Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@22:50:26 GMT

فاصله گذاری اجتماعی در شیوه‌نامه بازگشایی مدارس حذف شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۹۷۷۸

فاصله گذاری اجتماعی در شیوه‌نامه بازگشایی مدارس حذف شد

آذرکیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شیوه‌نامه جدید بازگشایی مدارس ۱۲ بند دارد، اظهار داشت: در شیوه‌نامه‌های بهداشتی قبلی فاصله گذاری اجتماعی در مدارس و کلاس‌های درس مطرح بود که در شیوه‌نامه جدید فاصله‌گذاری حذف شده و استفاده از ماسک و تهویه کلاس‌ها مورد نظر است.

وی افزود: اولویت اول سلامت دانش آموزان و همکاران ما است اما بی تردید ستاد کرونا تمهیداتی پیش‌بینی کرده ضمن اینکه واکسیناسیون در تمام گروه‌های سنی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکسیناسیون مقطع متوسطه کامل انجام شد

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان و بالای ۹۵ درصد از معلمان استان دو دوز واکسن کرونا دریافت کردند، ابراز داشت: واکسیناسیون مقطع متوسطه استان به طور کامل انجام شده و تزریق واکسن مقطع ابتدایی پنجم به پایین از دو- سه ماه گذشته در حال انجام است.

امیرپور با بیان اینکه در جامعه با واکسیناسیون ایمنی نسبی ایجاد شده و ازسر گیری بسیاری از برنامه‌ها و سفرها به همین دلیل است، اضافه کرد: روال آموزش در سراسر دنیا نیز همین گونه کامل در حال اجرا است و امید داریم آموزش حضوری مدارس به دور از هر گونه حاشیه و مشکلی ادامه یابد.

وی تصریح کرد: از خانواده دانش آموزان می‌خواهیم که اگر فرزندانشان علائم سرماخوردگی یا بیماری دارند از آمدن آنان به مدرسه تا زمان بهبودی جلوگیری کنند ضمن اینکه مدیران مدارس هر روز آمارهای علوم پزشکی را رصد می‌کنند اگر دانش آموزی یا اولیای درجه یک او مشکلی داشته باشند کد ملی آنان که در سامانه وارد شود توسط مدیران کنترل و از ورود دانش آموز به مدرسه جلوگیری می‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در پاسخ به نگرانی از بازگشایی کامل مدارس در شرایطی که شماری از دانش‌آموزان از مسافرت نوروزی بازگشتند و احتمال ابتلاء به بیماری وجود دارد، خاطرنشان کرد: دانش آموزان غربالگری نشدند ضمن اینکه نمی‌توان گفت همه دانش آموزانی که به مسافرت رفتند کرونا گرفتند؛ بسیاری نیز رعایت کردند؛ همچنین گروه‌های بازرسی از امروز مدارس را کنترل می‌کنند امید است که مشکلی خاص اتفاق نیافتد، از اولیا دانش آموزان نیز درخواست داریم اگر فرزندانشان علائم بیماری دارند از حضور آنان در مدارس جلوگیری کنند.

نظریه اضافه شدن یک ماه به سال تحصیلی کنونی رد شد

امیرپور اضافه کرد: اولیا فرزندان خود را به استفاده از ماسک توصیه و دانش آموزان در کلاس‌ها از ماسک استفاده کنند؛ صندلی‌های بسیاری از مدارس ما تک نفره است و فاصله حداقلی بین دانش‌آموزان وجود دارد، دانش آموزان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا این یک ماه و نیم باقیمانده از سال تحصیلی بدون هیچ مشکلی سپری شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش درباره احتمال اضافه شدن یک ماه به سال تحصیلی کنونی، ابراز داشت: این در حد یک نظریه در وزارت خانه مطرح و سپس رد شد زیرا با بسیاری از برنامه‌ها از جمله امتحانات کنکور و ثبت‌نام‌ها تداخل داشت و سال تحصیلی آینده را تحت الشعاع قرار می‌داد.

امیرپور تصریح کرد: مشکلات درسی دانش آموزانی که به دلیل برگزاری کلاس‌های آنلاین ایجاد شده با کمک معلمان و خانواده‌ها در روزهای پنجشنبه جبران می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، استان اصفهان بیش از ۹۰۰ هزار دانش آموز و پنج هزار واحد آموزشی دارد. از میان پنج هزار مدرسه اصفهان بیش از هزار و ۴۰۰ باب آن روستایی و ۱۵۸ باب عشایری است و بخش عمده‌ای از مدارس این استان در شهرستان اصفهان قرار دارند.

کد خبر 5458218

منبع: مهر

کلیدواژه: بازگشایی مدارس ویروس کرونا اداره کل آموزش و پرورش اصفهان بوشهر ویروس کرونا گردشگری کرمانشاه خراسان رضوی مسافران نوروزی ماه مبارك رمضان روز طبیعت سفرهای نوروزی آمار کرونا مشهد خطبه های نماز جمعه 12 فروردین دانش آموزان سال تحصیلی شیوه نامه کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۹۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد

حمید طریفی حسینی اظهار کرد: ما امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان دریافت کردیم. یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت دارد، اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی ادامه داد: برای نخستین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مدارس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهر حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند.

به گفته طریفی حسینی این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و کاملا استاندارد است که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار بااستعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که گاه به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آن‌ها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا ‌بتوانیم این دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد:ان شالله از مهربرای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

طریفی حسینی گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم و ... که باید تامین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

منبع: پانا

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور