Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@20:34:48 GMT

افزایش نرخ شیوع اعتیاد در خراسان جنوبی به ۴ درصد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۴۸۲۵

افزایش نرخ شیوع اعتیاد در خراسان جنوبی به ۴ درصد

به گزارش خبرنگار مهر سرهنگ سید حسین حسینی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: بر اساس برآورد ما نرخ شیوع اعتیاد در استان به چهار درصد افزایش یافته است و در ۲۱ قشر مختلف اقدامات خوبی برای آموزش، پیشگیری و شناسایی افراد معتاد انجام داده ایم.

وی تصریح کرد: افزایش حدود ۴۰ درصدی کشفیات نشانگر افزایش تقاضا می‌باشد که باید با محروم کردن خرده فروشان از خدمات اجتماعی، جلوی فروش مواد مخدر تا حدودی گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خروجی مراکز ترک اعتیاد تنها پنج تا ۱۰ درصد است، اضافه کرد: برای صیانت از خانواده معتادان ۱۴ نفر در شش ماهه دوم سال گذشته به کمپ معرفی شدند.

وی بیان داشت: با وجود حدود سه هزار معتاد زن تنها یک کمپ ترک اعتیاد خاص بانوان در مرکز استان وجود دارد که علاوه بر نیاز به یک کمپ دیگر در بیرجند در فردوس و طبس هم کمپ‌هایی باید راه اندازی شوند.

کد خبر 5461651

منبع: مهر

کلیدواژه: پیشگیری از اعتیاد سپاه انصار الرضا ع خراسان جنوبی بیرجند بوشهر ویروس کرونا ماه رمضان 1401 کرمانشاه ماه مبارك رمضان خراسان رضوی مشهد آمار کرونا بازگشایی مدارس گرگان سانحه تصادف مسافران نوروزی سفر استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما از ایجاد دو هزار و ۲ هزار و ۱۵۸ فرصت شغلی در بخش تعاون در سال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد اشتغال با تشکیل ۵۳ شرکت تعاونی جدید در استان ایجاد شد.

اشرفی افزود: سال ۱۴۰۱، با تشکیل ۴۱ تعاونی هزار و ۴۵۴ فرصت شغلی جدید در استان تشکیل شد.

به گفته وی این تعاونی‌ها در گرایش‌های مختلف تولیدی، توزیعی، خدمات و پیشرفت و آبادانی روستایی و روستا تعاون تشکیل شده است.

هم اکنون هزار و ۲۶ تعاونی در خراسان جنوبی فعال است.

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • بارندگی‌های اخیر، خشکسالی خراسان جنوبی را جبران نمی‌کند
  • دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • ۶۲.۳ درصد اعتبارات تملک و دارایی‌های خراسان جنوبی تخصیص یافته است
  • رشد ۲.۵ برابری بازرسی های بهداشت محیط
  • مصرف ۱.۹ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در خراسان جنوبی