Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@03:45:09 GMT

اعلام نخستین آرای وحدت رویه دیوان عالی در سال ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۸۶۹۵

اعلام نخستین آرای وحدت رویه دیوان عالی در سال ۱۴۰۱

نخستین جلسه هیئت عمومی دیوان عالی کشور در سال جدید پیرامون دو پرونده با موضوع فرجام‌خواهی با اسقاط حق تجدیدنظرخواهی قبل از انقضای مهلت و تجدیدنظرخواهی دادستان از آراء برائت بحث و بررسی صورت گرفت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ نخستین جلسه وحدت رویه قضایی هیئت عمومی دیوان عالی کشور در سال جدید، امروز سه‌شنبه شانزدهم فروردین ماه به صورت حضوری و از طریق ویدئو کنفرانس با حضور قضات محترم شعب قم دیوان عالی کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه پیرامون دو پرونده با موضوع فرجام‌خواهی با اسقاط حق تجدیدنظرخواهی قبل از انقضای مهلت و تجدیدنظرخواهی دادستان از آرای برائت که جنبه خصوصی دارد، بحث و بررسی صورت گرفت.

رأی اکثریت قضات دیوان عالی کشور در خصوص پذیرش فرجام خواهی قبل از انقضای مهلت تجدیدنظرخواهی

نخستین پرونده با موضوع ایجاد وحدت رویه در خصوص اختلاف نظر بین شعبه سوم و شعبه بیست‌ویکم دیوان عالی کشور در مواردی که محکوم علیه با اسقاط حق تجدیدنظرخواهی قبل از انقضای مهلت تجدیدنظرخواهی اقدام به فرجام‌خواهی می‌کند، مطرح شد و قضات دیوان عالی کشوربا اکثریت آرا، فرجام‌خواهی را با اسقاط حق تجدیدنظرخواهی حتی قبل از انقضای مهلت تجدید نظرخواهی قابل پذیرش دانستند.

رأی اعضای هیئت عمومی دیوان عالی کشور در خصوص اعتراض دادستان در مورد آرای برائت

در دومین پرونده جلسه وحدت رویه هیئت عمومی دیوان عالی کشور موضوع اختلاف نظر بین شعب 22 و 57 دادگاه تجدیدنظر استان تهران در خصوص تجدیدنظرخواهی دادستان از آرای برائت که جنبه خصوصی دارد، مطرح شد و نظر شعبه 57 دادگاه تجدیدنظر استان تهران که مشعر بر حق تجدیدنظرخواهی دادستان در مورد مذکور است، مورد تأیید قرار گرفت.

شایان ذکر است؛‌آرای جلسه هیئت عمومی پس از انتشار در روزنامه رسمی، طبق قانون در محاکم دادگستری و دیوان عالی کشور لازم الاتباع است.

دستور رئیس دیوان عالی برای بازشدن گره یک پرونده 9 سالهپژوهشگاه قوه قضائیه مسئول تهیه سند پشتیبان از آرای دیوان عالی کشور است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دیوان عالی کشور دیوان عالی کشور هیئت عمومی دیوان عالی کشور دیوان عالی کشور فرجام خواهی وحدت رویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۸۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد

نشست مشترک اعضای شورای سیاستگذاری جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های راه یافته به دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تهران  با محوریت بررسی راهبرد‌های همدلی و وحدت در مجلس و همگرایی با دولت سیزدهم، شیوه‌های ارتقاء مشارکت مردم در انتخابات دور دوم، ارائه سه ایده موثر برای مجلس و دیدگاه هر نامزد برای تحقق شعار سال برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علیرضا افشار رئیس شورای راهبردی جبهه مردمی ایران قوی ضمن خوش‌آمدگویی به نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات و نخبگان سیاسی حاضر در جلسه به بیان اهمیت احزاب و کارکرد آنها منطبق با مطالبات مقام معظم رهبری پرداختند و تأکید کردند: همدلی و وحدت که خواسته جدی مقام معظم رهبری است باید به صورت حقیقی و ملموس در بین مسئولان نظام بویژه بین مجلس و دولت باید دیده شود.

در ادامه این نشست همچنین نامزد‌های حاضر در جلسه به بیان برنامه‌ها و ایده‌های خود در راستای چهار سرفصل دستور جلسه پرداخته و مواردی را مطرح کردند.

نخبگان سیاسی در این جلسه که حدود دو ساعت به طول انجامید، به بیان نظرات و کارشناسی‌های صورت گرفته در مسایل مختلف در جهت رفع مشکلات مردم و قانونگذاری اظهار نظر کرده و همدلی و وحدت را سر از اصلی‌ترین اولویت‌های خود خود قلمداد کردند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • تشکیل اولین فراکسیون مجلس دوازدهم کلید خورد
  • رصد اقدام دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور
  • رصد اقدام های دستگاههای اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • محاکم به اصل پیشگیری از تکرار جرم توجه کنند
  • لزوم آسیب‌شناسی پرونده‌های معطل مانده در واحدهای اجرای احکام
  • اصل پیشگیری از تکرار جرم در صدور احکام جایگزین حبس لحاظ شود
  • ابلاغ اولویت‌های پژوهش و فناوری چهار سال آینده شورای عالی عتف
  •  بررسی عملکرد بانک توسعه تعاون در دیوان محاسبات