Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با حضور در جمع نمازگزاران ساختمان شهدای راه‌آهن، آغاز ماه مبارک رمضان را به خانواده بزرگ راه آهن تبریک گفت و بر ضرورت تقویت امید و باور در کارکنان راه‌آهن به منظور ایجاد جهش حوزه حمل و نقل ریلی تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سید میعاد صالحی در جمع نمازگزاران ستادی راه‌آهن با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان، یادآور شد: این ماه، ماه نزول رحمت الهی است و انشالله خداوند سبحان، ظرف وجودی همگی ما را از مضامین ذکر شده در دعا‌های این ماه پر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کار اداری راه‌آهن از شنبه ۷ فروردین شروع شده است، افزود: تغییراتی در سیاست‌های راه‌آهن ایجاد شده است و به زودی شاهد ثمرات و نتایج اقداماتی که در ۵ ماه گذشته انجام شده است، خواهید بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: طی سال گذشته مسایلی در راه‌آهن وجود داشت که به لطف خدا و کمک ائمه اطهار و تلاش‌های انجام شده توسط مدیران و پرسنل شرکت راه آهن، نکات منفی حتی الامکان حذف و نقاط مثبت تقویت شد.

وی تصریح کرد: آنچه اتفاق افتاد بسترسازی و ورود اولیه بود و در ماه‌های آینده نتایج اتفاقات رخ داده درمجامع تصمیم ساز را مشاهده خواهید کرد.

مدیرعامل راه‌آهن اظهار کرد: با توجه به حمایت‌هایی که رئیس جمهوری محترم و وزیر محترم راه و شهرسازی دارند و نکاتی که مد نظر ما بوده، گام‌های مثبتی در صنعت حمل و نقل ریلی کشور برداشته شده که آثار آن در سال جدید نمایان خواهند شد.

صالحی عنوان کرد: این مسیر پر از موانع است و دو راه برای این موضوع وجود دارد؛ یا باید مثل گذشته صرفا نظاره گر اقدامات باشیم و بی تفاوت عبور کنیم یا اینکه با امید و در جهت تحقق آرمان‌های کشور و انقلاب، شروع به اصلاح آثار نامطلوب به جا مانده از گذشته بکنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: خیلی‌ها اعتقاد نداشتند که حمل و نقل ریلی گلوگاه جهش اقتصادی کشور است، ولی اکنون مسئولان ارشد بر این موضوع باور دارند.

وی با اشاره به سفر چند روز پیش رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی به استان خراسان رضوی و بازدید از ایستگاه ریلی سرخس و همچنین دیدار اسفندماه ایشان از ایستگاه اینچه برون، اظهار کرد: در آن‌جا مسایل و توضیحات بسیار خوبی مطرح شد و همگی بر اینکه حمل و نقل ریلی باید پیشرونده اقتصاد باشد، تاکید کردند.

صالحی خاطرنشان کرد: در وزارت راه و شهرسازی، قبلاً بیشتر مسایل حوزه مسکن مطرح شده بود؛ اما اکنون در بیانات آقای مهندس قاسمی، وزیر محترم راه و شهرسازی علاوه بر موضوع مسکن، بر موضوع حمل و نقل ریلی نیز تاکید می‌شود.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: اکنون در حوزه حمل و نقل ریلی، ده‌ها مشکل به ما به ارث رسیده است که یکی از این موضوعات، بحث معیشت کارکنان محترم راه‌آهن است.

وی تاکید کرد: ما در وضعیت استخدامی مشکل داریم و امیدواریم بتوانیم این مشکلات را به صورت سیستمی و در برخی از مسایل دیگر به صورت نقطه‌ای برطرف کنیم.

مدیرعامل راه‌آهن عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم گام به گام مشکلات را حل کنیم و برای این کار نیاز داریم تا امید و باور دوباره در راه‌آهن شکل بگیرد.

صالحی تاکید کرد: اکنون این عزم در رئیس جمهوری محترم، معاون اول محترم ریاست جمهوری و وزیر محترم راه و شهرسازی وجود دارد و به همین جهت اکنون ما نیاز داریم تا یک بار دیگر باور کنیم که حوزه حمل و نقل ریلی می‌تواند در اقتصاد کشور جهش ایجاد کند.

صالحی یادآور شد: یکی از موضوعاتی که در کشور مغفول مانده مربوط به حوزه حمل و نقل ریلی است. امیدواریم که بتوانیم در بحث سیاست گذاری اقدامات موثری انجام دهیم و این اقدام میسر نمی‌شود مگر اینکه امید ایجاد کنیم تا کار‌ها رو به جلو بروند.

صالحی عنوان کرد: برخی از مشکلات فراسازمانی هستند که ما در تلاش برای حل و برطرف کردن آن‌ها هستیم. با برطرف شدن آن‌ها بسیاری از مشکلات داخلی نیز نیز برطرف خواهند شد.

  بیشتر بخوانید: وزیر راه و شهرسازی: ایران در صنعت واگن‌سازی کاملا خودکفا است

 

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر راه و شهرسازی راه آهن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی راه آهن حوزه حمل و نقل ریلی وزیر راه و شهرسازی مدیرعامل راه آهن محترم راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۰۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر تعاون: بخش قابل‌ توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد برنامه این وزارتخانه برای افزایش رفاه اجتماعی در سال جدید اظهار کرد: در سال گذشته در حوزه عدالت اجتماعی کار‌های مؤثر و مفیدی را انجام دادیم. ابتدا برای شناسایی نیازمندان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه‌ای تعریف شد، تا میزان درآمد و دهک‌های درآمدی را، نه به‌صورت پیمایشی و نمونه‌گیری بلکه به‌صورت واقعی صفر تا صد برای کل جمعیت ۸۶ میلیونی کشور مشخص کنیم.

مرتضوی بیان کرد: مشاغل و درآمد همه افراد کشور شناسایی و گروهی که زیرخط فقر هستند، مشخص شدند. یعنی ما خط فقر، فقر شدید و فقر مطلق را تعریف کردیم و اکنون با قاطعیت عرض می‌کنم که بخش قابل‌توجهی از فقر شدید کشور کاسته شده است.

وزیر کار تأکید کرد: از جنبه کمک‌هایی که کمیته امداد و سازمان بهزیستی انجام می‌دهند، در دهک‌های اول، دوم و سوم نه ما و نه کمیته امداد کسی را در صف نداریم و اعلام می‌کنم اگر کسی تصور می‌کند استحقاق تحت پوشش قرار گرفتن را دارد حتماً به کمیته امداد و سازمان بهزیستی مراجعه کند. شایان‌ذکر است منابع برای رسیدگی به این افراد به‌اندازه کافی پیش‌بینی‌شده است.

وی افزود: از دیگر اقدامات ما برای ایجاد عدالت اجتماعی، افزایش سنواتی حقوق دهک‌های پایین و مستمری‌بگیران و تهیه بستری برای ایجاد سالی یک‌میلیون فرصت شغلی است تا نرخ بیکاری کاهش پیدا کند. ما الآن در محدوده نرخ بیکاری ۷ درصدی هستیم و امیدواریم در سنوات آینده بازهم بتوانیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: فراهم کردن آموزش فنی حرفه‌ای، ایجاد بستر‌های مناسب و فرایند استادشاگردی ازجمله اقدامات ما در کاهش نرخ بیکاری بوده است.

وزیر کار تصریح کرد: دولت همه تلاش خود را برای مدیریت تورم انجام می‌دهد و سال گذشته نیز بر اساس گزارش‌های مراکز رسمی، تورم رو به کاهش بود؛ امسال نیز امیدواریم این روند کاهشی ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

راحله کاویار

دیگر خبرها

  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است
  • نامه مالکان لکوموتیو به وزیر راه
  • نویسنده صهیونیست: نابودی اسرائیل به دست نتانیاهوست
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • وزیر تعاون: بخش قابل‌ توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • وزیر کار: بخش قابل‌توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی را باور ندارند
  • رئیسی: پیشرفت‌های نیروهای مسلح تحت مدیریت عالی رهبر انقلاب موجب ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور شده است