Web Analytics Made Easy - Statcounter

 عابدین خرم روز شنبه در  در جلسه استانی مقابله با کرونا، بر پایش وضعیت سلامت دانش‌آموزان و دانشجویان در دانشگاه‌ها و مدارس تاکید کرد و اظهار کرد: حضور در مدارس و دانشگاه‌ها الزامی است و فقط کسانی که دارای علایم بیماری هستند نباید در کلاس حاضر شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، وی با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، افزود: مدیران و مسئولان مراکز آموزش عالی و مدارس باید نسبت به وضعیت تهویه مناسب کلاس‌ها، استفاده از ماسک و شرایط بهداشتی خوابگاه‌ها توجه جدی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرم افزود: جزو ۱۰ کشوری هستیم که بالاترین میزان تعطیلی در مدارس و دانشگاه‌ها را در دوران کرونا داشته‌ایم و این امر خسارت‌های زیادی را به وضعیت آموزشی کشور وارد کرده است که باید تلاش کنیم بیش از این افت آموزشی نداشته باشیم.

خرّم گفت: گروه‌های سیار جهت تزریق واکسن در دانشگاه‌ها و مدارس استان و همچنین در بین گروه‌های در معرض خطر و اقشاری که دسترسی به مراکز واکسیناسیون ندارند حضور یابند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت افزایش تزریق واکسن به خصوص دوز سوم آن، ادامه داد: تزریق واکسن تاثیر بسیار بالایی در میزان کاهش مرگ و میر و ابتلا به بیماری دارد.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: طبق آمار، ۵۱ درصد سفرهای نوروزی در کشور نسبت به سال گذشته و ۲۰ درصد نیز نسبت به سال ماقبل شیوع کرونا افزایش داشته که تاثیر این سفرها در روند ابتلا به بیماری در روزهای آتی خود را نشان خواهد داد.

وی گفت: در سفرهای نوروزی امسال با هماهنگی و همکاری و تلاش همه دستگاه‌های خدمت‌رسان و مسئول استان میزان تصادفات در استان حدود ۴۰ درصد و میزان فوتی‌ها ۴۷ درصد کاهش یافته است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۸۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض تزریق بوتاکس و ژل برای زنان باردار | اگر در آستانه مادر شدن هستید،‌ دور این ۴ مورد را خط بکشید

همشهری‌آنلاین - پروانه بندپی: دوران بارداری، یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین دوران زندگی برای مادر و جنین است و هر رفتار و کار درست و نادرست از سوی مادر می‌تواند بر سلامت جنین تاثیرات مثبت یا منفی بگذارد. تاثیراتی که می‌تواند تا پایان عمر با فرد همراه بماند.

یکی از رفتارهای مادر که می‌تواند تاثیر ناگوار و ناخوشایندی بر سلامت جنین بگذارد، تزریق فیلرهای پوستی یا همان ژل و نیز بوتاکس در دوران بارداری است. عده‌ای از زنان معتقدند تزریق بوتاکس و ژل و ... تاثیری در سلامت جنین ندارد اما پزشکان می‌گویند حتی اگر تازه برای بارداری اقدام کرده‌اید هم سراغ مراکز زیبایی و تزریق بوتاکس و ... نروید.

بیشتر بخوانید؛

در چه مواردی نباید از بوتاکس برای رفع چین‌وچروک صورت استفاده کرد؟ چطور چین‌وچروک‌های گوشه چشم را کاهش دهیم؟ راهکارهای مقابله با پیری پوست | چگونه بهترین روش جوان‌سازی پوست را انتخاب کنیم؟ عوارض خطرناک تتو که خیلی‌ ها نمی‌دانند | تاثیر عجیب تتو روی نتایج رادیولوژی و ام‌آرآی! خطرات بوتاکس در دوران حاملگی

دکتر طاهره لباف، متخصص زنان و زایمان در این باره به همشهری‌آنلاین می‌گوید: تزریق بوتاکس در دوران حاملگی ممکن است عوارضی از جمله زایمان زودهنگام، کاهش وزن جنین در هنگام تولد، محدودیت رشد داخل رحمی و حتی مرگ جنین را به همراه داشته باشد. دلیلش هم ساده است؛ چون بوتاکس یک نوع سم است و تزریق آن در دوره بارداری به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. حتی کاشت ناخن و رنگ مو و همچنین انجام کارهایی مثل تاتو هم در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. نه تنها توصیه نمی‌شود، موکدا منع دارد.

دکتر لباف درباره زنانی که نمی‌دانند باردارند و اقدام به تزریق بوتاکس و فیلر می‌کنند هم می‌گوید: اگر خانمی قبل از بارداری یا پایان سه ماهه اول بارداری بوتاکس تزریق کرد بدون اینکه از بارداری خود خبر داشته باشد، خطر کمی جنینش را تهدید می‌کند. چون با یک دوز تزریق زیر پوستی، بوتاکس وارد سیستم گردش خون نمی‌شود و معمولاً اثری بر جنین ندارد. اما توصیه این است که زنان باردار و همچنین زنان شیرده از این کار خودداری کنند.

عوارض بوتاکس برای مادر و جنین

دکتر محمد رضوانی، متخصص بیماری‌های پوست، مو و زیبایی هم در این زمینه به همشهری‌آنلاین می‌گوید: صراحتا در تمامی کتب مربوط آمده است که تزریق فیلرها یا ژل‌ها و نیز بوتاکس یا همان سم بوتولونیوم در دوران بارداری ممنوع است. چون بوتاکس یک داروی تزریقی است که در واقع از سم خالص‌شده بوتولینوم تولید می‌شود. البته خود "بوتاکس" اسم یک برند آمریکایی است اما در کشور ما به انواع این سم با نام‌های مختلف، بوتاکس گفته می‌شود. این سم به طور موقت (۳ تا ۶ ماه) مانع از اتصال انتقال‌دهنده‌های عصبی به عضلات می‌شود و عضلات صورت را فلج می‌کند.

دکتر رضوانی می‌گوید: البته مواردی داشتیم که خانمی بوتاکس تزریق کرده اما از بارداری خود خبر نداشته است. هنوز گزارشی در کل دنیا به عنوان عارضه بوتاکس در این زنان ثبت نشده است. اما اگر می‌دانیم خانمی باردار است، نباید تزریق برای آنها انجام شود. این موضوع درباره فیلر هم صدق می‌کند. چون ممکن است عوارضی برای مادر یا جنین داشته باشد؛ مثلا موجب خونریزی مادر و حتی منجر به سقط شدن جنین شود. ما قبل از تزریق بوتاکس از خانم‌ها می‌پرسیم که باردار هستید یا نه و اگر باردار باشند، تزریق بوتاکس باید کنسل شود.

این متخصص زیبایی درباره تزریق فیلرها هم توضیح می‌دهد: فیلر هم خطرش کمتر نیست. چون ممکن است واکنش‌هایی در مادر و جنینش ایجاد کند. فیلرهای کیفیت پایین و نامناسب را بگذاریم کنار، حتی برندهای خوب هم ممکن است واکنش ایجاد کنند. هم در مادر و هم در جنین.

دکتر رضوانی تاکید می‌کند: حتی توصیه این است که اگر خانم قصد باردار شدن دارد و هنوز باردار نیست هم بوتاکس تزریق نکند. چون بوتاکس ۲ روز تا ۲ هفته طول می‌کشد تا اثر کند و به این نکته باید توجه داشت.

کد خبر 839529 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها سلامت عمل‌های زیبایی سقط جنین خبر مهم زنان - زایمان جنین باروری

دیگر خبرها

  • برگزاری اعتکاف علمی در ۲۴ مدرسه آذربایجان شرقی همزمان با تعطیلات نوروزی
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از پروژه‌های عمرانی مرند
  • افطاری جمعی از فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) تبریز با استاندار آذربایجان شرقی
  • انتصابات جدید در استانداری آذربایجان شرقی
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • پیام تسلیت امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از طرح‌های عمرانی مرند
  • دانشکده‌ هوش مصنوعی در تبریز تاسیس می شود
  • میزان ورود مسافر و گردشگر به آذربایجان شرقی افزایش نداشته است
  • عوارض تزریق بوتاکس و ژل برای زنان باردار | اگر در آستانه مادر شدن هستید،‌ دور این ۴ مورد را خط بکشید