Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا- رهبر طالبان دستور ممنوعیت کشت کوکنار و هر گونه مواد نشه‌آور در افغانستان را صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، بر اساس فرمان ملا‌هبت‌الله کشت کوکنار در تمام افغانستان به طور مطلق منع می‌شود.
این ممنوعیت از تاریخ صدور این فرمان است و کسی حق تلاش برای کشت این بوته را ندارد.
اگر کسی تخلف کند کشت او از بین برده و با متخلف از روی شریعت اسلامی برخورد صورت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین در سراسر کشور استعمال و انتقال، خرید و فروش، واردات و صادرات و کارخانه‌های تولید هرگونه مواد نشه‌آور مثل شراب، هیروئین، شیشه، تابلیت که، چرس و غیره جدا منع است.
‏عبدالسلام حنفی، معاون رییس الوزرا در یک نشست خبری در کابل نیز می‌گوید که ملا هبت الله آخوند زاده، رهبر طالبان در فرمانی کشت، استفاده و قاچاق مواد مخدر را ممنوع کرده است.
‏حنفی گفت که سر از امروز کشت و قاچاق هر نوع مواد مخدر در افغانستان ممنوع است.
او افزود هر کسی که در پیوند به مواد مخدر بازداشت شود، مطابق قانون همرایش برخورد خواهد شد.
حنفی در ادامه خواهان همکاری جامعه جهانی در بخش تداوی معتادان مواد مخدر و کشت بدیل شد.

داعش مسئولیت انفجارهای کابل و هرات را بر عهده گرفت
 گروه داعش شاخه خراسان طی اعلامیه‌ای که در سایت اعماق منتشر کرده انفجار روزهای گذشته کابل و هرات را برعهده گرفته است
به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان، داعش هدف این حملات را ازبین بردن شیعیان و نیروهای طالبان اعلام کرده است.
انفجاری روز گذشته در ساحه مامورین پیوست که رنجر حامل نیروهای طالبان را هدف قرداد و 2 زخمی برجا گذاشت.
شام‌گاه روز جمعه انفجار دیگری در شهرک جبرئیل هرات درمیان مردم که درحال تماشای سنگ بازی بودند به وقوع پیوست و بیش از 30 شهید و زخمی درپی داشت.

وقوع انفجار در کابل  
 منابع محلی گزارش داده داند که دقایق پیش یک‌ انفجار در داخل سرای شهزاده کابل رخ داده است.
به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان، چندین زخمی تاکنون از انفجار سرای شهزاده به شفاخانه منتقل شده‌اند.
به گفته شاهدان عینی این واقعه تلفات نیز دارد.
وزارت‌ امور داخله‌ طالبان در این خصوص گفت که انفجار امروز در سرای شهزاده ناشی از پرتاب «بمب دستی» از سوی یک دزد بوده که در نتیجه‌ آن 10 نفر زخمی شده است.
وزارت داخله طالبان گفته است که این فرد قصد دزدی پول از سرای شهزاده را داشته است.
در اعلامیه آمده است که بررسی‌ها در زمینه جریان دارد و نیروهای طالبان در تلاش بازداشت عامل این رویداد هستند.
حوالی ساعت 10 صبح امروز، انفجاری در سرای شهزاده شهر کابل، بزرگ‌ترین مرکز تبادلۀ ارز کشور رخ داد. منابع به رسانه‌ها شمار زخمیان را 15 تا 20 تن گفته‌اند.
عبدالرحمان زیرک، سخنگوی سرای شهزاده می‌گوید که در نتیجه انفجار در این سرای، 5 صراف زخمی شده‌اند.
منابع مردمی گفته‌اند زنان نیز شامل این رویداد هستند.

وزارت دفاع طالبان: 90 درصد آماده‌سازی ارتش صورت گرفته است
به گفته وزارت دفاع طالبان 90 درصد کار روی تشکیل ارتش، تازه تکمیل شده است و از این میان سی هزار تن تثبیت رتبه شده اند.
به گزارش طلوع‌نیوز، به گفته سخنگوی این وزارت، یکی از معیار‌های مهم برای جذب افراد در ارتش تازه، داشتن پیشینه نظامی در طالبان است.
از سویی هم بربنیاد یک دستور تازه وزارت دفاع طالبان، پس از این نیروهای ارتش در جاهای نظامی از گوشی‌های هوشمند کار گرفته نمی‌توانند.
پس از پخش گزارش ها درباره ایجاد یک ارتش یکصد و ده هزارنفری، از سوی طالبان اکنون سخنگوی وزارت دفاع می‌گوید که نود درصد کار روی تشکیل این ارتش تکمیل شده است.
عنایت الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع طالبان: «معیار بیشتر سابقه جهادی می‌باشد آنهای که در بیست سال جهاد همرای ما بودند، مخلص باشند مسلکی باشند و بعدا از مردم عام گرفته می‌شود.»
سخنگوی این وزارت همچنان می‌افزاید که تا اکنون بیش از سی هزار نیروی ارتش در وزارت دفاع، تثبیت رتبه شده اند.
عنایت الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع طالبان می‌گوید: «عده خیلی زیادشان تثبیت رتبه شده اند انشاالله در آینده نزدیک مردم افغانستان شاهد یک اردوی قوی و مجهز که بتوانند از خاک و سرحدات مواظبت کنند می‌باشد.»
در این میان برخی از آگاهان مسایل نظامی، تاکید می‌ورزند که ارتش تازه باید بر اساسی معیار تشکیل شود.
صادق شینواری، آگاه مسایل نظامی: «ایجاد اردوی ملی افغانستان نباید مشخص به داشتن سابقه جهادی باشد و از سیاست اردوی ما دور باشد و باید میزان رضایت همه اقوام و نیروهای آموزش دیده حکومت پیشین نیز باید در اردوی تازه در نظر گرفته شود.»
مرزا محمدیارمند، آگاه مسایل نظامی: «جلب وجذب معیارهای مشخص خوده دارد و این یک تجربه ای است که مجاهدین هم آزمایش کردند اما نتیجه ای نگرفتیم.»
در بیست سال گذشته آموزش‌های نظامی ارتش افغانستان، یکی از پر هزینه ترین بخش‌ها به شمار می رفت اما به دنبال سقوط نظام پیشین، ارتش سه صدوپنجاه هزار نفری افغانستان ازهم پاشید.

وزیر مهاجرین کانادا: تعهد ما برای انتقال 40 هزار افغان پابرجاست
وزارت مهاجرین کانادا می‌گوید که به وعده خود در مورد جابجایی 40 هزار افغان که با کانادایی‌ها کار کرده اند، عمل می‌کند.
به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان به نقل از یک رسانه خارجی، در این هفته در یک پرواز، حدود 300 افغان از تاجیکستان به کانادا منتقل شدند و به این ترتیب تعداد افغان هایی که از ماه اگست گذشته از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، وارد کانادا شده اند، به 10 هزار تن رسید.
شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا در یک مصاحبه تلویزیونی که در اول اپریل در توییترش نشر شده، گفت: در حال حاضر بیش از 10 هزار پناهجوی افغان بطور مصون در کانادا مستقر شده اند. این شمار بیشتر از تعدادی مردم شهر من است.
وی افزوده است: ما می‌دانیم که هنوز افراد زیادی هستند که باید بیایند و اگر ملاحظات سیاسی نمی بود، 40 هزار افغان در این جا می‌بود. اما یکی از آزمون‌ها این است که ما نه تنها 40 هزار تن را، بلکه گروه خاصی از افغان‌ها را تخلیه می‌کنیم، که خود یا اعضای خانواده شان با نیروهای کانادایی کار کرده اند.
شان فریزر همچنان از موانع متعدد در برابر انتقال افغان‌ها به کانادا، از جمله نداشتن پاسپورت و سفر آنها به پاکستان نیز یاد کرده است.
کانادا در حالی روی تعهدات این کشور در مورد تخلیه مردم از افغانستان تاکید کرده که اخیراً حکومت طالبان محدودیت‌هایی را بر مهاجرت افغان‌ها به خارج از این کشور وضع کرده است.

ترامپ: شاید دوباره به افغانستان برگردیم
 رئیس جمهوری سابق آمریکا در یکی از کمپین‌های انتخاباتی در میشیگان به طور ناگهانی به بازگشت نیروهای آمریکایی به افغانستان اشاره کرد.
به گزارش پایگاه دیلی‌بیست، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به تجهیزات نظامی‌ای که کشورش هنگام خروج نیروها از افغانستان در اوت سال 2021 میلادی در آنجا جا گذاشت، اشاره کرد و گفت: طالبان در حال حاضر تجهیزات نظامی آمریکا به ارزش 85 میلیارد دلار را در اختیار دارد. شاید مجبور شویم مجددا به افغانستان بازگردیم و تجهیزاتمان را پس بگیریم.
هنگامی که ترامپ به جاگذاشتن "بهترین تجهیزات نظامی در جهان" به عنوان "احمقانه‌ترین چیزی که تاکنون دیده است" اشاره کرد، با تشویق بلند حضار رو به رو شد.   
وی همچنین بار دیگر مدعی شد که اگر خودش همچنان در کاخ سفید بود، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هرگز به اوکراین حمله نمی‌کرد.
ترامپ افزود: از حمله کرملین به اوکراین بسیار متعجب شدم و فکر می‌کردم که پوتین درباه یک "توافق بزرگ" گفت‌وگو می‌کند. او 150 هزار سرباز در مرز داشت و فکر می‌کردم که معامله می‌کند.
وی تاکید کرد: مسکو به خاطر شیوه‌ای که نیروهای آمریکایی در اوت سال گذشته از افغانستان خارج شدند، این حمله بی‌دلیل به همسایه‌اش را عملی کرد.
ترامپ گفت: فکر می‌کنم هنگامی که پوتین مشاهده کرد که چه اتفاقی در افغانستان افتاد، دست به حمله به اوکراین زد و اگر من همچنان در کاخ سفید بودم، هرگز این اتفاق نمی‌افتاد. من پوتین را به خوبی می‌شناسم و آنها نیز واقف هستند که من شناخت خوبی از رئیس جمهورشان دارم و این چیز خوبی است. من کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی و شی جینپینگ، رئیس جمهور چین را نیز به خوبی می‌شناسم و به همین خاطر اگر به یاد داشته باشید در دوران ریاست جمهوری من هرگز جنگی نداشتیم.
وی سپس جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی آمریکا را به خاطر "کاهش توانایی ذهنی و جسمانی‌اش" مورد تمسخر قرار داد و گفت: فکر نمی‌کنم که در کشورمان تا به حال انقدر احساس حقارت و کوچکی کرده باشیم. ما خطرناک‌ترین دوران زندگی‌مان را سپری می‌کنیم و رئیس جمهوری داریم که هیچ نظری درباره اینکه چه اتفاقی در حال رخ دادن است، چه می‌گوید و کجا قرار دارد، ندارد.
ترامپ افزود: شاید نتوانیم کاری برای جلوگیری از کاهش قدرت ذهنی و جسمانی بایدن انجام دهیم اما با رای شما در نوامبر سال جاری میلادی می‌توانیم از سقوط آمریکا جلوگیری کنیم و مجدد آمریکا را باعظمت سازیم




 


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افغانستان طالبان آمریکا ایران وزارت دفاع طالبان گزارش خبرگزاری سرای شهزاده رئیس جمهوری مواد مخدر افغان ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۹۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: پاسخ ایران اقدام دفاعی مشروع بود

وزارت خارجه طالبان در اطلاعیه ای تاکید کرد که رژیم صهیونیستی خلاف تمام موازین دیپلماتیک کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار داد که در پاسخ به آن، ایران نیز اقدامات دفاعی مشروعی را انجام داد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان در اطلاعیه‌ای پیرو پاسخ ایران به جنایت‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد:« رژیم صهیونیستی در ادامهٔ جنایاتش، در  تاریخ اول آوریل سال جاری بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، پایتخت سوریه را خلاف تمامی موازین دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی هدف قرار داد که در پاسخ به آن، جمهوری اسلامی ایران شب گذشته اقدامات دفاعی مشروعی انجام داد».

وزارت خارجه طالبان همچنین تاکید کرد: «رژیم صهیونیستی از اکتبر سال گذشته به این سو در ادامه نسل‌کشی بیش از ۳۳۰۰۰ غیرنظامی در غزه، با نقض حریم سایر کشورها و گسترش نا امنی به اقدامات تحریک‌آمیز در منطقه تلاش کرده است تا توجه جهانیان را از جنایاتش در غزه منحرف سازد. امارت اسلامی افغانستان از همه کشورهای تأثیرگذار منطقه و جهان می‌خواهد تا برای جلوگیری از گسترش بیشتر بحران، تلاش‌ها برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی را تسریع بخشند».

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • گذرگاه تورخم مسدود شد
  • افتتاح خانه تجارت قزاقستان در هرات
  • رایزنی والی هرات و سفیر قزاقستان
  • شاهراه هرات کابل مسدود شد
  • سیل در افغانستان / ۳۳ کشته و ۲۷ مجروح
  • کابل پاسخ ایران به تجاوز رژیم اسرائیل را مشروع خواند
  • طالبان: پاسخ ایران اقدام دفاعی مشروع بود