Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، محسن منصوری استاندار تهران در نخستین نشست رفع موانع تولید استان در سال جاری اظهار کرد: قیمت نان افزایش نداشته است و مردم در صورت مشاهده تخلف نانوایی‌ها می‌توانند به کارگروه آرد و نان و تعزیرات حکومتی گزارش دهند.

وی گفت: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری و نام‌گذاری سال تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین نظر ما این است که این فرمان را بازخوانی کنیم و برنامه‌های اجرایی و عملیاتی استانی را در جهت تحقق آن دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار تهران بیان کرد: در گام اول مجموع مصوبه‌های سال گذشته را که بیش از هزار و ۱۰۰ مصوبه در ستاد تسهیل تولید استان مطرح شده بود، بررسی می‌کنیم که خوشبختانه حدود ۸۰ درصد این مصوبه‌ها اجرایی و عملیاتی شده و تعداد زیادی از آن‌ها در مسیر اجرا است.

منصوری افزود: از همه دستگاه‌ها خواستیم که متناسب با شعار سال برنامه عملیاتی به مجموعه استانداری و سازمان برنامه و بودجه بدهند و این نام‌گذاری‌ها، شعاری نیست بلکه یک فرمان است و رفتار مدیریتی دستگاه‌های اجرایی ما متناسب با این فرامین باید تغییر کند.

وی گفت: اینکه مقام معظم رهبری سال‌ها را با نام‌های مختلف مزین کنند به این معناست که راهبرد اجرایی و برنامه‌ای دستگاه‌های مختلف باید تغییر کند و مقرر شد سازمان برنامه و معاونت اقتصادی استانداری به تفکیک برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی را متناسب با تاکید بر دو مؤلفه اشتغال آفرینی و دانش بنیانی تجمیع کنند.

استاندار تهران ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای آغاز حرکت ستاد تسهیل، خود را آماده کرده است و مشکلاتی از سال‌های گذشته وجود داشت از جمله مشکلات بانکی که هفته آینده جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها برگزار می‌شود و بخشی از مسائل و مشکلات را که قابل حل و فصل است دنبال کنیم.

منصوری گفت: در سال پیش رو اقدامات خوبی در خصوص تسهیلات بانکی انجام می‌شود و بخش‌های قانون بودجه سال ۱۴۰۱ که جنبه استانی دارد هنوز ابلاغ نشده است و بخش‌هایی هم از محل مصوبه‌های سفر رئیس جمهور در نظر گرفته شده که بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان می‌باشد و می‌تواند کمک بسیار خوبی در جهت رونق تولید باشد.

وی افزود: توقعی که ما از سایر دستگاه‌ها داریم این است که به عنوان حرکت انقلابی و جهادی برای تحقق شعار سال اقدام کنند و در تهران تمام لوازم پیشرفت و آبادانی را مهیا داریم، بازار بزرگی وجود دارد، دسترسی به سراسر کشور داریم و نخبگان و تولید کنندگان بسیار خوبی در دسترس است و سرمایه گذاران قابلی داریم و وقتی آن‌ها را در کنار هم قرار می‌دهیم می‌بینیم که بهانه‌ای برای تعلل در زمینه تولید و ایجاد اشتغال نداریم.

منصوری گفت: در نقطه مقابل هم سهم مجموعه استان تهران در موضوع شرکت‌های دانش بنیان، بسیار بزرگ است، نزدیک به ۶۰ درصد آنها در استان تهران می‌باشد و سهم استان در پیشرانی تولید و دانش بنیانی به تنهایی بیش از نیمی از کشور است و باید سرمایه گذاری جدی کنیم.

استاندار تهران گفت: حوزه جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی؛ بخشی از برنامه‌های تشویقی خود را ارائه دادند و هر صنعت دانش بنیانی می‌خواهد در استان فعالیت کند، از معافیت‌ها برخوردار می‌شود و در واگذاری تسهیلات، کمترین میزان پرداخت نقدی را برای آنان لحاظ و بیشتر در زمینه اقساط با آن‌ها فعالیت می‌کنیم.

شهرک صنعتی خاوران و دماوند، شهرک شرکت‌های دانش بنیان می‌شود

منصوری ادامه داد: دو شهرک صنعتی و تخصصی داریم که در زمینه دانش بنیان فعالیت می‌کنند و در خاوران مجموعه‌های مفصل و سوله‌های بزرگی وجود دارد که از قبل ساخته شده است و امسال آن‌ها را به صنایع شرکت‌های دانش بنیان واگذار می‌کنیم، شهرک صنعتی دماوند نیز یکی دیگر از شهرک‌هایی است که زیرساخت آن از قبل فراهم شده و تمرکز واگذاری‌ها به شرکت‌های دانش بنیان خواهد بود.

استاندار تهران گفت: بسیاری از تصمیم‌ها در مرحله عملیاتی است و به تمهید خاصی نیاز ندارد بلکه بستر‌هایی از پیش فراهم شده است که باید در خدمت این موضوع قرار گیرد و ظرفیت و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان را اضافه کنیم.

انتهای پیام/ز

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار تهران محسن منصوری شهرک صنعتی خاوران قیمت نان افزایش قیمت نان رفع موانع تولید استان جلسه رفع موانع تولید استان شرکت های دانش بنیان استاندار تهران دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۱۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور

محمد حسن قنبری رئیس اداره آموزش پژوهش و فناوری صمت چهارمحال و بختیاری گفت: واحد‌های صنعتی دانش بنیان استان ۲۸ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: طی یک سال اخیر ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور اضافه شده‌اند. 

قنبری اضافه کرد: این واحد‌ها در زمینه تولید ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته؛ برق و الکترونیک؛ مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی؛ فناوری زیستی و صنایع غذایی هستند.

بیشتر بخوانید

طراحی دستگاه تشخیص بیماری‌های عفونی آبزیان

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از ۱۱۰ امتیاز پیش بینی شده معاونت علمی؛ فناوری ریاست جمهوری بهره‌مند شوند.

قنبری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان مطابق با سطح فناوری محصول به سه گروه واحد‌های فناور؛ نوآور و نوپا تقسیم می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • شرکت‌های دانش‌بنیان راهی میان‌بُر برای رشد تولید هستند
  • شرکت‌های دانش بنیان راه میانبر برای رشد تولید هستند
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا
  • افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور
  • رشد ۲۸ درصدی واحد‌های صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • تدوین برنامه تحولی شهرک‌های صنعتی فارس در ۱۱۰ شاخص عملیاتی
  • واحدهای صنعتی دانش بنیان ۲۸ درصد رشد داشته است
  • ‌تدوین برنامه تحول شهرک‌های صنعتی فارس در ۱۱۰ شاخص با رویکرد تحقق شعار سال