Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مسعود حق لطفی ضمن اعلام خبر فوق افزود: مقاطع قابل توجهی از مسیر کندروی شمالی آزادراه شهید فهمیده (تهران- کرج) در محدوده پل تقاطع بزرگراه آزادگان و شیبراهه خروجی به مسیر شمال به جنوب این بزرگراه با توجه به درخواست های مردمی و گزارشات پلیس راهور مورد بهسازی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه ترافیک سنگین آزادراه تهران- کرج امکان ایجاد انسداد ترافیکی و اجرای عملیات عمرانی در ایام معمول را دشوار ساخته بود، طرح استقبال از بهار سال۱۴۰۱ را فرصتی مناسب برای مرمت عوارض خرابی در این شریان بزرگراهی دانست و یادآور شد: عملیات فوق با همکاری پلیس راهور، طی روزهای سوم تا دهم فروردین ماه امسال انجام و طی آن مساحتی بالغ بر چهار هزار و ۹۰۰ متر مربع با استفاده از یک هزار و ۶۰ تن آسفالت بهسازی شد.

به گفته سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، عملیات بهسازی روکش آسفالت در آزادراه تهران- کرج با استفاده از تولیدات کارخانجات آسفالت سازمان و توسط واحد امانی معاونت اجرایی به مرحله اجرا رسید.

صیانت از حریم شهر تهران نیازمند همکاری همه دستگاه‌های مرتبط با حریم 

در بازدید میدانی مشترک مسئولان ارشد شهرداری منطقه، استانداری و فرمانداری تهران، مسائل و مشکلات حریم منطقه ۱۳ مورد بررسی قرار گرفت و بر همکاری همه جانبه  همه دستگاه‌های مرتبط با حریم و مردم در صیانت از حریم محدوده تأکید شد.

عابد ملکی معاون عمرانی استاندار تهران گفت: در بازدید اخیر، هماهنگی خوبی وجود داشت و این شیوه باعث ایجاد ادبیات مشترک بین نهادهای مسئول شده و  کنترل و نظارت بر اراضی و مسئولیت هایی که شهرداری های مناطق در حریم دارند را افزایش می دهد.  

وی همچنین منطقه ۱۳، مسائل و  موضوعات مربوط به شهرک موسوم به زیتون و مشکلات روستاهای همه سین، هاجر آباد و سرخه حصار و محدوده حریم را تشریح کرد و خواستار همکاری کلیه دستگاه های مرتبط برای حل این مسائل و موضوعات شد.

محمد هادی علی احمدی، هدف از این بازدید مشترک را هم افزایی و تعامل بیشتر شهرداری، استانداری و فرمانداری به منظور حفظ و صیانت از حریم دانست و ابراز امیدواری کرد: نگاه تعاملی بین مجموعه شهرداری تهران، فرمانداری ها و شهرداری های استان تهران موجب می شود تا این هم افزایی سبب کارکرد موثر شود.

شهردار منطقه ۱۳،   نظارت بر ضوابط حریم و برنامه ریزی برای تدوین راهکار های مناسب برای آن در کلانشهر تهران، موضوع و چالش شهری فرا منطقه ای و سازمانی دانست و اظهار کرد : هم اکنون تعامل و هماهنگی‌های خوبی در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز صورت گرفته، به طوری که با تلاش شبانه روزی کلیه عوامل شهرداری و همکاری سایر دستگاه‌ها، شاهد کاهش روند تخلفات در حریم بودیم.

تلاش برای رفع مشکلات محلات کم برخوردار

قائم مقام وزیر کشور گفت: ۱۱ محله از ۱۴ محله منطقه ۱۷ تهران، جزو محلات کم برخوردار است، لذا باید کمک کنیم حداقل نیازها برطرف شود.

علی آقا محمدی در اولین جلسه شورای هماهنگی اجرای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور منطقه ۱۷ به مسئله سلامت اشاره کرد و گفت: در طرح بیمه سلامت همه باید تحت پوشش این طرح قرار گیرند، لذا توافق نامه ای با بیمه سلامت انجام شده و تمام محلات کم برخوردار تا ۶ ماه دیگر باید تحت پوشش این بیمه قرار گیرند که مجلس شوارای اسلامی برای این کار، ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.  

وی گفت: بحث بعدی درباره تحصیل کودکان محلات کم برخوردار است که در این طرح تفاهم نامه مفصلی با آموزش و پرورش انجام شده تا تمام دانش آموزان این محلات زیر پوشش قرار گیرند همچنین با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تفاهم نامه ای انجام شده که شتاب دهنده در محلات داشته باشیم تا کار حین تحصیل تعریف شود و کودکان، محور خانواده باشند.  

عضو تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بحث بعدی در خصوص اشتغال و مسکن است که توافق نامه ای با وزارت مسکن انجام شده که برای این محلات ۳۰۰ هزار واحد مسکونی با شرایط هر خانواده طراحی شده است وظیفه ما در خصوص اشتغال و مسکن ساماندهی افراد بر حسب وسع و پیگیری کار آنها است. نکته بعدی در بحث فرهنگ است که بایستی دو کار در این خصوص انجام شود.

در این جلسه شهردار منطقه ۱۷ ضمن تبریک سال جدید و ایام ماه مبارک رمضان و خیرمقدم به حاضرین در جلسه گفت: مقام معظم رهبری در بیانات ابتدای سال جدید فرمودند به کار و تلاش و جدیت احتیاج داریم و با وقت گذاری معمولی و کارهای ابتدایی، مشکلات و مسائل مردم و کشور حل نمی شود، لذا همگی باید در کنار همدیگر و با تلاش مضاعف سال را شروع کنیم تا به مطالبات مردم پاسخ دهیم که این مهم، نیازمند هم افزایی و همدلی در ارکان مختلف نظام به ویژه نهادهای مردمی است.

رضا شنگی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بحث محرومیت زدایی یک وظیفه همگانی است و همه مردم باید نسبت به محرومیت زدایی و فقر زدایی تلاش کنند که کلید اجرایی این کار بعد از مصوبات این جلسه زده خواهد شد، منطقه ۱۷ با وسعت هشت کیلومتر مربع و ۹۰ هزار خانوار، معضل و آسیب های اجتماعی گوناگون دارد که برخی از آنها متمایز از سایر مناطق است.  

ماه مبارک رمضان، میزان فروش هندوانه را در میادین افزایش داد

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، میزان فروش هندوانه که با قیمت هر کیلوگرم پنج هزار و ۹۰۰ تومان (بالای سه کیلوگرم) و چهار هزار و ۵۰۰ تومان (زیر سه کیلوگرم) در میادین میوه و تره بار تهران عرضه می‌شود، افزایش یافت.

در شرایطی که هنوز انواع مرکبات بر روی پالت‌های عرضه محصول در میادین میوه و تره بار از جایگاه ثابت برخوردار است، آغاز ورود محصولات بهاره همچون خربزه، ملون و طالبی با قیمت هر کیلوگرم ۹ هزار و ۵۰۰ تومان، جلوه ویژه‌ای به میادین میوه و تره بار بخشیده است.

روابط عمومی میادین میوه و تره بار تهران با اعلام اختلاف ۳۷ درصدی قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار با میانگین قیمت‌های سطح شهر، قیمت میوه‌های پرتقاضا را به شرح زیر اعلام کرد.

انگور هر کیلوگرم ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان، پرتقال توسُرخ هر کیلوگرم ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان، پرتقال تامسون شمال هر کیلوگرم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان، پرتقال رسمی هر کیلوگرم ۹ هزار و ۹۰۰ تومان، سیب زرد هر کیلوگرم ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان، سیب قرمز هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان، کیوی هر

کیلوگرم ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان، موز هر کیلوگرم ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان، نارنگی کینو هر کیلوگرم ۲۱ هزار تومان و نارنگی بندری هر کیلوگرم ۱۶ هزار تومان.

خدمات نوروزی شهرداری منطقه ۵ تشریح شد

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری منطقه پنج با اشاره به اقدامات خود اظهار داشت: نوروز امسال همچون سال های گذشته شهرداری منطقه به طور ویژه معاونت ترافیک برای رفاه حال شهروندان منطقه امید و زندگی با تمام قوا پای کار بوده و همه همکاران تلاش کردند بهترین خدمات را به پایتخت نشینان ارائه دهند.  

مهدی نوروزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط معاونت ترافیک در نوروز ۱۴۰۱، گفت: به جهت امنیت هرچه بیشتر رانندگان در سطح شهر و کمتر شدن آمار تصادفات، نصب و مرمت تابلوهای ترافیکی، ضربه گیرها و استوانه های جداکننده حائز اهمیت است که در همین راستا ۷۶۱ مورد نصب و مرمت شد همچنین ۲۳۰ متر گاردریل، ۶۰ عدد پایه و ۱۶ عدد اسپیسر مورد نصب و مرمت  قرار گرفت.

وی افزود: همچنین ۶۵ استوانه،  ۱۵ تابلو و ۱۵ گاردریل جهت ایمن سازی  ایستگاه های بی آرتی منطقه نصب و مرمت شد.  
 
معاون حمل و نقل ترافیک  منطقه ۵ ادامه داد: به جهت رفاه حال شهروندان و بالاتر بردن امنیت آنان در ایستگاه های اتوبوس سطح منطقه نیز، اقدام به ترمیم و بهسازی ۸ سقف، نصب ۸ شیشه و ۱۱۰ تابلو صورت گرفت همچنین ۱۲۱ کیلومتر خط کشی معابر غیر بزرگراهی، ۱۱۳ متر بلوک عابر پیاده و ۶ عدد تقاطع و سرعتگاه تجدید خط کشی شد.

دومین خانه محیط زیست منطقه ۲ آغاز به کار کرد

شهردار منطقه ۲ اعلام کرد: دومین خانه محیط زیست این منطقه با هدف توانمندسازی و جلب مشارکت حداکثری شهروندان و تحقق اهداف محیط زیستی در سرای محله بهرود آغاز به کار کرد.

مهدی صالحی، ایجاد خانه محیط زیست را گامی موثر درایجاد بستر مشارکت شهروندان درحفاظت از محیط زیست برشمرد و گفت: نهادینه سازی فرهنگ حفظ محیط زیست یکی از رویکردهای اصلی برنامه های زیست محیطی است و  در همین راستا دومین خانه محیط زیست منطقه با محوریت زمینه سازی بستری برای تعامل مشترک مدیریت شهری و شهروندان در اطلاع رسانی و پایش وضعیت محیط زیست منطقه در سرای محله بهرود آغاز به کار کرد.

وی شناسایی معضلات محیط زیستی محله با مشارکت شهروندان و اجرای اقدامات لازم به منظور بهبود وضعیت محله را از اهداف مهم افتتاح این خانه اعلام کرد و افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته در نظر است تا سایر سراهای محلات منطقه نیز به خانه محیط زیست مجهز شود.

به گفته صالحی با ایجاد خانه های محیط زیست ضمن فراهم شدن بستر تعامل مشترک مدیریت شهری و شهروندان برای شناسایی و رفع مسائل زیست محیطی، با ارتقای اطلاع رسانی و آگاهی شهروندان، بستر جلب مشارکت آنها در فعالیت های زیست محیطی وبهره گیری از حضور داوطلبانه و ابتکارات شهروندان در این زمینه فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه محیط  زیست محله باید از طریق مردم مراقبت شود، گفت: زمانی که مردم در خصوص مسائل زیست محیطی حساس شوند و آگاهی لازم را نیز بیابند می توانند همراه با دستگاه ها و نهادهای متولی بسیار تاثیرگذار عمل کنند.

اجرای ۳ هزار متر مربع نقاشی زمینی مخاطب محور در منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ اعلام کرد: سه هزار متر مربع نقاشی زمینی مخاطب محور با موضوع بازی های سنتی در ورودی این منطقه اجرا شد.

مهدی هدایت، اجرای نقاشی های دیواری مخاطب محور را گامی در راستای پویاسازی محیط شهری و آرامش بصری دانست و گفت: در همین راستا ۳۰ نقاشی زمینی در مجموع به متراژ یک هزار متر مربع برای احیای بازی های سنتی با موضوعات لی لی، هزارتو و پرش در ورودی جنوبی پایتخت اجرا شد.

به گفته وی این اقدام خلاقانه به مناسبت نوروز ۱۴۰۱ و با هدف ایجاد حس سرزندگی در شهروندان و مسافران در بوستان افرا و عوارضی تهران قم صورت گرفته است.

شهردار منطقه ۱۹ در ادامه از نصب المان های نوری در محدوده منطقه برای ارتقای زیبایی بصری شهر خبر داد و گفت:  در همین راستا ضمن نصب المان نوری با طرح نخل در روبروی ساختمان ستادی منطقه، المان نوری طرح پروانه نیز در بوستان ولایت در حال اجرا است.  

وی خاطرنشان کرد: در طرح استقبال از بهار ۱۴۰۱ نیز نزدیک به ۱۲ هزار متر مربع پاکسازی در خیابان های میثاق و میعاد جنوبی، شکوفه، سبلان، برادران شکری و بهشتی صورت گرفت.  

هدایت در بخش دیگری به آماده سازی محیطی منطقه به مناسبت ماه رمضان اشاره کرد و افزود: در همین راستا بیش از ۳۰ بنر با مضامین متناسب با این ماه مبارک در معابر و میادین اصلی منطقه اکران شده است.

پویش ماه مهربانی در دارالمومنین تهران 

دختران و بانوان دارالمومنین تهران از برنامه های فرهنگی و فعالیت های معنوی شهرداری منطقه ۱۴ بهره مند می شوند.

این ویژه برنامه های فرهنگی ماه مهربانی با حضور دانش‌آموزان گروه سنی تا ۱۵ سال و خانواده های ساکن منطقه در بستر فضای مجازی اجرایی می شود.

آیات بهاری، تقویم ماه مهربانی، برگزاری مسابقات هنری با مضامین مرتبط با ماه رمضان و نوع دوستی، روایت ماه مهربانی و پویش مهربانی در محله ها  از جمله برنامه هایی است که با رویکرد همدلی و کمک به شهروندان و مهربانی کردن به دیگران به ویژه خانواده های نیازمند و سالمندان توسط حوزه بانوان امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با مشارکت نوجوانان دختر دارالمومنین در نظر گرفته شده است.

برای این منظور و شرکت در مسابقات پویش ماه مهربانی و ارسال آثار هنری، نوشته‌ها، عکس‌ها و فیلم‌های فعالیت‌های روزانه و دریافت جوایز، تنها کافیست شماره مربوط‌ به منطقه محل سکونت در منطقه به شماره تلفن ۰۹۲۱۲۸۰۲۶۹۳ و یا به آدرس صفحه اینستاگرام banovan۱۴ @ ارسال شود.

بر اساس این گزارش اهداف برگزاری این پویش ها که تا پایان ماه مبارک رمضان و در کنار کمک های مومنانه به بانوان نیازمند منطقه انجام می شود؛ کمک به ترویج و ارتقای فرهنگ انفاق، نوع‌دوستی، مسئولیت‌پذیری و مشارکت جویی، دست‌گیری از  نیازمند ان و همچنین برقراری عدالت اجتماعی است.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری منطقه پنج تهران شهرداری منطقه سیزده تهران شهرداری منطقه دو تهران شهرداری منطقه هفده تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه پنج تهران شهرداری منطقه پنج تهران شهرداری منطقه دو تهران میادین میوه و تره بار تهران شهرداری منطقه محلات کم برخوردار هزار و ۵۰۰ تومان هزار و ۹۰۰ تومان ماه مبارک رمضان خانه محیط زیست همین راستا هزار متر مربع شهردار منطقه ماه مهربانی زیست محیطی نصب و مرمت انجام شده صورت گرفت دستگاه ها منطقه ۱۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۸۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری زیر ذره‌بین شورای شهر | مظفر: ۲ هزار و ۸۷۴ پروژه برای سال جاری شناسایی شدند

به گزارش همشهری آنلاین، میثم مظفر در دویست و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارش طرح رصد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در ۳۵۰ محله حضور پیدا کردند، گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد سه هزار مطالبه موضعی اخذ  و ۳۰ چالش فراگیر از بین این سه هزار مشکل شناسایی شد.

او افزود: در نتیجه هزار و ۷۵۰ پروژه توسعه محلی در سال ۱۴۰۱، هزار و ۵۲۰ پروژه در سال ۱۴۰۲ شکل گرفت و دو هزار و ۸۷۴ پروژه نیز در سال جاری در نظر گرفته شد.

مظفر با بیان اینکه در قالب طرح رصد ۲ نیز اعضای کمیسیون از مناطق مختلف بازدید کردند، یادآور شد: گزارش‌هایی به عنوان دستاوردهای شورا تهیه و ارائه شد، به نظر می رسد شورا و شهرداری دستاوردهای بزرگی در بخش‌های مختلف داشتند.

او با بیان اینکه گزارش‌های تخصصی به شهردار تهران در رابطه با نحوه عملکرد شهرداری مناطق ارائه شده است، گفت: ۱۲۵ درصد حجم ریالی کار در سال گذشته نسبت به سال‌های ماقبل رشد پیدا کرد و عملکرد شهرداری در سال ۱۴۰۲ در پیشرفت فیزیکی پروژه‌های احداثی جهش قابل توجهی داشت. دبیرخانه طرح رصد هم به صورت هفتگی مسائل را پیگیری می کرد.

رئیس کمیته بودجه با بیان اینکه ۹۹ پروژه قرمز در سطح شهر شناسایی شد، توضیح داد: اقدامات و پیگیری ها منجر به این شد که امروز تنها ۲ پروژه قرمز داشته باشیم و در سه ماه سوم سال قبل بیش از ۹۰۰ پروژه به پایان برسد. ۱۱ منطقه در سال قبل پیشرفت ۱۰۰ درصدی در اجرای پروژه‌ها داشتند. کمترین درصدها در پروژه‌های تملک دارایی و سرمایه ای ۸۸ درصد است.

احداث ۵۸ زمین چمن مصنوعی

مظفر با بیان اینکه خروجی کمیته رصد به صورت ملموس مشخص است، یادآور شد: ما در قالب طرح رصد اقدامات سایر کمیسیون‌ها را نیز دنبال کردیم. به طوری که ۵۸ زمین چمن مصنوعی به پایان رسیده و ۴۴ مجموعه فرهنگی و ورزشی در این دوره اجرا شده است. احداث ۶ درمانگاه و چهار تالار یاس هم در این دوره به اجرا رسیده است.

او با اشاره به اصلاح هندسی چهار هزار و ۷۲۷ نقطه در محلات، خاطرنشان کرد: احداث هزار و ۸۶۳ ظرفیت پارکینگ، ایمن سازی ۱۴ هزار و ۴۸۲ نقطه حادثه خیز ترافیکی، احداث ۹۱۸ سرپناه ایستگاه حمل و نقل عمومی، بازگشایی ۵۴ مسیر و معبر ترافیکی، احداث ۷۲ هزار مترمربع معبر جدید و احداث هشت تقاطع غیرهمسطح از دیگر اقدامات در حوزه حمل و نقل و ترافیک است.

بهسازی ۲۰۲ کیلومتر از شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه هفت تصفیه خانه، ۲۹ کانال و همچنین بهسازی ۲۰۲ کیلومتر شبکه جمع آوری آب‌های سطحی در این دوره انجام شده، گفت: دیگر اقدامات حوزه خدمات شهری شامل احداث ۲۵ بوستان محلی، احداث ۱۶ میدان میوه و تره بار، احداث، بهسازی و مرمت ۵۷۴ هزار مترمربع پیاده رو، احداث، بهسازی و مرمت ۶۱۲ کیلومتر نهر، ایمن سازی و بهسازی هزار و ۶۸ بوستان، احداث و مرمت هزار و ۷۸۵ چشمه سرویس بهداشتی و آسفالت ۱۱.۵ میلیون متر مربع کوچه، خیابان و معابر اصلی، فرعی و بزرگراهی است.

کد خبر 846080 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها شهرداری شورای شهر تهران پایتخت

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • رفع معارضین مسکونی از مسیر پروژه آزادراه شهید شوشتری
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • برگزاری ۴۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۲
  • توزیع متوازن خدمات محله‌ای و عمرانی در محلات کم‌برخوردار تبریز
  • ترافیک سنگین در محور هراز/ فاقد مداخلات جوی در محورهای شمالی
  • پروژه‌های خُرد محلات کمتر برخوردار را در اولویت قرار دهیم
  • مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری زیر ذره‌بین شورای شهر | مظفر: ۲ هزار و ۸۷۴ پروژه برای سال جاری شناسایی شدند