Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد خاکسار مهابادی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش اردستان افزود: از این مبلغ یک میلیارد تومان تا کنون تخصیص یافته و صرف تهیه ۱۵۰ نیمکت ویژه مدرسه‌های ابتدایی روستایی و رایانه شده تا یک هفته آینده تحویل مدرسه ها خواهد شد.

وی اضافه کرد: بهسازی سالن ورزشی ارشاد شامل کفپوش، سامانه روشنایی و صوت با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان با همکاری فرماندار و اداره کل آموزش و پرورش استان اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرآموزش و پرورش اردستان خاطرنشان کرد: مراحل اداری و مقدماتی ساخت هنرستان فنی دخترانه اردستان انجام شده و عملیات اجرایی به زودی با حضور مسوولان در محل شهرک کاوه آغاز خواهد شد.

خاکسار مهابادی درباره اسکان مسافران نوروزی در واحدهای آموزشی گفت: افزون بر سه هزار نفر در تعطیلات نوروز در این واحدها اسکان یافته‌اند و رضایتمندی خود را اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده طی سال تحصیلی جاری در اردستان افزود: محفل انس با قرآن در شهر مهاباد برگزار شده و ۲۷ و ۲۸ فروردین همراه با افطاری در ۲ مدرسه متوسطه اول پسرانه و دخترانه اردستان با حضور قاریان کشوری اجرا خواهد شد.

مدیرآموزش و پرورش اردستان اضافه کرد: برنامه تجلیل از ۴۲ نفر از بازنشستگان سال گذشته انجام شده و ۵۳۰ نفر از شاغلان در آموزش و پرورش در اردیبهشت ماه در هفته گرامیداشت مقام معلم انجام خواهد شد.

خاکسار مهابادی خاطر نشان کرد: مدیریت آموزش و پرورش اردستان ۴۸۵ نفر کادر آموزشی شاغل و چهار هزار و ۳۹۵ نفر دانش آموز دارد.

به گفته وی، از مجموع دانش‌آموزان اردستان، ۲ هزار و ۳۱۵ نفر ابتدایی‌ از جمله ۴۱۸ نفر کلاس اولی، یک‌هزار و ۱۳۰ نفر متوسطه اول و ۹۵۰ نفر متوسطه دوم و در مجموع ۵۲ درصد دختر و ۴۸ درصد پسر هستند.

جشنواره سپاس معلم در اردستان برگزار می شود

فرماندار اردستان گفت: جشنواره سپاس معلم با رویکرد فرهنگی و ارزشی در پاسداشت مقام معلم در این شهرستان برگزار می‌شود.

حمیدرضا تاملی با بیان اینکه نگاه سپاسگزاری به سمت رویکردهای مادی توسعه پیدا کرده است که با توجه به وضعیت اقتصادی، بضاعت شهرستان و توان خانواده‌ها یارای همراهی با فعالیتی در شأن مقام معلم وجود ندارد، افزود: باید رویکرد فرهنگی و ارزشی در پاسداشت مقام معلم حاکم شود و در این راستا جشنواره سپاس معلم با استفاده از نظرات معلمان، آموزشگاه‌ها و دانش‌آموزان با برنامه‌ریزی ویژه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نظام آموزش زیرساخت قوی شدن در حوزه‌های مختلف است و باعث تقویت بنیان‌های فکری و پرورشی نیروی انسانی به عنوان مهمترین عناصر تشکیل دهنده جامعه می‌شود، اضافه کرد: با توجه به بازگشایی مدرسه‌ها و حضوری شدن آن حوزه نظامی و امنیتی نیز به وظایف خود توجه لازم را داشته باشند.

فرماندار اردستان با بیان اینکه انجمن‌های اولیا و مربیان بازوی حمایتی آموزش و پرورش هستند، اظهار داشت: با توجه به عادی‌سازی آموزش در سطح مدرسه‌ها رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دنبال شود تا شاهد تعطیلی کلاس‌های درس نباشیم.

تأملی به پیگیری برای جذب اعتبار تجهیز هنرستان‌های اردستان اشاره کرد و افزود: به دنبال توافق با بنیاد برکت و به صورت مشارکتی با نوسازی مدارس، ۹ کلاس درس در قالب مدرسه جدید یا تخریب و بازسازی پس از جانمایی در شهرستان ساخته می‌شود.

همگان مدیون تلاش معلمان هستند

امام جمعه اردستان گفت: همه ما مدیون تلاش و زحمات معلمان در دوران تحصیل هستیم و باید قدردان آن ها باشیم.

حجت الاسلام حسن دهشیری با اشاره به نزدیکی هفته گرامیداشت مقام معلم افزود: همواره بحث تجلیل از مقام معلم مطرح بوده، گاهی هدیه ای مادی به آن ها داده شده که در شان معلم نیست.

وی تصریح کرد: نباید شان معلم را با هدیه‌های مادی پایین آورد، بلکه  باید درصدد احیای شان و منزلت معلم در جامعه بود.

۸۶ درصد دانش آموزان اردستان در کلاس‌های درس حاضر شدند

معاون پشتیبانی و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش اردستان گفت: طی بازدیدهای انجام شده از ۴۶ مدرسه پس از بارگشایی از مجموع چهار هزار و ۱۰۳ دانش‌آموز این واحدها سه هزار و ۵۴۳ نفر سرکلاس درس حاضر بودند که ۸۶ درصد را شامل شده است.

محسن پاینده افزود: هیچ مکانی نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای کلاس درس باشد در زمان بیماری کرونا با تمامی تلاش‌های صورت گرفته، آموزش در فضای مجازی کیفیت لازم را نداشت.

وی ادامه داد: کلاس‌های جمع‌بندی آزمون سراسری و وبینارهای آموزشی برگزار شده با کمک نیکوکاران، هزینه‌ای برای دانش آموزان بهمراه نداشته است.

شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر ۴۳ هزار نفر در فاصله ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

برچسب‌ها مدارس فرمانداران اردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس فرمانداران اردستان مدارس فرمانداران اردستان آموزش و پرورش اردستان دانش آموزان انجام شده مقام معلم مدرسه ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۸۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس

همایش دو روزه آموزشی - توجیهی روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از صبح امروز در محل باشگاه فرهنگیان آغاز شده و تا فردا ادامه دارد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با حضور در جمع مدیران در این نشست تخصصی، گزارشی از فعالیت‌های این سازمان ارائه کرد و گفت: در سازمان مدارس غیردولتی ما برنامه‌هایی در سه حوزه قانونگذاری، مدیریتی-سیاست‌گذاری و برنامه‌های مشترک با سایر معاونت‌ها را دنبال کردیم.

احمد محمودزاده گفت: در این قالب‌ها، کار مهم در حوزه قانون‌گذاری، بازنگری قانون تأسیس مدارس و مراکز غیردولتی بود. این کار را پس از ۱۸ ماه به نتیجه رساندیم، ۱۶ ماده آن تغییر پیدا کرد و ابلاغ شده است. حمایت از معلمان، حمایت از موسسان را تثبیت و موضوع نظارت را در این قانون، جدی‌تر مطرح کردیم. در کنار این موضوع، بحث استقرار را نیز پیگیری کردیم و به نتیجه رساندیم. موضوع مدارس استیجاری و احداثی سروسامان پیدا کرد تا دیگر مشکلی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه بررسی و بازنگری آیین‌نامه‌های مربوط به شوراهای عالی آموزش و پرورش استان‌ها برای احیای برخی از ظرفیت‌ها یکی از کارهای مهمی است که امسال دنبال خواهد شد، گفت: چندین برنامه را هم با قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در دست اجرا داریم که در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت و امیدواریم به خوبی اجرا شود.

وی همچنین از بررسی طرح مدرسه مجازی خبر داد و گفت: مصوبه این موضوع را سال گذشته دریافت کردیم و به دنبال این هستیم تا تنوع مدارس را کاهش داده و در داخل مدرسه مجازی تجمیع کنیم. طرح این کار به شورای عالی آموزش و پرورش ارجاع داده شده است و به زودی نهایی خواهد شد.

محمودزاده با بیان اینکه مبنای صدور مجوز در سازمان مدارس غیردولتی، قانون است، گفت:  فعالیت  مراکز آزمون ها در کشور باید در چارچوب مجوز و مقررات باشد، فعالیت  مراکز بدون مجوز ممنوع بوده و در صورت مشاهده کردید، آن را تعطیل کنید.

معاون وزیر آموزش و پرورش از استان‌ها خواست تا هوش مصنوعی را در مدارس غیردولتی با مفهوم درست، شروع کنند.

وی افزود: در این زمینه در مرکز اقداماتی در حال انجام است ولی شما نیز باید این کار را در استان‌ها شروع کنید.

وی همچنین بر اجرای نظام دوری در مدارس غیردولتی، جذب مربی بهداشت، اجرای جدی برنامه‌های پرورشی، استمرار کیفی و جدی طرح‌هایی از قبیل آوای آسمانی، چفیه‌های بهشتی و طرح ولایت تاکید کرد و گفت: شما باید تمهیدات لازم برای ایجاد نمازخانه در مدارس فراهم کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
  • ورود بیش از ۳۸۰۰ معلم به مدارس ابتدایی در استان
  • این افراد معلم می‌شوند
  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • تجهیز ۱۰۵ میلیارد ریالی حوزه‌های برگزاری آزمون‌ها در کردستان
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است