتی خوبی را در نظر بگیریم، زیرا عیار تیم ما در بازی‌های سنگین و مهم مشخص می‌شود و با این شرایط می‌توانیم مشخص کنیم که تیم ملی می‌تواند مقابل انگلیس و آمریکا موفق باشد یا خیر. امیدوارم توافقات لازم صورت بگیرد که بازی‌های دوستانه خوبی برگزار شود.

*از پایین تا بالای فدراسیون فوتبال همه باید عوض شوند

وی درباره شرایط انگلیس و آمریکا گفت: انگلیس تیم بسیار خوبی است و در دنیا، فوتبال شناخته شده‌ای دارد. گروه ما، گروه ساده‌ای نیست و اگر می‌خواهیم صعود کنیم و زنگ تفریح نباشیم، باید تدارکات خوبی ببینیم. انگلیس قطعا می‌آید تا در آنجا نتیجه بگیرد و به صورت مشخص بازی سختی مقابل آنها خواهیم داشت. آمریکا هم با تیم ۲۴ سال پیش که آنها را شکست دادیم زمین تا آسمان تفاوت دارد و با تمام تفاسیر می‌توانم بگویم ۲ بازی سخت پیش روی ماست.

پیشکسوت فوتبال در خصوص عملکرد فعلی مسئولان فدراسیون فوتبال گفت: این مسئولان که اکنون رأس فدراسیون هستند نمی‌توانند کار خاصی انجام دهند و از دم در تا بالا باید همه را الک کنند تا شخص جدیدی عهده دار ریاست فدراسیون فوتبال شود. برای این منظور هم بهترین فرد، کسی نیست جز غلی دایی که جزو مفاخر فوتبال ما در دنیاست.

بیشتر بخوانید: آشنایی بیشتر با حریفان ایران در جام جهانی قطر/ از تکرار نبرد قرن تا نخستین مبارزه با سه شیر

انتهای پیام/

برچسب ها: تبم ملی جام جهانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تبم ملی جام جهانی بازی های تدارکاتی انگلیس و آمریکا تیم ملی جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۵۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم سیلوا برای خداحافظی | روزهای خوبی را در اینجا داشتم

تیاگو سیلوای ۳۹ساله آخرین سال قراردادش با چلسی را می‌گذراند و هنوز نمی‌داند فصل آینده چه خواهد کرد. قرارداد این برزیلی ۳۹ساله با چلسی تابستان ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد.

به گزارش اسپورت ۲۴، تیاگو سیلوا در پاسخ به سوالی درباره بازنشستگی‌اش از فوتبال گفت:‌ در روزهای آینده از تصمیم من باخبر خواهید شد. الان نمی‌خواهم چیزی بگویم. از نتیجه بازی با منچسترسیتی و شکست تیم ناراحتم اما دیر یا زود خبرش منتشر می‌شود. قبلا تصمیمم را گرفته‌ام اما اکنون زمان مناسبی برای اعلام آن نیست.

تیاگو سیلوا چهارمین فصل حضورش در چلسی را سپری می‌کند. او از سال ۲۰۲۰ که از پاری‌سن‌ژرمن به چلسی پیوست، توانسته است در قلب خط دفاعی این تیم لندنی به‌خوبی انجام وظیفه کند. این مدافع ۳۹ ساله یکی از بازیکنان کلیدی پوچتینو در این فصل بوده و با وجود ۳۹ سال سن از شرایط خوبی برخوردار است.

مدافع برزیلی در بخش بعدی صحبت‌هایش گفت: چهار سال خوب را در اینجا سپری کردم. این طور نیست که به خودم اعتقادی نداشته باشم اما یافتن بازیکنانی که در ۳۹ سالگی در سطح بالایی در لیگ برتر بازی می‌کند راحت نیست. دوست ندارم درباره خودم صحبت کنم. با این حال در نیمه‌نهایی جام حذفی آماده بازی در وقت اضافه هم بودم! هر چند فکر می‌کنم می‌توانم چند سال دیگر از فوتبال بازی‌کردن لذت ببرم.

تیاگو سیلوا سال ۲۰۲۰ بعد از سال‌ها حضور در پاری‌سن‌ژرمن از این تیم جدا و راهی لیگ برتر انگلیس شد. سیلوا در لیگ جزیره پیراهن چلسی را پوشید و طولی نکشید که بازوبند کاپیتانی تیم به او رسید و به بازیکنی کلیدی در جمع آبی‌های لندن تبدیل شد. تیم‌های عربستانی به دنبال جذب او در تابستان‌اند.

قبل از پیوستن به چلسی، سیلوا برای پاری‌سن‌ژرمن، میلان، پورتو، یوونتود و فلومیننزه برزیل بازی می‌کرد. او قهرمان سری A ایتالیا، قهرمان هفت دوره لیگ فرانسه، قهرمان یک دوره لیگ قهرمانان اروپا و سوپرجام اروپا نیز شده است.

کد خبر 846372 برچسب‌ها ویژه ورزشی فوتبال

دیگر خبرها

  • سرمربی مس رفسنجان: بازی سنگینی مقابل پیکان داریم
  • علوان‌زاده: برای اعتبار فوتبال خوزستان با قدرت به مصاف سپاهان می‌رویم
  • وحید شمسایی: گام اول را با صعود به جام جهانی برداشتیم
  • جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم | فوتبال تدافعی هوادار ندارد
  • شمسایی: بازی پرهیجانی خواهیم داشت
  • علی نعمتی: جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم
  • شمسایی: بازی پرهیجانی مقابل قرقیزستان خواهیم داشت
  • شمسایی: از حذف ژاپن ناراحت شدم/ بازی سختی با قرقیزستان خواهیم داشت
  • تصمیم سیلوا برای خداحافظی | روزهای خوبی را در اینجا داشتم
  • شاهد یک رویداد بین‌المللی قابل‌توجهی خواهیم بود