Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عباس حسینی پویا عصر سه شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب استان خوزستان افزود: جریان های ضدانقلاب به دنبال سوء استفاده از مطالبه گری به حق کارگران شرکت هفت تپه بودند تا این پرونده به موضوعی امنیتی در استان و کشور تبدیل شود که با تدابیر انجام شده این هدف دشمن محقق نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی پویا با اشاره به حدود هشت سال خدمت خود به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان، افزود: ماه ها و روزهای پرتلاطمی در استان طی این دوره تجربه شد که یکی از مهمترین این پرونده ها شرکت نیشکر هفت تپه بود.

وی با بیان اینکه شرکت هفت تپه یک معظل جدی، عمیق و پیچیده بود که مشکل کارگری تنها بخش جزیی این پرونده بود، خاطرنشان کرد: به دادستان عمومی و انقلاب خوزستان به منظور ساماندهی به وضعیت شرکت هفت تپه اختیار تام داده شد که با پیگیری و درایت فراوان این پرونده ختم به خیر شد.

دادستان سابق عمومی و انقلاب مرکز خوزستان ادامه داد: شبکه های معاند در قضیه شرکت هفت تپه به صورت گسترده ورود کردند و ترور شخصیت دستگاه های قضایی استان به صورت گسترده توسط این رسانه های معاند به صورت روزانه انجام می شد که فشار بسیار زیادی به مسوولان قضایی وارد می کرد.

وی افزود: ۳۵۰ میلیارد تومان پول بلوکه شده در یکی از بانک های چین پیرامون این پرونده با پیگیری شخص دادستان کل آزاد و برای راه اندازی شرکت در اختیار دادستان خوزستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پرونده شرکت هفت تپه بر دادستانی خوزستان بسیار سخت گذشت، توضیح داد: اداره شرکت هفت تپه به دادستان خوزستان با اختیار تام داده شد و با وجود همه مشغله های قضایی، از روز دهم هر ماه پیگیری پرداخت حقوق کارگران بودیم تا بدون تاخیر پرداخت ها صورت گیرد.

۳۲۴ هزار پرونده طی هفت سال اخیر وارد دستگاه وارد شد

وی هدف از تشکیل پرونده و سیر دادرسی را اجرای حکم دانست و گفت: یکی از معضلات جدی خوزستان به ویژه اهواز اجرای احکام بود که در این سالها برای کاهش حجم پرونده های موجود در اجراییات اقدام شده است.

حسینی پویا با بیان اینکه دادستانی خوزستان را با بیش از ۲۰ هزار پرونده تحویل و در این هفت سال خدمت ۱۴۷ هزار پرونده وارد اجراییات شد، افزود: در مدت حدود هشت سال گذشته ۱۴۵ هزار پرونده مختومه شد.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۰ درصد به پرونده های ورودی دستگاه قضایی استان افزوده می شود، گفت: ۳۲۴ هزار پرونده طی هفت سال اخیر وارد دستگاه وارد شده که هم اکنون ۳۷ هزار پرونده مفتوح در شعبه های مختلف وجود دارد.

دادستان سابق عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ وظیفه به عهده دادستان قرار دارد، افزود: هیچ سمتی در دستگاه قضایی به این اندازه مسوولیت ندارد که نشان از جایگاه خطیر دادستانی است.

حل پرونده صندوق خانوادگی رامهرمز با ۱۴۰ هزار شاکی

حسینی پویا به پرونده صندوق های خانگی رامهرمز هم اشاره کرد و اظهار داشت: این پرونده با بیش از ۱۴۰ هزار شاکی که می توانست معضل جدی در استان ایجاد کند، با درایت و تدبیر دستگاه قضایی مدیریت شد و با اقدام های انجام شده تا کنون پول بیش از ۷۸ هزار نفر از اعضای این صندوق بازگردانده شد.

وی تقویت انجمن حمایت از زندانیان را از دیگر اقدام های مهم در سال های اخیر خوزستان دانست و افزود: ایجاد ۲ مرکز مجهز پزشکی و استفاده از درآمد این مراکز برای کمک به خانواده زندانیان از اقدام های انجام شده برای کمک به خانواده زندانیان در استان است.

واگذاری شرکت هفت تپه نیشکر به بخش خصوصی آغازی بر روند فروپاشی این شرکت باسابقه خوزستان که اعتراض ها و اعتصاب گسترده کارگران این شرکت را در پی داشت. با روی کار آمدن دولت سیزدهم، پس از خلع ید شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از مالک قبلی این مجموعه تولیدی در اختیار مجموعه توسعه نیشکر و صنایع جانبی قرار گرفت که با اقدام های انجام شده، هم اکنون این شرکت روند تولیدی آن آغاز شده است.

در این جلسه که با حضور فرماندهان و مسوولان لشکری و کشوری برگزار شد از خدمات هفت ساله عباس حسینی پویا به عنوان دادستان سابق عمومی و انقلاب خوزستان و نیز از خدمات ۳۱ ماهه حجت الاسلام و المسلمین مرادی دادستان سابق عمومی و انقلاب خوزستان تقدیر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای رئیس قوه قضائیه طی احکامی "علی دهقانی" رئیس سابق دادگستری ایلام را به عنوان رئیس کل دادگستری خوزستان و "صادق جعفری چگنی" را به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب مرکز این استان منصوب کرد. همچنین عباس حسینی پویا دادستان سابق عمومی و انقلاب خوزستان نیز به عنوان معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان منصوب و حجت الاسلام و المسلمین مرادی نیز به عنوان دادیار دیوان عالی کشور منصوب شد.

برچسب‌ها دیوان عالی کشور اهواز قوه قضاییه دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دیوان عالی کشور اهواز قوه قضاییه دیوان عالی کشور اهواز قوه قضاییه دولت سیزدهم دادستان سابق عمومی و انقلاب عمومی و انقلاب خوزستان عمومی و انقلاب مرکز شرکت هفت تپه هزار پرونده حسینی پویا انجام شده هفت سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۰۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۱۰ هزار تن شکر در شرکت توسعه نیشکر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در مراسم پایانی سومین جشنواره ملی شکرستان گفت: از آغاز برداشت نیشکر در این شرکت بیش از ۶۱۰ هزار تن شکر تولید شده است.

دکتر عبدعلی ناصری افزود: هم اکنون ۳۵ درصد شکر کشور در این شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تولید می‌شود.

وی با اشاره به برداشت ۵۸ درصد نیشکر در مزارع شرکت نیشکر هفت تپه اظهار کرد: تاکنون ۳۸ هزار تن شکر در این شرکت تولید و پیش بینی می‌شود تا پایان برداشت در خرداد ماه این میزان به ۶۰ هزار تن و رشد دو برابری نسبت به سال گذشته برسد.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بیان کرد: پیش بینی می‌شود با پایان برداشت نیشکر در شرکت‌های هشت گانه توسعه نیشکر، میزان تولید به ۶۳۰ هزار تن افزایش یابد.

دکتر ناصری همچنین با اشاره به عملیات کودهی در مزارع نیشکر گفت: پیش بینی می‌شود با تولید ۷۰۰ هزار تنی شکر در سال آینده، ۳۸ درصد تولید شکر کشور  در این شرکت محقق شود.

دیگر خبرها

  • رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد
  • نوشته یکی از کارگران نیشکر هفت تپه خطاب به رهبر انقلاب در دیدار امروز | عکس
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/ متصدی برکنار شد
  • راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد
  • پلمب سومین رستوران متخلف با دستور دادستان عمومی و انقلاب در شهرستان طرقبه شاندیز
  • آمار جدید دادستان انقلاب؛ از وصول مطالبات تا پرونده‌های کثیرالشاکی
  • هدف‌ شرکت توسعه نیشکر : تولید ۷۰۰ هزار تُن شکر
  • پلیس انگلیس دو نفر را متهم به جاسوسی برای چین کرد
  • رفع مسدودی بیش از هزار کارت ملی در استان قزوین
  • تولید بیش از ۶۱۰ هزار تن شکر در شرکت توسعه نیشکر