Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، مراسم معارفه حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر که با حکم رهبر معظم انقلاب به مسئولیت منصوب شده بود، امروز یکشنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری ،مسئولان کشوری و لشگری وخانواده مرحوم ری شهری برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر را به تولیت آستان مقدس مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) و همه متعلقات و بقاع وابسته به آن بقعه مبارک منصوب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیش از حجت الاسلام قاضی عسکر، آیت الله محمد محمدی ری شهری از سال ۱۳۶۹مسئولیت تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را بر عهده داشت و در یک فروردین ۱۴۰۱ به دیار باقی شتافت و پس از آن رهبر معظم انقلاب حجت الاسلام قاضی عسکر را به عنوان جایگزین وی منصوب کرد.

مرحوم آیت الله ری شهری هر مسئولیتی را به نحو احسن انجام داد

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در مراسم معارفه حجت الاسلام  قاضی‌عسکر تولیت آستان مقدس مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: مرحوم آیت الله ری شهری در دوران جوانی و بعد از پیروزی انقلاب در هر مسئولیتی که بود آن را به نحو احسن انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین  محمدی گلپایگانی  اظهار کرد : برای من سخت است که در جلسه ای باشم که برای یادبود آیت الله ری شهری تشکیل شده ،رفاقت و هم دوره بودن طولانی من و ایشان  از سال ۱۳۴۰ در مدرسه حوزه علمیه قم آغاز شد . شخصیت های دیگری هم در مدرسه ما بودند که تعدادی شهید شدند و برخی هنوز هم هستند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: شهادت می دهم که در این دوران طولانی طی ۶۰ سال بنده یک خلاف از مرحوم ری شهری ندیدم, غیبتی نشنیدم. از همان زمان ایشان مقید به رعایت مسائل شرعی بود.

وی افزود: مدرسه عجیبی بود رئیس آن شهید بهشتی و جانشین ایشان آیت الله ربانی شیرازی, استاد آن مرحوم آیت الله مشکینی و استاد اخلاقش آیت الله ستوده بود و زیر نظر این بزرگان بنای عقاید و افکار ما در آن مدرسه شکل گرفت. اینها از بهترین خاطرات دوران طلبگی ما بود که بعدا از هم جدا شدیم و بنده به مدرسه خان یا آیت الله بروجردی رفتم و مرحوم ری شهری هم به دوره تبلیغی در خوزستان رفتند. وی از همان دوران طلبگی آرزویشان تشرف به نجف بود که به آنجا هجرت کردند.

گلپایگانی ادامه داد: همین آشنایی با آیت الله مشکینی و ری شهری مقدمات پیوند ایشان با دختر آیت الله مشکینی را فراهم ساخت. 

وی بابیان اینکه مرحوم ری شهری در زمان تصدی دادگاه انقلاب ارتش همه عاملان کودتای نوژه را به محاکمه کشید گفت: ایشان مسوولیت خود را در دادگاه انقلاب  ارتش به نحو احسن انجام داد و در کنار آن به کارهای فرهنگی خود هم رسید. از هر فرصتی استفاده می کرد و تمام قرآن را حفظ کرد و به یکی از حفاظ قرآن تبدیل شد و در انجام وظایف خود کوچکترین کوتاهی نداشت.

گلپایگانی تصریح کرد: از ایشان آثار ارزشمندی باقی مانده واین ثمره همان فعالیت های وی است و یکی از کتبی که اهل علم لازم است داشته باشند آثار مرحوم ری شهری است.آنچه در کتاب های مختلف نوشته اند و منتشر شده در مورد حضرت امیر المومنین علی علیه السلام , امام حسین و حضرت فاطمه سلام الله علیها ، در دایره المعارف های ایشان می توان یافت. ایشان خیلی نسبت به حضرت زهرا و وجود مبارک حضرت مهدی علاقه و ارادت داشتند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: از ابتدا ایشان اهل تهجر بود, در همان مسئولیت وزارت اطلاعات ، وی از مشکلات روز به خوبی خبر داشت ، ما هم عصر ایشان بودیم اما ایشان را نشناختیم. مرحوم ری شهری را چند قرن بعد مردم خوب خواهند شناخت. باید دید که چقدر سهم دارد آقای ری شهری در معرفی تشیع به جهان اسلام و حتی خود شیعیان.در آینده معلوم خواهد شد که این بزرگوار که بود و چه خدمتی کرده است.

گلپایگانی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان همه شما میهمان خداوند هستید گفت:دقایق و ساعات این ماه مبارک فرصت مغتنمی است که اشتباهات و گناهانمان را جبران کنیم.
پیامبر اکرم (ص) فرمودند که بهترین عمل در ماه رمضان پرهیز از گناه است.گناه بال های انسان را می بندد و نافرمانی از خداوند گناه کمی نیست. حدیث داریم که از گناه در خلوت و پنهانی بپرهیزید و همان شخصی که شاهد گناه است همانی است که در قیامت قضاوت خواهد کرد. در مناجات شعبانیه آمده است که آنجا که همه چیز روشن است بیشتر نیاز دارم که گناهان مرا بپوشانی و آبروی مرا نبری.

رئیس دفتر رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: جناب حجت الاسلام قاضی عسکر نیز در جایگاه های متعدد امتحان خود را بسیار خوب پس داده است.

مسیری که آیت الله ری شهری هموار کرده اند را ادامه می دهیم

تولیت آستان مقدس مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) نیز در این مراسم گفت: خداوند بر من منت نهاد که از همان اوایل پیروزی انقلاب در خدمت رهبر معظم انقلاب بودم و کارهای اجرایی ام را با ایشان آغاز کردم، از همان دبیرخانه مرکزی شورای ائمه, از سال ۶۳ تا ۶۸ که حضرت امام به من حکم دادند و بعد از آن تاریخ هم این افتخار را داشتم که در خدمت رهبری باشم و خودم را سرباز نظام و ایشان می دانستم و می دانم.

قاضی عسکر افزود: همیشه هم شرمنده الطاف ایشان بودم هیچ وقت دنبال این سمت ها نرفتم, حدود ۵ سال هم در اصفهان انجام وظیفه کردم در کسوت امام جمعه و در جریان حج و زیارت هم اعلام کردم که چون رهبری فرمودند انجام وظیفه کردم. درباره تولیت آستان مقدس هم همین اتفاق افتاد. حدود ۱۰ نفر را پیشنهاد دادم و گفتم که انسان های شایسته ای هستند و می توانند مسئولیت را بپذیرند اما چون نظر رهبری بود گفتم بروی چشم وانجام وظیفه می کنم. هر کجا که تشخیص این بود که مسئولیت با من باشد کنار عزیزان ایستادم و انجام وظیفه کردم.

وی ادامه داد: تا توان دارم با کمک مسئولان محترم و روحانیت معزز شهرری و امام جمعه محترم شهرری و همکاران عزیز در موسسه فرهنگی و علمی دارالحدیث در دانشگاه و پژوهشگاه دارالحدیث تلاش خواهم کرد مسیری که آیت الله ری شهری هموار کرده اند را ادامه دهیم.

تولیت آستان مقدس مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) گفت : من هم طی آشنایی ۴۰ ساله ام همه محسنات را در مرحوم ری شهری این مرد بزرگ می دیدم, مدیریت ،سلامت نفس و تقوایشان مثال زدنی بود و کم بودند افرادی که رهبری اینگونه جامع و کامل ازشان تعریف کند.

وی افزود: به عنوان خدمتکار و خدمتگزار کوچک عرض می کنم همراه با تمام کسانی که در مجموعه مشغول به خدمت هستند تلاش خواهم کرد که راه ایشان را ادامه دهیم و کارهای باقی مانده را هم به سرانجام برسانیم.

قاضی عسکر تاکید کرد : حفظ حقوق مردم شهرری, محرومان و مستضعفان هم در دستور کار است و بایداشاره داشت که در زمان مرحوم ری شهری بیش از 100 هزار متر مربع ساخت و ساز در اطراف حرم شکل گرفته و بسیار برای سهولت دسترسی زائران راهگشا بوده است.

در این مراسم حکم رهبر معظم انقلاب به شرح زیر توسط حجت الاسلام والمسلمین  محمدی گلپایگانی قرائت شد.

جناب حجةالاسلام آقای حاج سیّدعلی قاضی‌عسکر دامت‌افاضاته

با طلب رحمت و مغفرت الهی برای متولی فقید آستان مطهّر حضرت عبدالعظیم سلام‌الله‌علیه حجةالاسلام آقای محمدی ریشهری که حقاً خدمات ماندگار و با ارزشی در طول این مسئولیت به انجام رسانیدند، جنابعالی را به تولیت آن بقعه‌ی مبارک و همه‌ی متعلقات و بقاع وابسته به آن منصوب میکنم. ادامه‌ی آبادانی آن حریم مطهّر، و رعایت آسایش زائران و گسترش فضای معنوی و معرفتی در آن، و حفظ حقوق مردم عزیز شهر ری، و ارائه‌ی خدمت به محرومان و مستحقان، عمده‌ی انتظارات اینجانب است. تشکر اینجانب را به همکاران صمیمی و پر تلاش مرحوم آقای ری شهری ابلاغ فرمائید.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: حجت الاسلام قاضی عسکر حرم عبدالعظیم حسنی تولیت آستان مقدس مطهر حضرت عبدالعظیم ع حجت الاسلام قاضی عسکر رهبر معظم انقلاب آیت الله ری شهری مرحوم ری شهری انجام وظیفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۹۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی بیانیه صادر کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، متن بیانیه بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الذین آمنوا و عملوا الصالحا سیجعل لهم الرحمن ودا همانا
آنانکه به خدا ایمان آوردند و نیکوکار شدند خدای رحمان آنها را خلق محبوب می‌گرداند

در واپسین روزهای اسفند ماه سال ۱۴۰۲، درگذشت عالم پرهیزکار و دلداده حضرت اباصالح المهدی عج، مرحوم آیت الله محمد امامی کاشانی رحمه الله علیه رحمه واسعه قلوب ما و بسیاری از ملت شریف را جریحه‌دار نمود. برای آنانکه با سیره ایشان و خدمات آن مرحوم آشنایی داشتند فقدان ایشان خسارت سنگینی بود که جبران آن دشوار است لکن خاضع هستیم در برابر مشیت و اراده الهی.

آن مرحوم تا پایان حیات طیبه خود دغدغه تعلیم و تربیت نسل جوان و نشر معارف دینی و نیز خدمت به ناتوانان ایشان با محب وافری که به اهل بیت صلوات الله علیم اجمعین و عشق زاید الوصفی به حضرت ولیعصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء داشتند تا آخرین دقایق حیات پر برکتشان در پی تبیین و تکمیل تالیفات گرانبهایشان در این زمینه بودند.

اگرچه زبان قاصر است لکن بر خود وظیفه دانستیم که مراحم و الطاف رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی و بیت حضرت امام خمینی رحمه الله علیه و بیوت حضرات مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، علما و اساتید حوزه‌های علمیه، روسای محترم سه‌گانه و مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای محترم شورای نگهبان و مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس شورای اسلامی، نمایندگان محترم ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه شهرها، هیئت محترم وزیران و مقامات کشوری و لشکری، اساتید محترم دانشگاه‌ها، مقامات و کارکنان ارگان‌ها و نهادها، اصحاب رسانه، روحانیون و ائمه جماعات مساجد، هیئات مذهبی، اتحادیه و اصناف، همه زنان و مردان بزرگوار و شریف که بر ما منت نهادند، قدم رنجه فرمودند و با شرکت در هر یک از مراسم با شکوه وداع، تشییع، تدفین، ترحیم و چهلم آن عزیز راحل در تهران، مشهد مقدس، کاشان و سایر شهرها و یا با ارسال پیام از طریق رسانه‌های عمومی و فضای مجازی، ما را تسلی بخشیدند و همه آنانکه با فاتحه خود به وستان پژمرده خاندان ما را رونق تازه بخشیدند و از همه کسانی که در این روزهای غم‌آلود، ما را یاری کردند، قدردانی و سپاسگزاری داشته باشیم.

در خاتمه از درگاه خداوند سبحان بهترین اجر و پاداش را برای همه مومنین و مومنات و برای آن عالم ربانی، علو درجات در اعلی علیین را مسئلت داریم. ان‌شاءالله ایران عزیز و مردم کشورمان در امنیت و سلامت بوده و تحت رهبری مقام عظمای ولایت به پیشرفت‌های درخشان که آرزوی آن فقید سعید بود، دست یابند. والسلام علی عبادالله الصالحین

بیت مرحوم آیت الله امامی کاشانی رضوان الله تعالی علیه
۱۴۰۳/۲/۱

دیگر خبرها

  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی بیانیه صادر کرد
  • برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • نشست تحلیل ریشه های دشمنی امویان با حضرت حمزه(س) برگزار می شود
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود
  • مراسم معارفه حجت‌الاسلام عبدالعلی توجهی، تولیت مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد
  • برنامه عزاداری ۲۰ هیأت در سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)