Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس راه استان با اشاره به هجوم گردو غبار به استان قم گفت: رانندگان در هنگام تردد در جاده ها اگر به علت گردو خاک با کاهش دید مواجه شدند حتما خودروی خود را در منتهی الیه سمت راست جاده پارک کنند تا وضعیت دید بهتر شود سپس به مسیر خود ادامه دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مختار پناهی رئیس پلیس راه استان قم با اشاره به وضعیت آلودگی و گرد و غبار در روزهای اخیر در کشور و استان در گفتگو با خبرنگار  قم فردا،  اظهار داشت: ترافیک در حال حاضر در کلیه محورهای اصلی و فرعی استان قم عادی و روان است و مشکلی از لحاظ ترافیکی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پناهی افزود: در زمان هایی که جاده ها خلوت است متاسفانه بی احتیاطی رانندگان افزایش پیدا می کند و با سرعت بیشتری حرکت می کنند که منجر به حادثه می شود، با توجه به شرایط حاکم بودن گرد و غبار در استان قم احتمال عدم دید کافی در جاده های استان وجود دارد که رانندگان باید به توصیه ها توجه کنند.

رییس پلیس راه استان قم تصریح کرد: رانندگان هنگام تردد در جاده ها در زمان هجوم ریزگردها باید حتما رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی را داشته باشند، با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

وی عنوان داشت: در برخی از محورهای فرعی جاده خاکی است و احتمال کاهش دید به علت پدیده گردو غبار افزایش پیدا می کند از جمله محور قنوات، محور دستجرد در محورهای اصلی هم آزاد راه قم گرمسار نزدیک به کویر است و در بیشتر زمان ها این محور دارای گرد  و خاک می باشد، به طوریکه چند شب گذشته وضعیت جاده به علت گرد و غباری طوری بود که رانندگان هیچ دیدی نداشتند و اکثر خودروها ناچار کنار جاده توقف کرده بودند تا وضعیت گردو خاک آرامتر شده و دید کافی به وجود بیاید تا بتوانند به مسیر خود ادامه دهند.

پناهی اضافه کرد: خوشبختانه هیچ‌ حادثه ای به علت گردو غبار در جاده های اصلی و فرعی استان نداشتیم، از رانندگان درخواست می کنیم چنانچه هنگام رانندگی به علت گردو خاک دچار کاهش دید در جاده شدند حتما رانندگی را متوقف کنند و خودرو را در منتهای الیه سمت راست جاده پارک کنند و صبر کنند تا وضعیت دید بهتر شود سپس به مسیر خود ادامه دهند.

رییس پلیس راه استان قم بیان داشت: رانندگان به هیچ عنوان در گردو غبارهای شدید مخصوصا گردباد در جاده ها حرکت نکنند، زیرا گرد و غبار و گردباد لحظه ای است و تداوم ندارد و رانندگان بعد از توقف کوتاه می توانند با دید بیشتر به مسیر خود ادامه دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مسیر خود ادامه دهند رییس پلیس راه استان پلیس راه استان قم علت گرد جاده ها گرد و غبار گردو غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ شایعه ای در مورد افزایش تبعات پرداخت نکردن جریمه های رانندگی

تین نیوز

کاربران شبکه های اجتماعی از شایعاتی که در مورد تبعات عدم پرداخت جریمه های راهنمایی و رانندگی منتشر شده ابراز نگرانی کردند.

به گزارش تین نیوز، این کاربران با اشاره به ارسال پیامک خلافی برای رانندگان برابر ماده ۲۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگان،  عنوان کردند: پیش از این برداشت این بود که راهنمایی و رانندگی با ارسال این پیامک سعی می کند رانندگان را از تعداد و مقدار جریمه های خلافی مطلع و آگاه سازد.

آنان افزودند: برای رانندگان انواع قبض جریمه در طول سال صادر می شود که ممکن است نوعی از قبض جریمه باشد که در صورت تاخیر در پرداخت آن، مبلغ جریمه مذکور دو برابر نشود.

آنان با برشمردن انواع قبض های جریمه شامل قبض جریمه تسلیمی، قبض جریمه دو برگی، قبض جریمه الصاقی، قبض جریمه خودداری و قبض جریمه دوربینی، عنوان کردند: شایعه شده در سال جاری با ارسال این پیامک، راهنمایی و رانندگی دنبال تصویب طرح و قانونی است که از تاریخ ارسال این پیامک ها به صاحب خودرو و اطلاع رسانی در مورد تعداد تخلفات و مبلغ کل جریمه، در صورت بی اعتنایی راننده نسبت به پرداخت در زمان معین و قانونی (دو ماه) ، همه این جریمه ها شامل جریمه پرداخت نکردن شوند که به معنی  دو برابر شدن مبلغ همه این جریمه ها خواهد بود.

این اظهارات در حالی بیان می شود که از صحت و سقم آن اطلاعی در دست نیست اما پیش از این و در اسفند ماه سال گذشته، رئیس پلیس راهور فراجا  در سخنانی که ایرنا منتشر کرد، گفته بود: عامل انسانی بیشترین علت را در بروز حوادث جاده ای دارد.

سردار سید تیمور حسینی با بیان این مطلب که سیاست های تنبیه و تشویق در کاهش آمار حوادث رانندگی اثر گذار است، ادامه داده بود: باید به گونه ای عمل شود که ارتکاب به جرم مقرون به صرفه نباشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ شایعه ای در مورد افزایش تبعات پرداخت نکردن جریمه های رانندگی
  • جاده هراز تا اطلاع ثانوی بسته است
  • نظر رییس قوه قضاییه در صورت تمرد زنان بی‌حجاب از پلیس | فیلم
  • تخلف ساکن چیست؟  
  • درآمد 6 هزار میلیاردی از جریمه رانندگان
  • تردد ۳.۵ میلیون وسیله نقلیه در محورهای استان سمنان
  • خطر ریزش سنگ در جاده کرج چالوس
  • خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • احتمال سقوط سنگ/ در حاشیه جاده چالوس توقف نکنید
  • کلافگی رانندگان از رانندگی در جاده فرسوده آران و بیدگل - ابوزیدآباد + فیلم