Web Analytics Made Easy - Statcounter

" فرزاد مخلص الائمه" عصر یکشنبه در نخستین شورای اداری استان مرکزی در سال جدید افزود: در این سند ۲۴۴ صفحه به ۳۷ موضوع در ۹ فصل اشاره شده است که ۲۳۶ نشانگر در این سند آمده که نشانگرها وضعیت‌هایی هستند که باید با اجرای این سند، کشور به وضعیت‌ها ( ۲۳۶ نشانگر) دست پیدا کند.

وی تاکید کرد: در این سند ۱۳۴ چرخش بخشی، متناظر با بخش‌های اجرایی کشور دیده شده و ۱۰ چرخش تحول آفرین و کلان در این سند قید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی اظهار داشت: این سند ۱۳۴ چالش برشمرده است که این ۱۳۴ چالش از ۲۸۸ عامل اصلی نشات می گیرد یعنی علل ریشه ای اولویت‌دار که پدیدآورنده یا تداوم بخش این چالشها هستند که برای رفع این چالشها ۴۰۱ راهبرد اجرایی قید شده است.

مخلص الائمه ادامه داد: متناظر با این راهبرد ۴۰۱ گانه، یک‌هزار و ۲۳ اقدام عملیاتی مدون شده که از تعداد ۲۳۷ اقدام کوتاه مدت، ۶۲۸ اقدام میان مدت و ۲۳۶ اقدام بلندمدت لحاظ شده است.

وی تصریح کرد: اقدامات کوتاه مدت باید تا پایان سال جاری، اقدامات میان مدت تا پایان سال ۱۴۰۲ و اقدامات بلندمدت تا پایان دولت سیزدهم باید محقق شود و تعریفی که از افق‌های زمانی در دوره مدیریت رایج است در این سند به طور کامل جابجا کرده و افق‌ها به این شکل تدوین شده است.

استاندار مرکزی با اشاره به فرصت ها و پیشران های این سند گفت: ۱۵۰ پیشران و موضوع فرابخشی در این سند قید شده که هر کدام جای بحث و تبیین مفصل دارد که به عنوان مثال در پیشران ها نیروهای پیش برنده و جلودار سایر بخش ها، اقتصاد حوزه مسکن، اقتصاد دریا و دانش بنیان نیروهای پیشران هستند و اما موضوعات فرابخشی زیرساخت هایی هستند که برای پیشران ها و سایر بخش ها باید مهیا شود.

مخلص الائمه بیان داشت: این سند منتشر شده به طور کامل راهبردی است که مردم و رسانه ها بتوانند این سند را مطالبه کنند هرچند که اجرای موفق مفاد سند تحول دولت مردمی مشروط بر دو امر است که شرط نخست همت و تلاش همکاران دولت و دستگاه‌های اجرایی است و شرط دوم خواست و همراهی مردم است و بخش هایی از سند یک جلوه هایی از جراحی در سبک فعالیت دستگاههای اداری است که بخش زیادی از مردم باید آن را مطالبه کنند.

وی یادآور شد: یکی از پیش نیازها، همراه سازی مردم، تبیین و تشریح اجزای سند و رویکردهای تحولی است که مدنظر دولت است و این مهم زمانی محقق می شود که خودمان به این سند اشراف کامل داشته باشیم.
استاندار مرکزی تاکید کرد: انتظار از مدیران نظام اداری این است که نسخه الکترونیکی سند را دریافت کنند چرا که در هفته های آتی به صورت کتابچه ارائه می‌شود و نباید منتظر نسخه فیزیکی این سند بمانند.

مخلص الائمه عنوان کرد: این سند در اختیار مدیران دستگاههای ارشد اجرایی، نهادهای عمومی غیردولتی و بانکها و تمام بخشها باید قرار گیرد و همکاران در استانداری مرکزی به صورت ویژه این سند را ملاحظه کنند.

وی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید ورود کنند و برشهای استانی این سند را هم از دستگاههای مرکزی مطالبه کنند و هم خودشان تولید کنند چرا که هزار و ۲۳ اقدام ملموس، محسوس و قابل فهم است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه ستاد پایش در دولت تشکیل شده است، افزود: باید اذعان داشت مسائل بین دستگاهی به طور معمول کیفیت لازم را ندارد و ممکن است رضایتمندی لازم را نه در دولت و نه میان مردم ایجاد کند که موارد متعدد و بالغ بر ۸۰ درصد اقدامات نیازمند حرکت بین بخشی و فرابخشی است و باید به مسائل بین دستگاهی توجه ویژه شود تا میزان رضایتمندی مردم افزایش یابد.

مخلص الائمه بیان کرد: تا پایان سال جاری باید ۲۳۷ اقدام در دستگاه‌های اجرایی منتج به نتیجه شود و چنانچه یک هفته از سند جا بمانیم یک هفته از پاسخگویی به دستگاه مرکزی  و در نهایت ستاد پایش و رهبری نیز عقب می مانیم و احتمال اینکه زمان زیادی بگذرد و در عمل پیشرفتی در اقدامات کوتاه مدت و میان مدت حاصل نشود وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: امید است بحث تغییر و تحولات در سطح استان و شهرستانها شتاب بگیرد و تکلیف مدیران شهرستانی و به ویژه مدیرانی که در بازه زمانی طولاتی مدت در یک سمت بودند با جابجایی و توسعه شغلی تفاوت هایی ایجاد شود.

استاندار مرکزی گفت: انتظار از مدیران کل این است همانگونه که در استانها بالغ بر ۳۰ تغییر مدیریتی از سوی وزارتخانه ها و با هماهنگی استاندار ایجاد شده، تغییرات مدیریتی در شهرستانها نیز با هماهنگی فرمانداران و استانداری صورت گیرد و و باید اذعان داشت این تغییرات در هم‌افزایی و همگرایی بسیار موثر است.

مخلص الائمه تصریح کرد: در نشست کارگروه‌ها و کمیسیون ها نیز انتظار می رود مقامات اصلی دستگاه‌ها حضور یافته و از اعزام نماینده بدون اطلاع قبلی و عذرموجه بپرهیزند تا کیفیت نشست‌ها افزایش یابد و مصوبات نشست اجرایی شود.
وی رویکرد اصلی دیگر دولت را  بحث مبارزه با فساد عنوان کرد و گفت: این مهم باید مدنظر ویژه باشد چرا که دولت سیزدهم به صورت سهوی نیز هیچ فسادی را بر نمی‌تابد.

نماینده عالی دولت در استان مرکزی اظهار کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب تغییر ریل صورت گرفته و چنانچه مسائلی در ادوار گذشته وجود داشته که طبیعی قلمداد می شده است، اکنون پذیرفتنی نیست و وجود اشتباه از سوی یک کارگزار و دستگاهی ممکن است منجر به از بین رفتن آبروی یک سازمان و مدیر یک دستگاه شود که نیاز است دقت‌ها بیش از گذشته افزایش یابد و به محض شکل‌گیری فساد با آن باید مقابله کرد.

مخلص الائمه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه با فساد باید بی محابا برخورد کرد افزود: در این خصوص ضوابط قانونی باید رعایت شود و افراد به هیات های تخلفات و محاکم قضایی معرفی شوند و مدیران، مسئول شکل گیری هر رویداد منفی و مثبت در دستگاه‌ها هستند و نیاز است به این مسئولیت توجه ویژه شود چرا که دولت سیزدهم هیچ فسادی را بر نمی‌تابد.

وی بحث توجه به مردم را از دیگر رویکردهای اصلی دولت دانست و گفت: روند خوبی در این راستا در دستگاه‌های اجرایی استان شکل گرفته که این مهم از محورهای تغییر ریل دولت و نحوه مواجه و رسیدگی به خواسته های مردم است و در مسیری که طی می کنیم نباید وقفه ایجاد شود.

استاندار مرکزی گفت: دستگاه‌های اجرایی در سه ماه اخیر سال گذشته، نشست و ملاقات های عمومی با مردم در خارج از سازمانها برگزار کردند که جای تقدیر دارد و نکته کلیدی این است که باید نتیجه و طعم شیرین مردم داری و ارتباطات مستقیم برای مردم ملموس باشد و برخی درخواست‌ها باید در اولویت برنامه‌های مدیران قرار گیرد.

مخلص الائمه خاطرنشان‌کرد: بازدیدهای میدانی از واحدهای تحت پوشش و جامعه مخاطبان از سوی مدیران دستگاههای اجرایی ذیربط باید افزایش پیدا کند چرا که علاوه بر ایجاد دلگرمی میان مردم در اولویت بندی مسائل نیز کمک شایانی می‌کند.

وی ادامه داد: سال جدید باید سال استمرار و ارتقای حرکت های جهادی و تحول آفرین در استان مرکزی باشد چرا که ظرفیت و پتانسیل های این استان از مسائل و مشکلاتش بیشتر است.

استاندار مرکزی بیان کرد: امید است این نگرش ها به صورت مستمر و با شتاب مناسبی به بدنه اجرایی استان منتقل شود و با نگرش های جدید مسائل مختلف جامعه و فرامین رهبر معظم انقلاب را دنبال کنیم.

مخلص الائمه گفت: امسال بهار تعلیم و تربیت از مهرماه به فروردین ماه تغییر یافت پس از یک دوره بیش از ۲۰ ماه آموزش غیرحضوری و همچنین بخشی آموزش ها به صورت حضوری و همچنین تعطیل بود که امید است این روند  بازگشایی استمرار داشته باشد و نظام آموزش و پرورش به شرایط مطلوب خود بازگردد.

رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: اسفند سال گذشته سه میلیون قطعه و از ابتدای سال جدید تاکنون ۸۳۵ قطعه جوجه ریزی صورت گرفته اما با توجه به کاهش جوجه ریزی در سایر استان‌ها باید تدابیر لازم در راستای جلوگیری از قاچاق، اندیشیده شود.

علی صفری افزود: بیش از ۱۰۰ بازرسی در قالب ۵۳ تیم بازرسی در استان ساماندهی شد و در خصوص ۱۲ هزار و ۱۸۶ واحد صنفی و تولیدی بازرسی و پرونده هایی نیز تشکیل شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۷ هزار و ۳۷۰ تن انواع کالای اساسی در پایان سال گذشته در استان توزیع شد، گفت: توزیع بیش از هزار تن مرغ منجمد در راستای افزایش توان خرید اقشار ضعیف در استان از دیگر اقدامات در این حوزه است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: کاهش قیمت کودهای فسفاته و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از هر کیلو پنج هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و همچنین ایجاد ۲ پلتفرم هوشمند در اراک از جمله اقدامات این سازمان بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی نیز در ادامه این نشست بیان داشت: در تعطیلات نوروز امسال میزان ضریب اشغال مراکز اقامتی اراک، محلات و دلیجان ۱۰۰درصد بود که نسبت به مشابه سالهای گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت.
" مصطفی مرزبان" با بیان اینکه در تعطیلات نوروز ۸۰ هزار اقلام تبلیغاتی فرهنگی میان مسافران توزیع شد، گفت: ۱۳ هزار نفر از موزه های سطح استان بازدید کردند و همچنین ۳۲ هزار پیامک ترافیکی و هشدارهای ایمنی از سوی این سازمان به خودروهای ورودی استان ارسال شد.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی توسعه اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی توسعه اقتصادی اراک استان مرکزی توسعه اقتصادی دستگاه های اجرایی استاندار مرکزی مخلص الائمه استان مرکزی پایان سال دستگاه ها تا پایان سال جدید بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۲۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طهرانچی: مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی تحول بایدی است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه دیدار‌های سال جدید خود با معاونت‌ها و مراکز سازمان مرکزی صبح امروز با معاون، مدیران، روسای مراکز و کارکنان معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دطهرانچی در ابتدای این دیدار گفت: این ایام فرصتی است تا به بهانه تجدید سال و نوآوری خلقت با همکاران در حوزه‌های مختلف گرد هم آییم و سخن بگوییم. سال جدید با ماه مبارک رمضان آغاز شد و با عملیات وعده صادق که جلوه‌گری ثمرات استقامت مردم خوب ما در عرصه ظلم ستیزی و استکبار ستیزی است، نمایان کرد و نشان داد اگر بخشی از نظام گوش به فرمان رهبر باشند و با فرمان ایشان حرکت کنند، چگونه می‌توانند جمهوری اسلامی ایران را با اقتدار، صلابت و غرورآفرین در بالاترین سطح ممکن نشان دهند.

وی ادامه داد: مجموعه‌ای از سرداران کشور هدف، تلاش و زحمات خود را برای ارتقای این سرزمین گذاشتند و افتخار و غرورآفرینی را برای مردم ایران به ارمغان آورده و نشان دادند چگونه با وجود همه سختی‌ها، تحریم‌ها و مشکلات می‌توان الگو بود. آنچه که واقع شده ماحصل تدبیر و نگاه بلند ایشان است. خدا را به سبب نعمت رهبری و وجود سردارانی که جز عزت و اقتدار ملت ایران به چیزی نمی‌اندیشند، شکرگزاریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های جاوید در معاونت توسعه و مدیریت منابع گفت: ایشان با همکاری مجموعه مدیران و کارکنان خدوم و پرتلاش معاونت توانستند با بکارگیری دانایی و توانایی خود بار سنگین این معاونت را به دوش بکشند. دانشگاه آزاد اسلامی اصل تحول را دنبال می‌کند و در این مسیر معاونت توسعه و مدیریت منابع بهتر از همه عوامل با اهمیت ساختار و آرایش مجموعه برای رسیدن به تحول آشناست. برای تحول باید به ساختار، ترکیب ساختار و اعضا توجه داشت.

طهرانچی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم برای درک پدیده‌های انسانی و اجتماعی از مثال پدیده‌های طبیعی استفاده می‌کند، اظهار کرد: در نظام خلقت بحثی تحت عنوان اثر ساختار به خاصیت داریم و هر خاصیتی به پدیده فیزیکی ظاهر شود، تابع از ساختار پدیده است؛ بنابراین شاکله ترکیبی از جنس و ساختار خواهد بود، تفاوت رنگ طاووس و فرق الماس و دوده به ساختار آنها مربوط می‌شود؛ بنابراین اگر انتظار خاصی از ساختار داشته باشیم، باید آرایش ساختار قابلیت آن را داشته باشد. وقتی دنبال مدیریت منابع هستیم، باید ساختار آن را ایجاد کنیم، چرا که بدون ساختارسازی و بازمهندسی ساختار، مدیریت منابع میسر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه برای تحول باید در ساختار و نقاط شبکه تغییرات جدی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که برخی افراد در مواجهه با تحول محافظه کارانه برخورد کرده و نسبت به آن مقاومت می‌کنند، باید افرادی داشته باشیم که در تحول، سیال و روان نسبت به ساختار عناصر تشکیل دهنده آن عمل کنند. دانشگاه آزاد اسلامی اکنون در وسط عملیات عبور از بحران است، زمانی بحران همه اجزای این دانشگاه را درگیر کرده بود و اگر سیر منفی کاهش ۱۵۰ هزار دانشجو در سال ادامه می‌یافت و جمعیت دانشجویی به جای رشد از ۸۳۰ هزار نفر به ۶۸۰ هزار نفر می‌رسید و پاسخ مناسب به تحول با تغییر ساختار و عناصر تشکیل دهنده ساختار و تغییر روند اتخاذ نمی‌شد، این دانشگاه با بحران‌های شدیدی مواجه بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: قرار داشتن در وسط عملیات یعنی عملیات باید شتابان پیش برود. واقعیت این است که جمعیت دانشجویی شهریه پرداز موقت است و باید اتفاقات بزرگی را رقم بزند. به همین دلیل بنده در جلسات متعدد با اعضای هیأت علمی در قالب گروه‌های کشوری می‌نشینم و ساعت‌ها بحث‌های فنی می‌کنیم. یکی از اتفاقات مهمی که در دوره تحولی دانشگاه آزاد اسلامی محقق شده، شبکه سپاری است و از این طریق می‌خواهیم جایگاه سازمان مرکزی را از قلب مجموعه به مغز تغییر دهیم. هنر مغز شبکه سازی و کمترین دخالت مستقیم در امور است. دانایی که برای مغز حاصل می‌شود از شبکه سازی است و توانایی آن هم مبتنی بر شبکه است.

دکتر طهرانچی اظهار کرد: شبکه سازی یکی از کار‌های است که در دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت دنبال شد و سامانه‌های پژوهشیار، آموزشیار، حسابیار و ... در این راستاست. واقعیت این است که ما به این نتیجه رسیدیم که اگر آرایش دانشگاه آزاد اسلامی تغییر نکند و متحول نشود، این دانشگاه دوباره دچار بحران خواهد شد، اما بحمدالله با ایجاد سامانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی توانسته ایم امور مختلف را مدیریت کنیم، به عنوان نمونه، ثبت نام نیمسال دوم سال تحصیلی بسیار بدموقع بود و با تعطیلات نوروز همزمان شد، اما از آنجایی که سامانه پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده، متقاضیان ثبت نام در این دانشگاه به راحتی در ایام تعطیلات نوروز توانستند در دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام کنند.

وی بیان کرد: مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی، مسیر تحول است و آن را یک باید می‌دانیم، نه شاید. تحول، انتخاب نیست، بلکه اجبار بوده و هسته اصلی تحولی، توسعه و مدیریت منابع است. در مسیر تحول، جماد، یخ زدگی و تحجر ممنوع است.

در ادامه این نشست مدیران و کارکنان معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی به بیان نظرات، پیشنهادات و دغدغه‌های خود پرداختند و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز به موضوعات مطرح شده در حوزه‌های معیشتی، مسکن کارکنان، خدمات رفاهی، بیمه تکمیلی و ... پاسخ داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • اژه‌ای: مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا مسیری سخت و دشوار است
  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی خانه ملت می‌شوند
  • وزیر کشور: با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم
  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند
  • طهرانچی: مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی تحول بایدی است
  • ایران در مسیر بی اثرسازی تحریم‌ها درحال حرکت است