Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@01:04:27 GMT

انتخابات فرانسه با ماکرون و لوپن به دور دوم رفت

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۹۶۴۹

انتخابات فرانسه با ماکرون و لوپن به دور دوم رفت

 بر اساس نتایج نظرسنجی پای صندوق‌های رای، «امانوئل ماکرون» و «مارین لوپن» به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه می‌روند و دو هفته دیگر، انتخابات دور دوم برگزار خواهد شد.

نتایج نظرسنجی پای صندوق‌های رای نشان می‌دهد که ماکرون 28.1 تا 28.6 درصد آرا و لوپن 23.8 تا 24.4 درصد آرا را بدست آورده است.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که مشارکت رای دهندگان در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تا ساعت 5 بعدازظهر روز یکشنبه به وقت محلی ۶۵ درصد بود که کمتر از میزان ۶۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۲ درصدی در رای گیری سال ۲۰۱۷ بود.

قدرت خرید (مردم فرانسه) و جنگ در اوکراین در صدر نگرانی‌های رای‌دهندگان در آخرین مرحله از کارزار غیرمعمول (انتخابات) بوده و این کارزار عمدتاً تحت الشعاع وقوع جنگ قرار گرفته است».

به رغم واجد شرایط بودن حدود ۴۸.۷ میلیون نفر از مردم فرانسه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، رسانه‌ها با اشاره به نتایج نظرسنجی‌ها از بی میلی فرانسوی‌ها برای رای دادن در انتخابات خبر داده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، ۱۱ رقیب شامل نامزد کمونیست در طیف چپ (سیاسی) گرفته تا نامزدهای ضد مهاجرت در راست افراطی در انتخابات امروز، به دنبال برکناری امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه بودن در حالی که او به دنبال تبدیل شدن به اولین رئیس‌جمهوری است که پس از «ژاک شیراک» در سال ۲۰۰۲ دوباره در انتخابات پیروز می‌شود./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: ماکرون و لوپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۹۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام ۱۵ نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج/ پریدر نیامد

۱۵ نفر در انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج ثبت‌نام کردند که در بین آنها نامی از سرپرست فعلی این فدراسیون دیده نمی‌شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهلت ثبت‌نام در انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج که از روز 15 فروردین ما آغاز شده بود، امروز به پایان رسید.

تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش

 

در طول این 10 روز کاری، 15 نفر اقدام به نام‌نویسی کردند که در بین آنها نام شادی پریدر سرپرست فدراسیون دیده نمی‌شود. این در حالی بود که پریدر روز گذشته استعفا کرده بود تا بتواند ثبت‌نام کند، اما پس از صحبت با وزیر ورزش از این کار خودداری کرد.

کاظم دستگردی سرپرست دبیری و و دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج در این باره به خبرگزاری تسنیم گفت: تا روز قبل فقط سه نفر ثبت‌نام کرده بودند، اما پس از آنکه مشخص شد پریدر ثبت‌نام نمی‌کند، 12 نفر امروز به فدراسیون مراجعه کردند. البته با توجه به اینکه مدارک برخی از این افراد کامل نیست، فعلاً اسامی نفرات ثبت‌نام کننده را اعلام نمی‌کنیم و این کار روز شنبه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخست وزیر جوان فرانسه هم نتوانست ماکرون را از مشکلات برهاند
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • محافظه کاران در انتخابات کرواسی اکثریت مطلق را از دست دادند
  • ثبت‌نام ۱۵ نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج/ پریدر نیامد
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • به نظر آمریکایی‌ها دوره ریاست ترامپ از زمان بایدن بهتر بوده است
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود