Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@01:02:57 GMT

مشاور سابق پوتین معتقد است کە اوکراین تجزیه خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۲۵۱۸

مشاور سابق پوتین معتقد است کە اوکراین تجزیه خواهد شد

در حالی که جنگ روسیه علیه اوکراین وارد چهل و پنجمین روز خود می‌شود، سرگئی کاراگانوف، مشاور سابق پوتین معتقد است کە تجزیه اوکراین بسیار محتمل است.

به گزارش ایسنا به نقل از دویچه وله، سرگئی کاراگانوف، مشاور سابق کرملین و از نزدیکان ولادیمیر پوتین است. رسانه‌ها می‌گویند کە او هنوز به رئیس‌جمهور روسیه نزدیک است و تقریباً بهتر از هر کس دیگری او را می‌شناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاراگانوف ابراز نگرانی کرده که اوکراین پس از جنگ دیگر نمی‌تواند مانند گذشته به حیات خود ادامه دهد و تجزیه این کشور را بسیار محتمل دانستە است.

کاراگانوف در مصاحبه با "نیو استیتسمن" گفت: «نمی‌توانم بگویم این جنگ چگونه پایان خواهد یافت، اما فکر می‌کنم در نهایت به تقسیم اوکراین خواهد انجامید».

مشاور سابق پوتین ابراز امیدواری کردە که "در پایان هنوز چیزی به نام اوکراین باقی بماند".

کاراگانوف ۶٩ ساله استدلال می کند که "روسیه نمی‌تواند در جنگ شکست بخورد" و تجزیه به معنای "نوعی پیروزی" برای کشور مادری او است.

او همچنین گفتە کە اگر کشورهای ناتو به تامین تسلیحات اوکراین ادامه دهند، احتمال وقوع جنگ بین ناتو و روسیه افزایش خواهد یافت.

با این حال، او امیدوار است قبل از هر اتفاق "بدتری" یک نوع توافق صلح بین روسیه و ایالات متحده آمریکا و بین روسیه و اوکراین حاصل شود.

کاراگانوف در این مصاحبه احتمال استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را رد نمی‌کند.

کارشناسان زیادی گمانه‌زنی می‌کنند کە هدف روسیه در جنگی کە آغاز کردە به کنترل درآوردن منطقه دونباس در شرق اوکراین است.

خبرها هم حاکی از آن است کە پس از عقب‌نشینی نیروهای روسیه از کی‌یف و حومه آن در روزهای گذشتە، این کشور تمرکز و قوای خود را بر منطقه دونباس متمرکز کردە است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در روز ۲۱ فوریه (دوم اسفند) سندی مبنی بر استقلال دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین و بخشی از دونباس را امضا کرد و دو روز بعد فرمان حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پوتين حمله روسيه به اوكراين مشاور سابق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۲۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مشاور نظامی به اوکراین می‌فرستد

همزمان با تشدید فعالیت‌های نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا در حال بررسی اعزام مشاوران نظامی بیشتر به سفارت خود در کی‌یف است.

به گزارش مشرق، پولیتیکو شنبه شب به نقل از پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نوشت که این مشاوران نقش رزمی نخواهند داشت بلکه در زمینه مشاوره و حمایت از دولت و ارتش اوکراین فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: وزارت دفاع در طول این جنگ و با تغییر اوضاع امنیتی حضور ما در اوکراین را بازنگری و تعدیل کرده است. ما در حال حاضر، در حال بررسی اعزام مشاوران بیشتر به «اداره همکاری دفاعی» در سفارتمان هستیم.

رایدر درباره اینکه چه تعدادی از مشاوران آمریکایی به اوکراین خواهند رفت، جزئیاتی منتشر نکرد.

پولیتیکو به نقل از منابع آگاه نوشت که مشاوران جدید در زمینه نگهداری تسلیحات به ارتش اوکراین کمک خواهند کرد.

این نشریه به نقل از ۲ مقام آمریکایی گزارش داد که در حال حاضر شماری کمی از نظامیان آمریکایی برای دوره‌های کوتاه به سفارت آمریکا در کی‌یف رفته‌اند و در امور نظارتی و امنیتی سفارت نقش دارند.

آنها گفتند که قرار است حدود ۶۰ مشاور آمریکایی به اوکراین بروند.

هر چند گفته شده که نقش آنها غیررزمی است، اما نقش نظامی آمریکا را در اوکراین گسترش می‌دهد. این در حالی است که مجلس نمایندگان آمریکا با کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری به اوکراین موافقت کرد.

به تازگی ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به اعضای کنگره هشدار داد اگر اکنون بسته کمک به اوکراین را تصویب نکنید، کی یف تا پایان سال (۲۰۲۴) بازنده جنگ خواهد بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • حمله به پایگاه راداری استراتژیک روسیه؛ کی‌یف از خط قرمز هسته‌ای مسکو عبور کرد؟
  • روسیه تسهیل تجارت غلات در گروه بریکس را کلید زد
  • ادعای همسر الکسی ناوالنی در مورد پوتین
  • آمریکا مشاور نظامی به اوکراین می‌فرستد