Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس جهانگیرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:مجمع تشخیص مصلحت نظام  یک نقطه از استان اردبیل را برای ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی مصوب کرده و در مراحل بعدی الحاق مناطق دیگر استان قابل اجراست.

وی افزود:با سفر سعید محمد دبیر مناطق آزاد تجاری و صنعتی به استان اردبیل ،منطقه بیله سوار مغان به لحاظ داشتن گمرک مرزی و نزدیکی به کشور آذربایجان و اهمیت آن  برای مبادلات تجاری و اقتصادی در این نقطه  دارای شرایط ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جهانگیرزاده ادامه داد:در همه استان‌های کشور مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی اجرا شده ولی در استان اردبیل به خاطر تعارض منافع برخی نمایندگان استان اردبیل تاکنون اجرای این مصوبه به تاخیر افتاده است.

وی اظهار کرد:برخی از نمایندگان مجلس در استان اردبیل با مطرح کردن منطقه خود به عنوان منطقه آزاد تجاری باعث اختلاف بین مردم مناطق استان شدند در حالی که نقطه مورد نظر برای منطقه آزاد مشخص شده و باید تلاش شود اجرای آن تسریع شود تا همه مناطق استان از آن بهره ببرند.

نماینده پارس‌آباد ، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان با بیان اینکه اجرای منطقه آزاد تجاری و صنعتی در حال حاضر به عنوان یک اولویت و نیاز مبرم برای توسعه اقتصادی استان اردبیل است افزود:به همین منظور درصدد هستیم با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها به اهداف توسعه‌ای استان جامه عمل پوشانده و مشکلات و موانع موجود را برطرف کنیم.

وی با اشاره به مزیت‌های راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی گفت: بهره‌گیری از قانون مزیت ارزش افزوده برای واحدهای تولیدی منطقه، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه و سود حاصل از فعالیت‌های اقتصادی، مقررات صادرات و واردات و امور گمرکی خاص در منطقه آزاد و عدم نیاز به صدور روادید (ویزا) برای ورود و خروج اتباع خارجی از مبادی ورودی و خروجی مجاز منطقه از مزایای مناطق آزاد محسوب می‌شود.

جهانگیرزاده گفت: همچنین برخورداری از انواع معافیت‌های مالیاتی، امکان ورود ماشین‌آلات و قطعات و مواد اولیه برای صنایع منطقه بدون عوارض گمرکی از دیگر مزایای چشمگیر ایجاد منطقه آزاد در استان اردبیل است.

استان اردبیل با توجه به وضعیت خاص جغرافیای خود و داشتن مرزهای طولانی با جمهوری آذربایجان و در نتیجه نزدیکی به بازار قفقاز و روسیه دارای ظرفیت خاصی برای  توسعه است، تجارت خارجی و بالطبع گسترش صنایع صادرات محور از مولفه‌های اساسی توسعه منطقه می‌باشد و در این میان ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی نیز نقش موثری در رونق این بخش از اقتصاد و در نتیجه توسعه متوازن استان خواهد داشت.

ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل پس از مدت‌ها معطلی برای تهیه لایحه در دولت، و بررسی در مجلس،شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت سال گذشته به تصویب رسید اما با وجود تصویب، هنوز عملیات راه اندازی و تعیین مکان استقرار آن به دلیل اختلافات موجود بین نمایندگان استان به جایی نرسیده است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی اشتغال زایی جهش تولید اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اشتغال زایی جهش تولید مجلس شورای اسلامی اشتغال زایی جهش تولید اردبیل ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی مجمع تشخیص مصلحت استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۵۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در سه شهرک صنعتی این جزیره خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مرتضی صابری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن بین‌المللی مرکز رشد برگزار شد، اظهار داشت: این شمار نیروی کار در 230 شرکت فعال در شهرک‌های فجر، تولا و کاوه منطقه آزاد قشم مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه صنعتی و معدنی در قشم و حمایت ویژه سازمان منطقه آزاد قشم از سرمایه‌گذاران در این جزیره، گفت: این منطقه دارای یک سایت هاب انرژی، یک سایت صنایع شیلاتی و سه شهرک صنعتی بزرگ است که حمایت‌ها و امتیارات ویژه‌ای برای فعالان سرمایه‌گذاری در این مراکز وجود دارد.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم یکی از مهمترین اولویت‌های کاری این واحد را حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: در راستای رفع موانع تولید واحدهای تولیدی جزیره قشم، موفق به مصوبه‌ای برای حذف مالیات بر ارزش افزوده چند شرکت دانش‌بنیان در قشم شدیم که در زمینه تولید کود گیاهی از جلبک‌ها و ماهی‌های خشک فعالیت دارند.

صابری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته برای کاهش بروکراسی ادارای تصریح کرد: در همین راستا نیز پارسال با حذف دریافت اسناد اعتباری از سرمایه‌گذاران، موفق شدیم پروانه بهره‌برداری 5 شرکت فعال در شهرک صنعتی تولا که به دلایلی موفق به دریافت پروانه نشده بودند را صادر و آنها را به چرخه تولید و اشتغال جزیره بازگردانیم.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذارانی که با وجود دریافت زمین اما هنوز با گذشت سالهای بسیار اقدام به فعالیت نکرده‌اند، قراردادشان فسخ می‌شود، گفت: در همین راستا نیز بیش از 13 هکتار از زمین‌های واگذار شده در حوزه صنعت و معدن به 19 سرمایه‌گذار که با وجود گذشت بیش از دو دهه از واگذاری هنوز اقدامی انجام نداده بودند، فسخ شد.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد