Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: نقص شفافیت در توزیع آرد خام روستایی و عشایری در مناطق روستایی و عشایری قابل پذیرش نیست.

مجتبی شجاعی در گفت و گو با ایسنا- افزود: نظارت ها می‌بایست از دخالت سلایق و اعمال نظرهای شخصی به سمت عدالت و شفافیت سیستمی میل پیدا کرده و سازمان‌ها باید در حوزه های اقتصادی با منظور جلوگیری از هر نوع سوءاستفاده و رانت، بر اساس شعار، تکلیف و حجت شعار سال به سمت بهره مندی از دانش بنیان ها حرکت کنند که یقینا در کوتاه مدت بی آزمون و خطا نیز نیست، اما در بلند مدت رضایتمندی عمومی را به دنبال خواهد داشت و از بی اعتمادی و هدر رفت سرمایه های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم افزایش شفافیت توزیع آرد خام روستایی و عشایری در مناطق روستایی و عشایری با اهرم های نظارت الکترونیکی و بهره مندی از دانش بنیان ها طی یک ماه آتی بیان کرد: بازنگری و ضرورت شفاف سازی در توزیع، تقسیم و نظارت بر آرد خام روستایی ضروری است و در همین راستا دو نرم افزار با محوریت دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و تعاون روستایی، عشایری و غله استان، با همکاری پارک علم و فن آوری به عنوان دو محصول دانش بنیان به کمک این‌حوزه خواهند آمد.

شجاعی اظهار داشت: در سایر حوزه ها اعم از تولید، حمل و نقل، تجارت الکترونیکی و فیزیکی و غیره نیز، بخش دولتی و خصوصی می‌بایست از ظرفیت های دانش بنیان ها در استان پهناور سیستان و بلوچستان در راستای کیفی سازی امور، اصلاح و تسریع فرایندها و شفافیت فرایندها استفاده کنند و در پایان سال هر دستگاه محصولات گوناگون و متنوع خود را از همکاری های مشترک با دانش بنیان ها ارائه دهد و این ملاکی بر ارزیابی دستگاه‌ها باشد.

وی ادامه داد: در سالی که مزین به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی شده با تشکیل ستاد اقتصاد دانش بنیان در استان امید می رود ظرفیت و مزیت های استان در این حوزه با فرهنگ سازی و باور عمومی در بین مسئولان و جامعه در مسیر رشد، توسعه و آبادانی قرار گیرد.

شجاعی اظهار کرد: در اقتصادهای مبتنی بر شرکت های دانش بنیان باید گستره ای از شبکه نخبگان در جامعه به وجود آیند و با یکدیگر مرتبط گردند که پشتیبان و تسهیل کننده نوآوری، یادگیری و پویایی باشند.

وی گفت: توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان و نوآور در مسیر توسعه و پیشرفت استان لازم و ضروری است و همگی و حتی برخی مدیریت ها با دیدگاههای سنتی وظیفه داریم از ایده های خلاقانه و مبتکرانه حمایت کنیم، زیرا این مهم علاوه بر اشتغالزایی، افزایش تولید و رونق اقتصادی را نیز به دنبال خواهد داشت.

شجاعی با اشاره به اینکه استان و حتی کشور در زمینه شرکت های دانش بنیان جایگاه خوبی ندارد با وجود اینکه ایران در جایگاه علمی رتبه ۱۵ دنیا را به خود اختصاص داده، اما در زمینه دانش بنیان در رده ۶۰ قرار داریم، اظهار داشت: سیر تحول و پیشرفت حوزه دانش بنیان دستگاههای اقتصادی سیستان و بلوچستان، توسط حوزه معاونت اقتصادی مکرر بررسی و تقویت و ارزیابی گردیده و به صورت فصلی گزارش خواهد گردید.

وی ادامه داد: حوزه اقتصادی استانداری، تکلیف خود می‌داند که با دستگاه‌های اقتصادی استان و پارک علم و فن آوری و سایر ظرفیت‌های نخبگان دانش بنیان زمینه توافقات و تفاهمات بخش های دولتی و خصوصی را فراهم کند و در پایان ۱۴۰۱ کارنامه ای از اقدامات در این حوزه را منتشر نماید.

این مسوول افزود: مدیران و دستگاههای مختلف بالاخص دستگاههای حوزه اقتصادی، در این شرایط جنگ اقتصادی با دشمن،  نگاه بلند و دوراندیشانه رهبری انقلاب را که به درستی مبانی روز دنیای مدرن را می‌دانند و به آن اشراف دارند و بی جهت نیست که چندین ساله در تلاطم‌های اقتصادی هستیم که ایشان از سال‌ها قبل بر آن تأکید داشتند که متاسفانه به درستی متوجه آن نبودیم، فصل الخطاب قرار دهند و با این باور، مسیر اقدام دانش بنیان ها را در عمل و نه صرفا بر روی سربرگ های اداری به ظهور برسانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سیستان و بلوچستان روستایی و عشایری دانش بنیان اقتصادی استان دانش بنیان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۰۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود

مسلم حدیدی رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در جلسه مشاوران پارک علم و فناوری کرمانشاه با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در این مجموعه، افزود: روند ارتقاء فناوری در پارک باید پرقدرت‌تر از گذشته ادامه یابد و همه بخش‌های سازمان در حد توان باید در این زمینه کنار هم و هماهنگ با هم فعالیت کنند.

وی از برنامه‌ریزی برای توسعه روابط بین الملل پارک علم و فناوری کرمانشاه خبر داد و گفت: این روابط به توسعه فعالیت‌های پارک منجر خواهد شد و قطعا منافع آن به استان برمی گردد و قطعا با توسعه این حوزه کرمانشاه می‌تواند به جایگاه اصلی خود برگشته و مرکزیت خود را در غرب کشور بیش از پیش تثبیت کند.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه از فناوری به عنوان یکی از حوزه‌های اولویت‌دار برای توسعه استان یاد کرد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته پارک علم و فناوری کرمانشاه در جمع ۱۰ پارک برتر کشور قرار گرفته است.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه هم در این جلسه با اشاره به حمایت پارک از ۷۷۰ واحد دانش بنیان و فناور استان در سال‌های فعالیت این مجموعه، گفت: اکنون ۳۳۰ واحد فناور و دانش بنیان همچنان تحت حمایت‌های پارک قرار دارند و ۷۴ درصد این ۷۷۰ واحد دانش بنیان و فناور، خروج موفق داشته اند و این افتخار بزرگی برای مجموعه پارک محسوب می‌شود.

سیامک آزادی با اشاره به فعالیت ۹۳ شرکت دانش بنیان در استان کرمانشاه، افزود: از این تعداد ۵۵ شرکت تحت حمایت پارک قرار دارند و به صورت مستمر به تعداد این شرکت‌ها اضافه می‌شود و این در حالی است که بیش از ۱۰ پرونده در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال بررسی است و هر هفته یک یا دو پرونده درخواست دانش بنیانی از سوی استان به این معاونت ارسال می‌شود.

وی ۶ حوزه اولویت‌دار فناوری استان را نرم افزار، ماشین آلات کشاورزی و صنعتی، برق و الکترونیک، صنایع شیمیایی، پزشکی و تجهیزات پزشکی و نهاده‌های کشاورزی اعلام کرد و گفت: عمده واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان تحت حمایت پارک در این ۶ حوزه فعالیت دارند و بر همین اساس این حوزه‌ها در اولویت پارک جهت توسعه شبکه‌های فناوری قرار گرفته‌اند.

آزادی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰۰ نفر در شرکت‌های فناور و دانش بنیان تحت حمایت پارک گفت: سال ۱۴۰۱ رقم صادرات این شرکت‌ها حدود ۱۷.۲ میلیون دلار بود که پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۲ با رشد ۲۰ درصدی همراه بوده باشد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به فعالیت چشمگیر این شرکت‌ها در تولید محصولات خاص فناورانه گفت: در حال حاضر ۲۰ محصول تولیدی شرکت‌های تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه بصورت انحصاری در کشور تولید شده و شرکت‌های کرمانشاهی تنها تولید کننده آن در سطح کیفی بالا در کشور هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا
  • تغییر در ترکیب هیئت پذیرش شرکت‌های استارت‌آپی/پذیرش دانش‌بنیان‌ها در حوزه های مختلف
  • تحقق بیمه مادران غیر شاغل مناطق روستایی و عشایری در سمنان
  • تاکید استاندارآذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان در بخش اقتصادی
  • لزوم شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی
  • تولید نرم‌افزار خلاصه‌ساز ویدیو توسط دانش بنیان‌ها