Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا با تاکید بر اینکه نیاز است که تخلفات دستگاه‌های مختلف در ایام عید به‌صورت مستند و مکتوب به دستگاه‌های متولی گزارش شود تا برای سفرهای تابستانی با این موارد مواجه نباشیم، اظهار داشت: در این بخش موضوع، سلامت مردم است و نباید بگذاریم خاطره ناخوشایندی در ذهن مسافران شکل بگیرد، در این زمینه عملکرد ما مبلغ‌مان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیرامون ایاب و ذهاب دانش‌آموزان تصمیمات لازم اتخاذ شود

وی با اشاره به ترافیک‌های ایجاد شده با بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های امروزمان ایاب و ذهاب دانش‌آموزان است و با توجه به ترافیک گسترده در زمان ظهر، نیاز است که در این باره تدبیری صورت بگیرد.

مرتضوی با اشاره به نگرانی خانواده‌ها پیرامون بازگشایی مدارس گفت: نیاز است در بحث بازگشایی مدارس به خانواده‌ها اطمینان خاطر داده شود که مراقبت می‌شود تا فضای مدارس با بیماری مواجه نشود و این موضوع فعالیت آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و صدا و سیما را می‌طلبد.

استاندار اصفهان با یادآوری اینکه زمانی که صرفاً آموزش حضوری مطرح می‌شود الزاماتی در این باره پدید می‌آید، تاکید کرد: پدید آمدن فضای اقناعی و تولید محتوا لازمه این فضا است و البته که ذهن مردم با مشاهده فضای جامعه نسبت به این موضوع آمادگی پیدا کرده است.

وی با اشاره به هم‌زمانی بازگشایی مدارس و ماه مبارک رمضان عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان قرار داریم و بخشی از دانش‌آموزان روزه هستند و نیاز است آموزش و پرورش اقدامی در خصوص تکریم این موضوع انجام دهد.

آموزش و پرورش و فرمانداری‌ها همکاری لازم برای بازگشایی مدارس را داشته باشند

مرتضوی با تاکید بر اینکه مجموعه فرمانداری‌ها همکاری لازم با آموزش و پرورش را داشته باشند تا این بازگشایی مدارس به نحو مطلوب پیش رود، اظهار داشت: در بازگشایی مدارس یکی از موارد این است که فرهنگیان نسبت به کرونا و استمرار مباحث آموزشی به‌صورت کامل اقناع شوند تا مدیریت لازم را در کلاس‌ها انجام دهند و این موضوعی مشترک میان آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی است.

وی یادآور شد: در ایام ماه رمضان مجالس افطاری، ولادت امام حسن(ع) و لیالی قدر را داریم و نیاز است کمیته معنوی ستاد با محوریت سازمان تبلیغات، اوقاف، صدا و سیما و... برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

مرتضوی در پایان با اشاره به موضوع کمک‌های مؤمنانه خاطرنشان کرد: فرمانداران به تامین بسته‌های معیشتی کمک کنند تا ماه مبارک رمضان با این حرکت مؤمنانه همراه باشد.

آمادگی لازم برای بازگشایی دانشگاه‌ها وجود دارد

در ادامه محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با بیان اینکه بین تمام دانشگاه‌ها هماهنگی‌های لازم برای بازگشایی انجام شده و مشکل خاصی مطرح نیست، اظهار داشت: در دانشگاه نجف‌آباد مشکل ایاب و ذهاب وجود داشت که رفع شد و آمادگی لازم برای بازگشایی دانشگاه‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز شورای اطلاع‌رسانی استان برگزار شد، تأکید کرد: قرار بر این شد در رسانه‌ها اقداماتی صورت بگیرد و جمع‌بندی‌مان فراتر از موضوع اقناع‌سازی بود یعنی مطالبه مردم برای بازگشایی دانشگاه و مدارس نشان داده شود.

جان‌نثاری عنوان کرد: اگر چند روز اول بازگشایی‌ها بدون مشکل صورت بگیرد، مشکل تنش‌زایی نخواهیم داشت البته این موضول مراقبت دقیق می‌خواهد.

در پایان جلسه نیز محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، با بیان اینکه بازگشایی مدارس مطالبه مردم و حاکمیت بود، اظهار داشت: خانواده‌ها با اصل حضوری شدن مشکلی ندارند و از جهت امن بودن و نظارت نگرانی دارند که در این باره در حال اقناع‌سازی هستیم.

وی تاکید کرد: از ۱۱ تا ۱۳ فروردین مدارس به‌صورت ۲۴ ساعته ضدعفونی شدند و خانواده‌ها نگرانی در این باره نداشته باشند.

بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان استان در مدارس حاضر شدند

ابراهیمی پیرامون مشکل بازگشایی مدارس توضیح داد: یکی از مشکلات فعلی‌مان سرویس است که با مذاکرات انجام شده در شرف حل است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص آمار حضور دانش‌آموزان در مدارس بیان داشت: در استان اصفهان بیش از ۹٠ درصد و در شهر اصفهان بیش از ۸٠ درصد از دانش‌آموزان در مدارس حاضر هستند. 

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: بازگشایی مدارس استانداری اصفهان ستاد استانی مبارزه با کرونا سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان لازم برای بازگشایی بازگشایی مدارس آموزش و پرورش استان اصفهان دانش آموزان خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۹۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری در جلسه شورای همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش ضمن قدردانی از تلاش آموزش و پرورش برای انجام حرکت های خوب قرآنی در مدارس استان اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم شرایط آشنایی همه دانش آموزان را با قرآن فراهم کنیم، لازم است کلاس‌هایی با زبان ساده برای دانش آموزان برگزار شود و معرفتی در این زمینه برای آنها ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش برای گرفتن هویت جوانان و نوجوانان از آنهاست و در فضای مجازی تلاش ویژه ای در این زمینه می کند، افزود: با آموزش قرآن و تفسیر ساده قرآن می توان هویت الهی به آنها بخشید.

آیت‌الله ناصری عنوان کرد: این مهم باید در اولویت قرار گیرد و لازم است آموزش و پرورش استان یزد در این زمینه پیگیری های لازم را از وزارت آموزش و پرورش انجام دهد زیرا کوتاهی در زمینه تقویت دین و تربیت دینی کودکان و نوجوانان، خیانت به آنهاست.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم کار ویژه روی معلمان در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: برخی معلمان نسبت به تربیت دینی و تقویت قدرت تفکر و تعقل در دانش آموزان نا آگاه و برخی نیز بی تفاوت هستند و لازم است روی آنها کار شود.

وی با تاکید بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان و برنامه ریزی در این دانشگاه بیان کرد: باید کار جدی در این حوزه انجام شود و بازنگری در جذب افراد به عنوان معلم ضروری است.

آیت‌الله ناصری تصریح کرد: اگر معلم خوب تربیت شود و سر کلاس برود، آنگاه می توانیم به تربیت کودکان به عنوان کاری بسیار سخت و حساس، امیدوار بود.

امام جمعه یزد همچنین با اشاره به اینکه برخی افراد اقدامات خوبی در دانشگاه فرهنگیان آغاز کرده بودند، افزود: متاسفانه مدیران خوب در این حوزه به سرعت درگیر کارهای ستادی می شوند و اصل کار که مقوله تربیت است، مورد غفلت قرار می گیرد.

وی بر لزوم برنامه ریزی در تعلیم و آموزش معلمان تاکید کرد و گفت: این مهم باید به عنوان یک مقوله مهم و اساسی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش و دیگر اعضای شورای همکاری های حوزه و آموزش و پرورش نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود به منظور تقویت ارتباط حوزه و آموزش و پرورش، حضور روحانیون واجد شرایط در آموزش و پرورش، نظارت بر اجرای برنامه های شورا پرداختند.

کد خبر 6080445

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • احتمال بازگشایی مدارس از شهریورماه/ طرح شناور شدن آغاز سال تحصیلی پیگیری می‌شود
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور