Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا آموزش های حضوری در سطح مدارس با جدیت از سرگیری شده است و تعداد قابل توجهی از دانش آموزان نیز از بازگشایی مدارس و آموزش های حضوری استقبال کرده اند، کلاس های درس هر روز صبح پذیرای دانش آموزان و معلمان هستند و اکنون بهار آموزش همگام با بهار طبیعت آغوش مدارس را به روی دانش آموزان گشوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی ۲ سال گذشته آموزش های مجازی جایگزین حضوری شد و با وجود مشکلات و نواقص موجود اما به دلیل حضور دانش آموزان در منازل، دغدغه سلامتی آنان برای خانواده ها کمتر شده بود.

 اکنون نیز  که مدارس پس از تعطیلات نوروزی، دید و بازدید ها و مسافرت های سال نو بازگشایی شده است هرچند همچنان دغدغه و دلواپسی خانواده ها برای سلامتی فرزندان در اولویت قرار دارد اما از طرفی بسیاری از خانواده ها سعی می کنند با پشت سرگذاشتن این دلواپسی ها همگام با نظام آموزشی، شرایط مناسبی را برای حضور دانش آموزان در فضای مدارس و از سرگیری آموزش های حضوری فراهم کنند.

ضرورت آموزش های حضوری در ابعاد مختلف تحصیلی و تربیتی برای دانش آموزان برکسی پوشیده نیست که نخستین انتخاب آموزشی برای والدین و دانش آموزان نیز همین است و البته در شرایط کنونی وضعیت ناپایدار ویروس کرونا، لزوم ایجاد فضایی ایمن و سالم در مدارس و مدیریت این وضعیت نیز امری انکارناپذیر و شایسته است این مهم توسط شورای مدارس به خوبی مدیریت شود.

بنابر اظهارات مسوولان آموزش و پرورش لرستان، شورای مدارس و مدیران مجاز به اتخاذ تصمیماتی راهگشا در راستای رعایت هرچه بهتر و بیشتر پروتکل های بهداشتی در سطح مدارس هستند و می توانند با مدیریت این شرایط فضایی ایمن و سالم تر برای دانش آموزان ایجاد کنند.

مادر یک دانش آموز پایه اول ابتدایی می گوید: ضرورت تدریس دانش آموزان در کلاس های حضوری به ویژه برای کلاس اولی ها برکسی پوشیده نیست که باید این مهم در کنار حفظ سلامت کودکان مورد توجه قرار گیرد.

پدر یک دانش آموز مقطع ابتدایی نیز گفت: افت تحصیلی دانش آموزان در آموزش های مجازی یک حقیقت انکارناپذیر است که متاسفانه طی ۲ سال گذشته گریبانگیر نظام آموزشی شده است.

وی افزود: برگزاری کلاس های درس باعث خوشحالی و راهکار مناسبی برای برون رفت از این مشکل است اما سلامت دانش آموزان نیز همچون ۲ سال گذشته باید در اولویت دستگاه تعلیم و تربیت قرار بگیرد و راهکارهای اثرگذاری برای ایمنی دانش آموزان اجرایی شود.

یکهزار و ۳۵۴ بازدید از روند آموزش حضوری مدارس لرستان انجام شد

 سرپرست اداره کل آموزش‌ و پرورش لرستان گفت: یکهزار و ۳۵۴ بازدید از روند آموزش حضوری مدارس این استان در روز ۱۴ فروردین ماه جاری انجام شد.

رضا عزتی بیان کرد: در روز نخست بازگشایی مدارس، ۱۸۶ تیم ارزیاب نحوه آموزش های حضوری را بررسی کردند.

وی ضمن ابراز رضایت از آموزش حضوری مدارس استان در روز اول بازگشایی مجدد مدارس اظهار داشت: امید می رود با ادامه این روند تا پایان سال، دانش‌آموزان بهتر آموزش داده شوند و افت تحصیلی ناشی از همه گیری ویروس کرونا و مجازی شدن آموزش، جبران شود.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان افزود: مدیران باید با تهیه ماسک و مواد شوینده و ضدعفونی، شرایط را برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی فراهم کنند.

سلامت دانش آموزان در اولویت بازگشایی مدارس 

معاون متوسطه آموزش و پرورش لرستان نیز گفت: براساس بازدید و بررسی های میدانی، از حضور دانش آموزان در مدارس به خوبی استقبال شده است و در حالیکه اکنون حدود ۶۰ درصد آنها در کلاس های درس حاضر شده اند انتظار می رود طی روزهای آینده این تعداد افزایش یابد.

نصرالله بازگیران با تاکید بر اینکه سلامت دانش آموزان در اولویت بازگشایی مدارس استان قرار دارد افزود: طبق مصوبه ستاد کرونا آموزش های حضوری از ۱۴ فروردین ماه جاری در دستور کار قرار گرفته و تمهیداتی اندیشیده شده است که فضایی ایمن با رعایت پروتکل های بهداشتی برای دانش آموزان در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در فصل بهار و شرایط مساعد آب و هوایی، امکان باز بودن درب و پنجره ها و حتی برگزاری کلاس ها در فضای باز مدارس نیز امکان پذیر است و شورای مدارس می توانند با ابتکار عمل، مدیریت مناسبی برای برگزاری کلاس های آموزشی سالم داشته باشند.

وی با بیان اینکه اعتبارات آموزشی ۱۵۰ مدرسه استان واریز شده و مابقی نیز در حال انجام است ادامه داد: همچنین هماهنگی های لازم از قبل توسط مدیران مدارس انجام شده است تا مشکل سرویس های دانش آموزان به زودی برطرف شود.

۴۲ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی لرستان علیه کرونا واکسینه شدند

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش لرستان نیز گفت: ۴۲ هزار نفر از مجموع ۲۱۰ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی این استان واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

امین جمشیدی  بیان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و از سرگیری آموزش های حضوری در استان، تکمیل واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: در این راستا تاکنون ۹۹.۴۶ درصد دانش آموزان استان دُز نخست، ۸۵.۴ درصد دانش آموزان دُز دوم و حدود ۱۵ درصد نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

جمشیدی با اشاره به بازگشایی مدارس براساس مصوبه ستاد ملی کرونا و دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: استفاده صحیح از ماسک و تهویه مناسب در سطح مدارس در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در این راستا بر اساس دستورالعمل ابلاغی هر روز قبل از شروع کلاس ها ضدعفونی فضای مدارس در حال انجام است و سرانه بهداشتی مدارس نیز در شهرستان و مناطق استان واریز شده است.

جمشیدی بر ضرورت ترویج سواد بهداشتی در سطح مدارس استان تاکید کرد و افزود: به منظور پیشگیری از افت تحصیلی دانش آموزان، تعامل خانواده ها و رسانه در راستای بازگشت مدارس به روزهای عادی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و با افزایش سواد بهداشتی در سطح جامعه و مدارس، می توان محیط های ایمنی را برای دانش آموزان ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه سلامت دانش آموزان اولویت اصلی مدارس استان است ادامه داد: مراقبان سلامت و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی طی روزهای گذشته تلاش زیادی در راستای افزایش سواد بهداشتی دانش آموزان داشته اند.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا لرستان مدارس ویروس کرونا لرستان آموزش و پرورش لرستان سلامت دانش آموزان برای دانش آموزان آموزش های حضوری بازگشایی مدارس دانش آموزان سطح مدارس مدارس استان آموزش حضوری خانواده ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۰۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی جعفری صبح سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی دفتر وی در سمنان، با اشاره به خدمات حمایتی این نهاد در سراسر کشور، گفت: هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست.

وی با بیان اینکه ورودی دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد به مدارس استعدادهای درخشان در سال تحصیلی جدید ۷۰ درصد رشد داشته است، تاکید کرد: ورود دانش آموزان کمیته امداد به مدارس نمونه دولتی سه برابر شده است.

معاون کمیته امداد با بیان اینکه مؤسسات آموزشی برای دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد به همکاری گرفته شده‌اند، تاکید کرد: از ترک تحصیل بیش از پنج هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد جلوگیری شده است.

جعفری با بیان اینکه دو هزار پشتیبان تلفنی برای کنکورهای تحت حمایت کمیته امداد در سراسر کشور در حال فعالیت هستند، افزود: تلاش داریم که از ظرفیت‌های خوب کمک آموزشی برای دانش آموزان تحت حمایت بهره مند شویم.

کد خبر 6062669

دیگر خبرها

  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟
  • هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست