Web Analytics Made Easy - Statcounter

عابدین خرّم روز شنبه در جلسه استانی مقابله با کرونا با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، اظهار داشت: مدیران و مسئولان مراکز آموزش عالی و مدارس باید نسبت به وضعیت تهویه مناسب کلاس ها، استفاده از ماسک و شرایط بهداشتی خوابگاه ها توجه جدی داشته باشند.

وی افزود: جزء ۱۰ کشوری هستیم که بالاترین میزان تعطیلی در مدارس و دانشگاه ها را داشته ایم و این امر خسارت های زیادی را به فضای آموزشی کشور وارد کرده است که باید جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرّم بر ضرورت افزایش پوشش واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: تیم های سیار جهت تزریق واکسن در دانشگاه ها و مدارس استان و همچنین در بین گروه های پرخطر و اقشاری که دسترسی به مراکز واکسیناسیون ندارند حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: تزریق واکسن تاثیر بسیار بالایی در میزان کاهش مرگ و میر و ابتلا به بیماری دارد.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: طبق آمار ۵۱ درصد سفرهای نوروزی در کشور نسبت به سال گذشته و ۲۰ درصد نسبت به سال ماقبل شیوع کرونا افزایش داشته که تاثیر این سفرها در روند ابتلا به بیماری در روزهای آتی خود را نشان خواهد داد.

وی گفت: در سفرهای نوروزی امسال با هماهنگی و همکاری و تلاش همه دستگاه های خدمت رسان، میزان تصادفات در استان حدود ۴۰ درصد و میزان فوتی ها ۴۷ درصد کاهش یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت ثبت نام اصناف در سامانه ایران من ، گفت: بیش از ۱۵۰ هزار صنف در استان فعال است که حدود ۳ درصد از آنها در این سامانه ثبت نام کرده اند.

تراب محمدی افزود: ضروری است اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف نسبت به توجیه افراد جهت ثبت نام در سامانه ایران من بیش از پیش تلاش کنند.

وی ادامه داد: تمامی کسانی که قصد سفر از طریق هوایی، ریلی و جاده ای دارند و همچنین کسانی که قصد حضور در کنسرت ها و برنامه های فرهنگی و هنری دارند صدور بلیت باید بعد از استعلام از سامانه ایران من صورت گیرد.

محمدی همچنین با اشاره به کمبود سرویس مدارس و دانشگاه ها از شهرداری ها خواست در این خصوص مساعدت کرده و با مدارس و دانشگاه ها جهت ارایه سرویس همکاری کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به نارسایی ها و چالش های موجود در مدارس استان، گفت: در برخی مدارس استان با کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده و دستگاه های تهویه هوا مواجه بودیم.

بدر شکوهی افزود: برای تهیه دستگاه های تهویه هوای مدارس کمتر برخوردار، تعدادی از سازمان های مردم نهاد و موسسه های خیریه استان برای خرید از تولیدات شرکت های دانش بنیان اعلام آمادگی کرده اند.

وی ادامه داد: با مشارکت دفاتر تسهیل گری چهارگانه تبریز و تعدادی از موسسه های خیریه و سازمان های مردم نهاد ۱۰۰ هزار عدد ماسک تهیه شده که برای توزیع در مدارس کم برخوردار در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد.

شکوهی گفت: خدمات دندانپزشکی توسط ستاد اجرایی فرمان امام در مدارس مناطق کمتر برخوردار در حال ارایه است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مدارس بازگشایی دانشگاه ها استانداری آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مدارس بازگشایی دانشگاه ها ویروس کرونا مدارس بازگشایی دانشگاه ها استانداری آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی مدارس و دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ فریدون قنبرزاده در نشست تجزیه و تحلیل آمار تصادفات استان گفت: میزان فوتی‌ها در تصادفات درون شهری سال ۱۴۰۲ در استان نسبت به سال قبل از آن ۳۸ درصد بیشتر شده است که تبریز با ۶۰ درصد تصادفات در جایگاه نخست و مراغه با ۲۰ درصد در رتبه دوم قرار دارد.

وی ادامه داد: میزان تصادفات جرحی و فوتی در استان نگران کننده است و بر اساس آمار میزان تصادفات در سال گذشته سیر افزایشی داشت.

سرهنگ قنبرزاده با بیان اینکه رده سنی فوتی‌ها در فرودین امسال بین ۲۰ تا ۲۵ سال است افزود: در فروردین ماه سال جاری ۱۹ نفر در رده سنی یاد شده در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست داده اند که ۴۰ درصد کل فوتی‌ها را شامل می‌شود و انتظارمان از والدین این است اجازه ندهند فرزندانشان بدون گواهینامه و رعایت قوانین رانندگی‌ کنند.
وی ادامه داد: اکثر تصادفات منجر به فوت از ساعت ۱۸ به بعد اتفاق افتاده است که ۶۰ درصد کل تصادفات فرودین را شامل می‌شود.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی به عوامل اصلی تصادفات منجر به فوت اشاره کرد و گفت: ناتوانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با ۹ مورد در رتبه اول و بی توجهی به جلو با ۴ مورد در رتبه بعدی قرار گرفته است.

سرهنگ قنبرزاده کنترل ترافیک را وظیفه همگانی دانست و گفت: تمام دستگاه‌ها در کنترل ترافیک و تصادفات باید به میدان بیایند و صرف حضور پلیس کافی نیست به طوری که که در ایام تعطیلات عید به دلیل حضور دستگاه‌های مختلف میزان تصادفات کاهشی بود.

وی با انتقاد از عقب ماندگی تبریز در هوشمند سازی معابر اظهار کرد : تبریز از لحاظ هوشمندسازی معابر فقیر است به طوری که در بین کلانشهر‌های کشور در جایگاه‌های آخر قرار گرفته، بنابراین ضروری است مسئولان برنامه ریزی جدی داشته باشند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی با  اشاره به اینکه برخورد با تخلفات حادثه ساز افزایش یافته است گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان برخورد با تخلفات حادثه ساز ۳۸ درصد در عناوین مختلف افزایش یافته است؛ برای نمونه برخورد با تخلف تجاوز از سرعت مجاز حدود ۲۲۳ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: همچنین در فروردین ماه جاری ۶۵۸ مورد توقیف گواهینامه و خودرو اتفاق افتاده که ۳۳۴ مورد مربوط به دلیل نداشتن گواهینامه، ۱۵۰ مورد تخلفات حادثه ساز ۱۲۵ مورد نمره منفی و ۴۹ مورد نیز به دلیل استفاده از مواد روانگردان بود.

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • نشست تحقق شعار سال با حضور فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت
  • حضور سه دوچرخه سوار استان در اردوی تیم ملی
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی
  • حضور ۶ دوچرخه سوار و یک مربی از آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی